Gå til innhold

MP3: automatisk legge inn SJANGER/ÅR i id3

mbst

Anbefalte innlegg

Jeg har en god del mp3-filer. Jeg har lagt inn artist, album, tittel og spor nr i id3-tagen tidligere.

Ønsker å oppdatere id3'en med musikksjanger og utgivelsesår.

Siden jeg har ganske mange mp3-filer, ville det blitt en ganske stor jobb å gjøre dette manuelt.

Ønsker derfor tips om programmer som kan lese inn info fra nåværende id3-tags, koble opp til en database på internett, finne rett album (gjerne med litt hjelp av meg), for så å laste ned info om musikksjanger og utgivelsesår for musikken og oppdatere id3-tagen med ny info.

Problemet med mange programmer/databaser er at de enten kun inneholder info om artist/album/tittel/spor, og ikke år og sjanger, eller at de krever at du setter i selve CD-plata for at de skal klare å gjenkjenne musikken. (Eller begge deler.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet finnes det ingen programmer som gjør akkurat det du er ute etter. For å kunne søke gjennom millioner av sanger så ville man trengt en diger database, noe som ikke er billig å hverken opprette eller drive. Tenk deg den jobben å legge inn sjanger og utgivelsesår for all musikk på nettet! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...