mbst Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Jeg har en god del mp3-filer. Jeg har lagt inn artist, album, tittel og spor nr i id3-tagen tidligere. Ønsker å oppdatere id3'en med musikksjanger og utgivelsesår. Siden jeg har ganske mange mp3-filer, ville det blitt en ganske stor jobb å gjøre dette manuelt. Ønsker derfor tips om programmer som kan lese inn info fra nåværende id3-tags, koble opp til en database på internett, finne rett album (gjerne med litt hjelp av meg), for så å laste ned info om musikksjanger og utgivelsesår for musikken og oppdatere id3-tagen med ny info. Problemet med mange programmer/databaser er at de enten kun inneholder info om artist/album/tittel/spor, og ikke år og sjanger, eller at de krever at du setter i selve CD-plata for at de skal klare å gjenkjenne musikken. (Eller begge deler.) Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Så vidt jeg vet finnes det ingen programmer som gjør akkurat det du er ute etter. For å kunne søke gjennom millioner av sanger så ville man trengt en diger database, noe som ikke er billig å hverken opprette eller drive. Tenk deg den jobben å legge inn sjanger og utgivelsesår for all musikk på nettet! Lenke til kommentar
mbst Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Jepp, tenkte meg det var å kreve litt mye.. men tenk hvor kjekt det hadde vært! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå