Gå til innhold

10" westfalia subwoofer


Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp jeg. jeg har kjøpt meg to 10" subelement men når de kom i posten da var det ikke noe informasjon i det hele tatt. jeg har funnet noe informasjon om det på nettet.

___________________________

WESTFALIA SUBWOOFER 250 MM 460W VERCHROMTER KORB, MEMBRAN ALU-LOOK

 

Subwoofer 460 W! - 250mm Subwoofer - 460 Watt Musikleistung - Gewicht 3. 6kg - Belastbarkeit max. 300 Watt - silberene Polypropylen-Membran - Frequenzbereich 40-5000 Hz - 4ohm Impedanz - 92dB Wirkungsgrad - vergoldete Schraubterminals für den sicheren Anschluss.

33.jpg

 

noen som vet hvor jeg kan finne T/S parameterne på dette elementet (helst på engelsk og ikke tysk som infoen jeg har funnet LOL :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Send en mail eller ring til firmaet som du kjøpte de fra!

jeg vet ikke hva firmaet heter. det eneste jeg vet om dette elementet er det som jeg har funnet på tysk. mer vet jeg ikke.

 

hva er standard volum på en basskasse til et 10" element(hvis det finnes noen standard). jeg kan bare bruke den så får jeg satse på at jeg får bra lyd og at det blir akkuratt passe.. LOL

Lenke til kommentar
Det første du må gjøre er å få tak i T/s paramentene. disse mater du inn i et program som WinISD eller BassBox. Så finner du ut om elemnetet passer best i lukket kasse, bassrefleks og alt sånn. Du får også vite hvor mange liter som er anbefalt.

problemet er at jeg ikke vet hvor jeg kan finne T/S parameterne på dette elementet.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg kan tenke meg når jeg ser på bilde av elementet er at den vil fungere best i lukket kasse, vil tippe QTS er over 0.5.

Kassa burde være på 45-50 liter.

ok. men sorry. har bestemt meg for å lage bassrefleks.

 

skal kassen ha samme volum da eller?? 40-50liter

Lenke til kommentar

jeg skjønner ikke men selv om lukket kasse hadde blitt best på dette elementet. så liker jeg ikke lukket. blir litt tom lyd lixom. er foskjell på den lyden som kommer i fra "fronten" på en høytaller og den som kommer i fra "baken". og i en lukket kasse der kommer ikke dn lyden fra "baken" på høytaleren ut..

 

jeg er merklig.... vet det LOL

Lenke til kommentar
har lengde/diameter på "bassrør"(eller hva det nå enn heter) noe å si??

 

Er det VELDIG stor foskjell på lyden hvis dette er for langt/kort?? dette er noe jeg IKKE har peiling på

 

Det har noe å si ja!

 

Hvor lenger det er. Hvor mere dypbass får du og omvendt!

Så hvor stor åpningen er forhindrer blåselyder. Men hvis du har åpningen større så vil lengden også bli lenger.

 

Men det beste er å finne akkurat en hvis lengde og diameter, men det blir litt vansklig å finne ut, siden du ikke har noe info på elementet!

 

Edit: skal du ha bassrefleks så gå for et ca 25cm og 80 diameter.. Vil tunefrekvensen bli på rundt 30hz

Endret av Hevley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...