Gå til innhold

Radeon X700 Pro 256 MB eller GF 6600GT 128 MB?

agin

Anbefalte innlegg

Sapphire Radeon X700PRO 256MB GDDR3 PCI Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail

vs

Gainward GeForce 6600GT 128MB 1,6ns PCI-E,"Golden S., Goes Like Hell"(GLH)

Priser (fra komplett) er hhv. kr 1.775,- vs kr 2.299,- og prismessig foretrekker jeg jo den første :whistle:

Og ja, jeg har lest stickyene, men ble ikke så mye klokere av hvilket som er best av disse. Begge ligger høye oppe på medium lista, og for å vise hvor mye jeg vet om skjermkort, burde ikke den med 256mb være bedre enn den med 128? For begge disse modellene ligger vel på rundt samme nivået?

Yeye, takker på forhånd.

edit: 6600GT ligger midt på High-End sida, mens X700PRO ligger øverst på mainstram-lista ser jeg, på Zythius' guide. Så ram'en har ikke noe å si her da?

*Endret topic til noe mer beskrivende. -Rikky*

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror X700-serien allerede er på vei til å fases ut til fordel for X800/X800XL, så med tanke på support osv bør du vel kjøpe et 6600GT... eller vente på nye X800.

Edit: Ser at X800 ligger rundt 2900 på Komplett, dette er uhørt med tanke på introduksjonsprisen i USA (200-250 USD)

Endret av jon67
Lenke til kommentar

Ja, 6600GT er det klart beste valget under 2000 kr (noe til og med svorne ATI-tilhengere stort sett er enig i). Beveger man seg noe over 2000, kommer Radeon X800 inn i bildet, og da ville jeg valgt et slikt i stedet :)

Edit: X800 256MB ventes inn hos Komplett for 2295, og det betyr vel som jon67 sier, at X700 er på vei ut - eller godt ned i pris. X700 har vel strengt tatt vært overpriset hittil, det hører jo hjemme i trinnet under 6600..

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar
Ja, 6600GT er det klart beste valget under 2000 kr (noe til og med svorne ATI-tilhengere stort sett er enig i). Beveger man seg noe over 2000, kommer Radeon X800 inn i bildet, og da ville jeg valgt et slikt i stedet :)

Edit: X800 256MB ventes inn hos Komplett for 2295, og det betyr vel som jon67 sier, at X700 er på vei ut - eller godt ned i pris. X700 har vel strengt tatt vært overpriset hittil, det hører jo hjemme i trinnet under 6600..

man får jo 6800LE til under 2000.- og da.. noe som er bedre om man modder litt, noe alle bør være i stand til etter å ha lest guiden på dette forumet.

Lenke til kommentar

Alt tyder på at ATI og Nvidia har overpriset toppkortene sine i introduksjonsfasen, og at prisene på disse nå er på vei ned. Sjelden god økonomi i å kjøpe det nyeste og raskeste akkurat når det slippes på markedet...

Lenke til kommentar

Nei, men dette er midrange-kort og ikke high-end, og da betyr pris mye mer. En prisforskjell på 1000 betyr lite for de som skal ha det beste, mens en prisforskjell på 300 i mellomklassen kan bety forskjellen på 1 og 10 % markedsandel. Hvis prisene på X800/X800XL skvises ned mot hhv 2000 og 2500 kr vil de antageligvis dominere mellomklassen i PCIe-markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...