Gå til innhold

hvilke timings må settes med corsairvalue @ddr500?

Einar2

Anbefalte innlegg

På vanlige innstillinger kjører minnet på 2,5-3-3-8.... Skal nå prøve å synkronisere ram og cpu... Siden brikkene sperrer på 218 mhz, må timingsene økes. Noen som vet om hva som kan være bra. Og hva bør vlten være på. Har et msi neo2 platinum og da lyser det rødt og advarer mot å sette volten høyere enn 2,7 i lengre perioder... Jeg har planlagt å klokke til 2,4/2,6 (kommer an på) og har tenkt til å la det stå sånn fremover. Funker det å la det kjøre på 2,7 volt.

Timingsene i bios ser slik ut

2,5

3

8

3

Nye timings (eks) må se slik ut da ?

3

4

11

4

Jeg har drevet litt med klokking av bare cpu, og ikke kjørt den høyere enn 2,3 ghz. I innstillingene i BIOS står det på cpu volten "startup".. i CPUz viser det seg at det holder seg på 1,394 sånn cirkus..... Skal jeg opp i en overklokk på 2,4/2,6 med min A64 3000+ må det vel trneges 1,500 vel?

Takker for alle svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg flasha BIOS'n til 1,4 og skulle begynne å klokke. Da jeg skulle sette ned HT frequency hadde jeg ingen alternativer å velge mellom. F eks 3, 2,5 osv. Alle var "slettet". Hva kan være galt? Skjønner ikke hva jeg kan ha gjort galt :hmm:

Lenke til kommentar

ok, visste ikke at man skulle bruke page up/down når man skulle velge HT frekvens. Men sånn som det er hos meg nå har jeg ikke mulighet til å se hva slags frekvens jeg velger.... når jeg går ut i cell menu igjen ser jeg hva som står, så får vel prøve meg frem da... Du sier at HT skal senkes ned til 3. Hvorfor det egentlig. Om jeg skal kjøre på 250 mhz fsb vil jo 4 være optimalt? (4*250=1000)

Skjønte ikke helt det. Men jeg skal jo unasett klokke høyere enn 250 mhz fsb så da må jeg jo senke den ned til 3. Er det no sånn at det er ustabilt på 4 eller no? Har kjørt på 4*250 et par dager nå og fungere glimrende det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...