Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalninger til RPG-spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er Sacred noe å satse på?

ja, det e f*** langt og bra. en del spells, masse våpen, skills o.s.v

Grafikken e helt ok(ikke noe Uber bra, men godt for øyet)

Varigheten e..........lang

Så dette e et spill æ vil anbefale.

PS:du sa du likte spill "fra" middelalderen, da er gothic 2 noe du BØR satse på. Masse magi, sved og monstre

Lenke til kommentar

Så trist. Hadde du bodd i kjøreavstand så hadde det vært greit.

Siden Gothic er utsolgt, så ville jeg gått for Morrowind, eller KOTOR.

Morrowind er vel den beste rpg som er lagd, der er alt helt fritt, men det er en stor verden som tar sinnsykt lang tid. KOTOR er mer lineær og tar mindre tid, men storyen er sinnsykt bra, og rpg elementene er veldig bra og fenger hvis man liker å sette sammen karakteren og våpnene selv.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg bestillt alle tre.

Da har du underholdning i ihvertfall 6-12mnd. Og meget bra underholdning. :thumbup:

Lenke til kommentar
Så trist. Hadde du bodd i kjøreavstand så hadde det vært greit.

Siden Gothic er utsolgt, så ville jeg gått for Morrowind, eller KOTOR.

Morrowind er vel den beste rpg som er lagd, der er alt helt fritt, men det er en stor verden som tar sinnsykt lang tid. KOTOR er mer lineær og tar mindre tid, men storyen er sinnsykt bra, og rpg elementene er veldig bra og fenger hvis man liker å sette sammen karakteren og våpnene selv.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg bestillt alle tre.

Da har du underholdning i ihvertfall 6-12mnd. Og meget bra underholdning. :thumbup:

Morrowind har jeg spilt littegrann, lyst til å spille det mer, men av en syk grunn, hakker det uspillbart på Pc`n min.

Jeg skal se nærmere på KOTOR ;)

Lenke til kommentar

Og så har ingen nevnt Planespace Torment igjen! :hrm:

Vell mine anbefalinger er i alle fall da:

1. Planescape Torment - "Fantasy taken to the edge" Laget av BlackIsle (Fallout, IcewindDale etc.) og bruker Infinity motoren (Baldur's Gate etc.) satt til AD&D campaign settingen Planescape (Verdenen(e) mellom de vanlige plan som f.eks Forgotten Realms). Litt utdatert men en klassiker! :thumbup:

2. Ghotic 2

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar
De har det på Play.com. Det som er surt er at hvis det hadde vært ett pund billigere, hadde du fått gratis frakt.

http://www.play.com/play247.asp?searchtype...hic&page=search

Alt fra play har gratis frakt. Moms og toll deriomot er en annen historie.

Men som regel som blir det billigere.

Jeg er nærmere 40 år og har spillt det meste, men Morrowind var det første ordentlige rpg spillet jeg har spillt. Og uten overdrivelse så spillte jeg det i ihvertfall 6mnd med minst 4-12 timer hver dag. Jeg var helt solgt, deretter så kjøpte jeg Gothic2, og det er nok det spillet jeg til dags dato har likt best. Det varer ikke like lenge som MW, men storyen og musikken og grafikken og hele greia er helt utrolig.

Etter det så leita jeg med lys og lykte etter lignende spill, jeg kjøpte Neverwinter Nights som kom høyt anbefalt her på forumet, men det falt slettes ikke i smak. Men så var det noen som anbefalte KOTOR, og det ble mildt sagt et særdeles hyggelig bekjentskap. Et kjempespill. Jeg har allerede forhåndsbestillt oppfølgeren som kommer i februar. Og begge de andre spillene kommer med oppfølgere iløpet av 2005.

Å rangere disse spilllene er ikke lett, da alle tre er meget bra, men som sagt så

tror jeg nok at Gothic er min ener, med Kotor og Morrowind på delt andreplass.

Lenke til kommentar
Finnest det noen spill, som ligner på RuneScape?

Syns det er veldigt kult at du kan lage mat, rustning osv. selv..

I Gothic kan du smi sverda dine selv. Og steke kjøtt. :cool:

Ajaj! Gothic høres lovende ut :D

EDIt: Leif.. Men det høres ikke så lovende ut i omtalen..

tro meg, Gothic 2 kan være litt vanskelig å komme igang men så fort du skjønner kontrollene osv, da er du fortapt til Khorinis :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva med Anarchy Online? Spillet er nesten like som Morrowind, bare mennesker du møter der er ekte + spillet er free ut året :D

NB!

Fare for å bli fort lei i begynelsen da det er masse bug, men du venner deg til det etterhvert + at hvis du reiser alene

PS: når jeg mener "nesten" like som morrowind da tenker jeg på spillbarheten, ikke selve spillet...

Endret av -Dreamer-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...