Gå til innhold

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 black screen

AsconaB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skriver jo lys 3 er grønt, resten er rødt. Men har nå kommet litt videre, leste på forumet til MSI. Fant ut at det stopper på Initializing keyboard controller når det er noe med rammen, så prøvde å sette den i de 2 andre sporene uten at det hjalp.

Hente da en brikke fra min egen maskin av annet merke og da spant den igang.

Men noe er fortsatt feil, får stortsett forskjellig feilkode for hver gang man slår den på.

Har variert mellom disse :

Processor initialization

Testing RTC (real time clock)

BIOS sign on

Assign all resources to ISA

og siste forsøk lyste alle rødt.

Slo da av power knappen på strømforsyningen og den kom seg videre til et av ovennevnte.

Gav da opp.

Skjønner ingenting, ufattelig ustabilt spør du meg.

Lenke til kommentar

Prøvde nå og alt skjedde på nytt. Nesten da. En ting til i oppstartsbilde neders står det CMOS checksum error - defaults loaded. Så kan jeg trykke f1 for å fortsett eller esc for å gå i bios.

Mens jeg kikket rundt i bios sluttet tastaturet å virke og jeg måtte resette, da lyste alle fire lys rødt. Slo av power til psu og ventet litt, slo på igjen og den kom seg et stykke videre.

Mildt sagt hva i %¤#* er feil ?

Lenke til kommentar

Ingen som har forslag lengre ?

Kan det være at det er pc2700 ram ? Den er ca. 2 år gammel, husker ikke spesifikasjonene på den men mener det er cl2.5.

Kan det være at noe under hk. tar nedi kabinettet ? Syntes den ramma under pcu var ganske høy.

Men hva betyr dette "CMOS checksum error - defaults loaded" ?

Lenke til kommentar
Ingen som har forslag lengre ?

Kan det være at det er pc2700 ram ? Den er ca. 2 år gammel, husker ikke spesifikasjonene på den men mener det er cl2.5.

Kan det være at noe under hk. tar nedi kabinettet ? Syntes den ramma under pcu var ganske høy.

Men hva betyr dette "CMOS checksum error - defaults loaded" ?

Hvis du kommer deg inn i bios må du iallefall passe på at minnet ikke står på 200MHz siden ditt er beregnet for 133.

Har du ikke en 3200 brikke du kan teste med?

Lenke til kommentar

Minnet sto på 166 så jeg satte det på 133.

Nå lyser kun nr.3 grønn (resten rød) eller nr.3 og 4 grønn de andre rød.

Veksler mellom disse ved hver oppstart.

Er vel rambrikken som ikke er kompatibel denne gangen også, har prøvd å sette den i alle sporene uten hell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...