AsconaB Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Har testa 4 forskjellige og ingen virka, men alle hadde ps2 kontakt. Finnes det noe sånt som ps2 til usb da, har bare usb til ps2. Lenke til kommentar
phantomjonas Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Har akkuratt samme problem med at skjermen er helt svart mens viftene på hk funker, har 3 røde og et grønt lys på den usb greia, hvor kan man egentli se hva de forskjellige lyskodene betyr? Endret 8. januar 2005 av phantomjonas Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Prøv å starte det opp uten CPU og se hva feil-blinke-koden blir. Gjør det samme uten rambrikke i. Hvis du får samme blinkefeil hver gang er det sannsynligvis noe galt med HK Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Skjekk cd'en som fulgte med, se i mappen x:\HP_7025\Manual\7025v1.0-2.pdf Lenke til kommentar
GoBu Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Skjekk cd'en som fulgte med, se i mappen x:\HP_7025\Manual\7025v1.0-2.pdf er ikke noe som heter noe sånt hos meg... http://www.ocshoot.no/beepcodes.html lenger ned på siden står msi leds Endret 8. januar 2005 av GoBu Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Oki. Men har nå testet med å ta ut rambrikken og cpu. Resultat : Med rambrikken ute lyser de samme lysene (1grønt og 3røde) + at den gir lyd fra seg, noe den ikke gjorde med brikken i. Med cpu ute lyser alle rødt. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Oki. Men har nå testet med å ta ut rambrikken og cpu.Resultat : Med rambrikken ute lyser de samme lysene (1grønt og 3røde) + at den gir lyd fra seg, noe den ikke gjorde med brikken i. Med cpu ute lyser alle rødt. Hvilken kombinasjon har du da på lysene? Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Samme som med brikken i. Lys 3 er grønt. Eneste forskjellen var at den begynte å pipe. Lenke til kommentar
phantomjonas Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Har prøvd forskjellige skjermkort og sjekket over og over igjen om det kan være no som er feilkoblet, men kommer aldri no lengre, kan det være at hk er defekt? Virker litt rart når alle viftene spinner fint! Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 prøvd å koble til 4 pins kontakt til HKK? Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Samme som med brikken i. Lys 3 er grønt. Eneste forskjellen var at den begynte å pipe. Ok, men hvilken kombinasjon lyser? Hvilken er grønn 1, 2, 3, eller 4? Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Jeg skriver jo lys 3 er grønt, resten er rødt. Men har nå kommet litt videre, leste på forumet til MSI. Fant ut at det stopper på Initializing keyboard controller når det er noe med rammen, så prøvde å sette den i de 2 andre sporene uten at det hjalp. Hente da en brikke fra min egen maskin av annet merke og da spant den igang. Men noe er fortsatt feil, får stortsett forskjellig feilkode for hver gang man slår den på. Har variert mellom disse : Processor initialization Testing RTC (real time clock) BIOS sign on Assign all resources to ISA og siste forsøk lyste alle rødt. Slo da av power knappen på strømforsyningen og den kom seg videre til et av ovennevnte. Gav da opp. Skjønner ingenting, ufattelig ustabilt spør du meg. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Prøvde nå og alt skjedde på nytt. Nesten da. En ting til i oppstartsbilde neders står det CMOS checksum error - defaults loaded. Så kan jeg trykke f1 for å fortsett eller esc for å gå i bios. Mens jeg kikket rundt i bios sluttet tastaturet å virke og jeg måtte resette, da lyste alle fire lys rødt. Slo av power til psu og ventet litt, slo på igjen og den kom seg et stykke videre. Mildt sagt hva i %¤#* er feil ? Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Ingen som har forslag lengre ? Kan det være at det er pc2700 ram ? Den er ca. 2 år gammel, husker ikke spesifikasjonene på den men mener det er cl2.5. Kan det være at noe under hk. tar nedi kabinettet ? Syntes den ramma under pcu var ganske høy. Men hva betyr dette "CMOS checksum error - defaults loaded" ? Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Ingen som har forslag lengre ?Kan det være at det er pc2700 ram ? Den er ca. 2 år gammel, husker ikke spesifikasjonene på den men mener det er cl2.5. Kan det være at noe under hk. tar nedi kabinettet ? Syntes den ramma under pcu var ganske høy. Men hva betyr dette "CMOS checksum error - defaults loaded" ? Hvis du kommer deg inn i bios må du iallefall passe på at minnet ikke står på 200MHz siden ditt er beregnet for 133. Har du ikke en 3200 brikke du kan teste med? Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Jo, var jo det jeg hadde først men da kom den bare til Initializing keyboard controller. Var en corsair brikke som tydeligvis ikke var kompatibel med kortet. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Minnet sto på 166 så jeg satte det på 133. Nå lyser kun nr.3 grønn (resten rød) eller nr.3 og 4 grønn de andre rød. Veksler mellom disse ved hver oppstart. Er vel rambrikken som ikke er kompatibel denne gangen også, har prøvd å sette den i alle sporene uten hell. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Har prøvd denne og denne rambrikken og ingen av dem virker. Har prøvd 2 forskjellige av førstnevnte. Noen som har samme kortet som kan si meg hvilken ram de bruker ? Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Kan du ikke fortelle meg litt om poweret på denne maskinen? Og hvor amp det er på +12v railen. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Er et Cheiftec hpc-300-202. Altså 300w og 12v railen er 13 A. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå