AsconaB Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Brodern har nettopp kjøpt seg nytt hk og processor. Et MSI K8N NEO Platinum Edition Socket 754 og en Athlon 64 3400+. Monterte alt med ATI Radeon 9600 skjermkort og Corsair XMS3200C2 512mb ram. Under oppstart skjer dette : Viftene begynner og gå, skjermen forblir svart og kortet avgir ingen lyder. Har prøvd å tatt ut og satt i skjermkortet flere ganger men hjelper ei, det fungerer i andre maskinen. What to do ? Edit : skriveleif. Endret 8. januar 2005 av AsconaB Lenke til kommentar
fflex Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Koble inn den Usb2.0 bracketen. Der skal det være fire lamper som skal gi deg en indikasjon på hva feilen er. Fortell oss hvordan de lyser, hvilke som er grønne og røde osv.... Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Ta ut BIOS batteriet et øyeblikk og prøv igjen Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Har kobla den usb bracketen skal se om det lyser noe. Har også satt i et nettverkskort, men ingenting mere. Får prøve å ta ut bios batteriet et øyeblikk også da.. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Alle 4 lyser rødt. Tok ut BIOS batteriet et øyeblikk men hjalp ingenting. Lenke til kommentar
GoBu Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 alle lyser rødt betyr at cpu er instalert feil eller defekt! Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 innstalert feil er det mulig ? Er jo bare en vei den går å sette i jo. Skjønner heller ikke at den skal være defekt, brukte håndlenke som gikk dirkete i jording på stikk-kontakt når jeg monterte. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 innstalert feil er det mulig ? Er jo bare en vei den går å sette i jo. Skjønner heller ikke at den skal være defekt, brukte håndlenke som gikk dirkete i jording på stikk-kontakt når jeg monterte. Det hjelper lite å jorde seg i stikkontakten sålenge ikke kabinettet eller hovedkortet er jordet. Regner ikke med at strømmledning i PSU sto ikobla da du holdt på. Det som er poenget her er at det er ikke "jord" du behøver, men en utladning mellom deg og hovedkort/kabinett. MEN, det hørtes rart ut at CPU har tatt kvelden pga dette Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 A643400+ med 512kb cache eller 1MB cache? Mobile/DTR eller vanlig? Enkelte HK vil ikke støtte DTR (desktop replacement) eller mobile CPU`r uten oppgradering av bios (ja jeg vet det er vanskelig å oppgradere bios når CPU`n ikke virker out of the box). Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) har du koblet til den siste strøm ledningen til hovedkortet? det er den vanlige feite kabelen fra Power suply'n... men det er EN TIL! Som er 4 pins kontakt, og skal monteres på HKK!! Lykke til edit: skrive leif Endret 8. januar 2005 av w0lla Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 passer vanlig ddr men socket 754 da? Lenke til kommentar
GoBu Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) passer vanlig ddr men socket 754 da? jepp!! har samme kortet da jeg holdt på å bygge, hadde jeg noen problemer, men var det at jeg hadde hardisken på slave istedet for på master. Endret 8. januar 2005 av GoBu Lenke til kommentar
Pug Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Jeg hadde akkurat samme problem, med samme HK og fire røde lys. Problemet var at jeg hadde satt i CPU'en feil Hadde tatt den ut under monteringa, også glemt av å ta opp den "pinnen" som fester CPU'en etterpå, og heller bare satt den rett i uten å løfte pinnen Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 512kb cache og er vel den vanlige ja. Har også koblet til den siste strømkontakten. Har nå tatt ut cpu og satt den i igjen, må ha gjort det samme som deg Pug for cpu hang fast i kjølern/kjølepastaen når jeg løfta den av. Nå lyser først alle rødt og så blir lys nr.3 grønt, det nede til venstre. Blinker 2 ganger slik : alle rød, nr.3 grønn, alle rød, nr.3 grønn. så skjer det ikke mere. Har funnet fram cd'en som fulgte med og funnet ut at det er initializing keyboard controller. Har prøvd flere tastaturer og hatt ute BIOS batteriet igjen, men ingenting hjelper.... Lenke til kommentar
fflex Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Hadde akkurat samme problem: COMPATIBLE INPUT DEVICES (Keyboards) Aspire/Mitsuko Internet Keyboard Cherry Soft Touch Chicony #KB-9805 Compaq EVO Series CoolerMaster Q Dell Logitech Cordless Duo, Logitech Ultra-X, Logitech Internet Navigator Logitech Di Novo Series Memorex Multimedia Microsoft Multimedia Wireless, Microsoft Desktop Elite Mitsumi #KFKEB9HY Qtronix Scorpius Viewmate Office Kan virke som det HK er veldig sært på keyboard....Har selv et Logitech Internet Navigator keybord som du finner på listen. Fikk samme Keyboard feil som deg, koblet det i en annen USB inngang og da virket det etterhvert..Virker også som at USB keyboard nesten er et krav for at det skal funke ordentlig.. Endret 8. januar 2005 av fflex Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Nå tuller du ? Er det virkelig mulig ! Har ingen USB keyboard og sikkert ingen av de på listen heller. Men det at alle først lyser rødt er det normal ? Skal det være sånn ? Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Har hatt samme symptomene selv. Da var det rambrikkene som stod i feil rekkefølge. Brikkene måtte stå fra høyre og mot venste og de stod motsatt. Sjekk boka som fulgte med hovedkortet evt for å se hvilken port som er nr.1. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Står på hk. hvilken som er nr.1 og har satt rambrikken i den. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Synes også det er dårlig, rett og slett!! Mener å huske at alle blir først røde når man starter opp pcn for så å gå over til den spes "lyskoden". Jeg hadde heldigvis et kompatibelt keyboard fra før av, mitt råd er å kanskje prøve å skaffe en ps2 til usb omformer....eller rett og slett kjøpe et billig usb tastatur... Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Har testa 3 forskjellige keyboard på mitt HK uten at det ble noe galt.. Endret 8. januar 2005 av Lucifer 666 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå