Gå til innhold

cd rom forsvant ved montering av ny hd

Anbefalte innlegg

som topic sier så finner ikke maskina cd-romen verken i bios eller inne på min datamaskin :cry:

Dette oppsto da jeg satte inne ne 200gb wd S-ATA hardisk i går.

Måtte rote litt med bios for at maskina skulle godta denne nye saken, og måtte derfor sette et eller annen slik at S-ata en sto i primary modus for at den skulle drives sammen med de gamle IDE diskene mine.

Men så har sikkert jeg vært så helig å kommet bort i et eller annet slik at cd-rommen ble borte. Alle kabler og slik er der de skal.

så, noen gode forslag her? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke påstå , men problemet startet høyst sansynlig med feil jumpersetting på de to nevnte IDE-enheter.

Dersom alle kontakter sitter godt nok i , og alle jumpersettinger er riktige klarer du å detektere alle IDE-enheter enten ved hjelp av bios eller ehetsbehanlig i Windows .

Lenke til kommentar
Skal ikke påstå , men problemet startet høyst sansynlig med feil jumpersetting på de to nevnte IDE-enheter.

Dersom alle kontakter sitter godt nok i , og alle jumpersettinger er riktige klarer du å detektere alle IDE-enheter enten ved hjelp av bios eller ehetsbehanlig i Windows .

Nå står cd romen på master og cd brenneren på slave, men likevel vil de ikke dukke opp hos meg :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...