inaktiv000 Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Broren min skal kjøpe XBOX, og har tenkt at jeg skal chippe den og sette i ny harddisk. Jeg synes Xecuter 3 virker aktuell, tar gjerne imot innspill dersom det finnes bedre. Jeg ser at det finnes både en crystal og en "vanlig" utgave av XBOX, hva er forskjellen? Er den ene bedre enn den andre mht. modding, eller andre ting? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Selv om du kjøper Crytall eller vanlig sort Xbox er det sansynligvis ett nytt hovedkort i begge... 1.6 eller 1.6b... begge disse er litt mer stress å modde i forhold til 1.0 til 1.5 (6 ekstra ledninger). X3 er en god chip det men jeg personlig liker den ikke... jeg bruker DuoX2 som ikke er like fancy som X3 men gjør jobben akuratt like godt. er dessuten billigere... en ting til er at X3 jorder d0 (les:Lframe) det gjør ikke DuoX den bare pulser den... Dette er kun aktuelt i 1.6 og 1.6b boxer da det forkorter leve tiden om man jorder d0... Lenke til kommentar
Panter Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Crystalversjonen er en helt vanlig Xbox, det er ingenting annerledes med den enn fargen. Så du må også sjekke versjonen om du har Crystal, de finnes ihvertfall i v1.4 og v1.6/b. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 OK, takk. Er dette noe betjeningen i en butikk vil kunne svare på? Bør jeg prøve å få tak i 1.4 istedet for 1.6 mao? Evt. 1.5? Jeg har loddet litt før, og er vant med å skru i PC-er og slikt. Vil loddingen være noen stor tryllekunst der jeg risikerer å ødelegge XBOX'en til broren min, eller er det en grei sak bare man tar seg tid? Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 OK, takk. Er dette noe betjeningen i en butikk vil kunne svare på? Bør jeg prøve å få tak i 1.4 istedet for 1.6 mao? Evt. 1.5? Jeg har loddet litt før, og er vant med å skru i PC-er og slikt. Vil loddingen være noen stor tryllekunst der jeg risikerer å ødelegge XBOX'en til broren min, eller er det en grei sak bare man tar seg tid? Det er ikke noe spesielt vanskelig. Er litt smått å lodde på så det hjelper med en dram for å roe ned "kanelhånda" :!: Lenke til kommentar
Panter Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Er dette noe betjeningen i en butikk vil kunne svare på? Bør jeg prøve å få tak i 1.4 istedet for 1.6 mao? Evt. 1.5? Tviler sterkt på at de i en butikk kan hjelpe deg. Det står ikke på esken hvilken versjon det er. Kan være greit å få en v1.4, men v1.6 er ikke så mye mere komplisert. v1.5 finner du ikke. Se også FAQen som er satt sticky her i gruppen for mange tips. Lenke til kommentar
H2H Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 du kan jo se Serenr gjennom pakken: http://www.xbox-scene.com/versions_0.php Lenke til kommentar
Panter Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Serienummer er en god start til å få en indikasjon på versjon, men for å få 100% sikkerhet må Xboxen åpnes og sjekkes manuelt Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 OK, så jeg behøver ikke å stresse med å få tak i en 1.4? Lenke til kommentar
consilium Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Altså, det er vanskeligere å chippe en 1.6(b). Som H2H nevnte, må man lodde 6 ledninger i tillegg i forhold til eldre versjoner av Xbox. Dermed er det en fordel å skaffe seg en eldre versjon, gjerne ved å kjøpe en brukt en. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Man skal ikke overdrive hvor mye vanskligere v1.6 liksom skal være. Tar bare litt mere tid å lodde. Nå får man også med slike "LPC Rebuild" i pakken fra eksempelvis Xecuter og SmartXX som gjør jobben mye enklere. Oppe til høyre Nede til venstre Er ikke alltid dumt å gå for en "dyr" modchip som koster noen hundrelapper mere.. Endret 8. januar 2005 av Panter Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Eller hvorfor ikke bare kjøpe en ferdig moddet?? Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Man skal ikke overdrive hvor mye vanskligere v1.6 liksom skal være. Tar bare litt mere tid å lodde. Nå får man også med slike "LPC Rebuild" i pakken fra eksempelvis Xecuter og SmartXX som gjør jobben mye enklere. Oppe til høyre Nede til venstre Er ikke alltid dumt å gå for en "dyr" modchip som koster noen hundrelapper mere.. Man får også lpc rebuild adapter til Aladdin for en rimelig penge. Lenke til kommentar
Captain_Quark Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 for all del ikke kjøp xbox Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 for all del ikke kjøp xbox Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 for all del ikke kjøp xbox Hvorfor ikke? Vær så snill å ikke svar på det Captain_Quark, det blir en He******* lang diskusjon. Konsentrer på Topic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå