Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom bredbånd + 3Com router


Anbefalte innlegg

Hei. Har bestilt bluecom bredbånd og 3Com pakkeløsnig trådløst nettverk.

 

Har bluecom noen "rare" innstilinger, sånn som telenor har noe sånn som PPoe? Er ikkje sikker på om det er rart, men har bluecom det også? Vil være så godt forberedt på å sette opp trådløst med bredbånd at eg ikkje treng å poste inn noke.

 

Lurer også på om det er noen firmware oppdateringer til 3Com som er nødvendig å laste ned med en gang?

 

På forhånd takk.

 

Mvh

 

Kizz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville bare si deg at jeg har den ruteren der (eller mulig det er en tidligere versjon, kjøpte den i august) og tele2 adsl, og sliter stort med ustabil linje.

 

Det er som om ruteren kutter linja mi i et par sekunder med et par minutters mellomrom. Dette er selvfølgelig fatalt i nettspill som CS, og jeg får ikke spilt et kvarter engang før jeg får connectionproblem. Ikke moro å måtte reconnecte midt i en pcw. :\

 

Så om så er tilfelle med denne ruteren (for jeg tror problemet ligger i ruteren, har prøvd hos en nabo med samme ruter og bluecom adsl) kan du egentlig glemme å spille CS.

 

Men ellers har jeg gode erfaringer med ruteren, og om du ikke vil merke de små utkoblingene, (jeg merker det ikke stort når jeg er i windows, men det hender også at mIRC og MSN disconnecter når jeg får connectionproblem i CS) så vil du helt sikkert bli fornøyd.

 

Om det er noen som har løsningen på mitt problem, f.eks vet om instillinger som kan gjøres, ville jeg være glad om dere tipset meg :D

 

Vet det ikke er dette du spurte om, men ville bare informere deg, i tilfelle dette var relevant for ditt valg av ruter.

Lenke til kommentar

Ok. Har du prøvd med det nye firmware oppdateringene? Lurer på hvor eg kan få tak i dei.. Prøvde meg på 3Com sine hjemmesider, men fann bare routerer osv... Har egentlig tenkt å spille KUN cs i nettverk så da var dette en kjempe bom.. Men er ikkje sikkert det skjer samme med meg da. Flott å vite visst eg også for samme problem :thumbup:

 

Sender da pakken tilbake og kjøper ett nytt opplegg :whistle:

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Hei. Har bestilt bluecom bredbånd og 3Com pakkeløsnig trådløst nettverk.

 

Har bluecom noen "rare" innstilinger, sånn som telenor har noe sånn som PPoe? Er ikkje sikker på om det er rart, men har bluecom det også? Vil være så godt forberedt på å sette opp trådløst med bredbånd at eg ikkje treng å poste inn noke.

 

Lurer også på om det er noen firmware oppdateringer til 3Com som er nødvendig å laste ned med en gang?

 

På forhånd takk.

 

Mvh

 

Kizz

For en som er vant med Telenor og Nextgentel har bluecom det du kan kalle "rare" innstillinger :)

Bluecom bruker "bridge"-funksjon og delvis subnet eller.no -

Det medfører mindre problemer ved f.eks bruk av trådløsrouter ettersom at man slipper "router-på-router"-oppsett. Ip'n man får fra dsl-modemet er internett-ip'n.

Min mening er at bluecom er svært kundevennlig for de med mindre datakunnskaper :)

Lenke til kommentar
Ville bare si deg at jeg har den ruteren der (eller mulig det er en tidligere versjon, kjøpte den i august) og tele2 adsl, og sliter stort med ustabil linje.

 

Det er som om ruteren kutter linja mi i et par sekunder med et par minutters mellomrom. Dette er selvfølgelig fatalt i nettspill som CS, og jeg får ikke spilt et kvarter engang før jeg får connectionproblem. Ikke moro å måtte reconnecte midt i en pcw. :\

 

Så om så er tilfelle med denne ruteren (for jeg tror problemet ligger i ruteren, har prøvd hos en nabo med samme ruter og bluecom adsl) kan du egentlig glemme å spille CS. ...

Dette er ikke pga. routeren!

Du sliter trolig med en bug som er i windows' håndtering av trådløse enheter...

 

1. Ikke la windows håndtere dine trådløse forbindelser...

2. Koble opp den trådløse forbindelsen med 3.part programvare (som fulgte med ditt trådløse utstyr.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...