roarkr Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Jeg har planer om kjøp av nytt digitalkamera om ikke alt for lenge. Har nå brukt Canon G2 i over 3 år og har vært veldig fornøyd med det. Kameraet funker helt OK fremdeles og tar ( synes jeg) meget gode bilder. Det jeg har mest å utsette på er vel autofokusen som jeg ikke synes fungerer helt optimalt alle ganger pluss at autfokusen også er noe treg. Og så er det det at jeg HAR LYST på noe nytt. Mine behov er: Minimum zoom 4, god og rask autofokus, god batterikapasitet, skarpe og tydelig bilder, rask overføring mellom kamera og PC, minimum 6 Mpixel. Har veldig lyst på et Canon D20 speilrefleks, men tror egentlig et bra kompaktkamera har mer enn nok av funksjonalitet for meg. Jeg er ingen kamerapro. Så noen spørsmål: 1. Har det skjedd store forbedringer i løpet av disse 3 årene? 2. Vil jeg merke noen større forskjeller ved å gå over til Canon G6? 3. Canon G6 eller Canon Pro1, hvilket er best? 4. Eller, må jeg gå opp til et Canon D20 speilrefleks for å virkelig se forskjell? Er det noen som har gått opp fra Canon G2 og har erfaringer å dele? Lenke til kommentar
rbhelle Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg har selv G6 og gikk fra et S40. 2 forskjellige klasser, men dog et mer avansert kamera for en enkel amatørfotograf finnes trolig ikke. Ellers har jeg en kamerat som gikk fra G3 til et D20. Han var meget fornøyd med G3, men savnet speilrefleksens hurtighet og alle andre muligheter som utskiftbare linser. Det er vel der den store forskjellen ligger: Størrelsen er betraktelig mer, du må kjøpe linser som koster skjorta for å få utnyttet kameraet godt nok. Les; du bør nok være overmåte interessert i fotografering for å kunne kjøpe et D20 med tilhørende utstyr. Kjøp et D 20 fra USA hvis du skal spare penger. Der fåt du vel et slikt D20 med en bra linse til mellom 12000,- og 17000,-. Her i Norge koster jo et D20 rundt 11000,-. En kvalitetslinse med 28-70 zoom SLR koster 12-13000 i norge. I USA det halve. Har du en kamerat som kan sende til Norge er jo det aller beste :-) Men som sagt, jeg ville gått for et G6, det kan du vel få til mellom 5-6000,- i Norge på nett. jeg kjøpte mitt via en kamerat i utlandet og ga ikke mer enn 4300,- inkl porto. Det var en såkalt EU modell som har garanti i Norske butikker via Canon Norge. Og det er jo verdt noen kroner også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå