Einar2 Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Har prøvd å klokke litt.... HT busen er på 4*250fsb =1000mhz. Lurte på å sette ned den til 3*260 i steden. Vil jeg da få noe ytelsestap? Klarte også å kjøpe feil minne som jeg ikke får returnert. Corsair value. Så minnet må kjøre på5/4...216 mhz eller no.... noen som vet hvor mye dette minnet klarer.. kjører på 2,5 - 3 - 3 - 8... Også et annetspørsmål.... jeg bruker boxed vifta på min 3000+ winchester.... under load ligger den på 47 grader og idle 36 grader...noen som vet hvor høyt man kan komme med boxed? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Jeg tror du kommer til å tjene mer på 100MHz ekstra klokkehastighet enn høy HT-hastighet. Men å kjøre minnet asynkront med HTT er noe du taper en del på. Hva med å slakke timingsene til f.eks 3-4-4-11 og sette spenningen (vDimm) opp til 2,8-2,9V. 47°C load er ikke mye, det er en veldig fin temperatur for å være overklokket. Du har masse å gå på. Jeg tror ihvertfall Anandtech brukte boxed-kjøler i sin test da de klokket opp til 2,6GHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå