marzhal Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Har sjekket litt rundt om, og desse vart titta litt ekstra på, men så er spørsmålet: Kva av dei er best til generelt bruk og grafikk-arbeid (bilder, webgrafikk, og litt spillng)? Er da opptatt av at det kvite er kvitt osv... NEC 1770NX / 1760NX Dette er forsåvidt like skjermer, men den eine er litt dyrare enn den andre, og førstnevnte har 75Hz. Folk seier den er bra. Er den det til mitt bruk? Eizo L550 Denne har eg sett at mange liker. Og det er den eg har mest lyst på i følge folks erfaringer. Men ser at det er mange som seier motsett av andre enkelte ganger. Nokon seier at den viser fargene slik dem skal vere, andre seier at kvitfargen er gul og slikt. Og så er det visstnok noko med foten og at du må sitte rett foran skjermen for å sjå riktige farger... Fant også ein svart utgave av denne skjermen til samme pris, men er det den samme? Ser at sistnemte hadde TCO-99 mens førstnevnte hadde TCO-03... Og eg foretrekker svart, så har lyst å vite om det er det samme kva for eg kjøper av desse (om eg då går for Eizo) CTX S762G Denne ser da lekker ut? Har ikkje funnet så mange erfaringer med denne, men dei eg har sett er berre positive. Men kor bra er den på kvit/svart og farge generelt? Nokon som kan bistå med sine kommentarer? Endret 8. januar 2005 av marzhal Lenke til kommentar
Jeg er Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Jeg TROR at skjermer med svart ramme ikke blir godkjent som TCO-03 generelt, dette fordi det er mer slitsomt for øynene med kontrasten mellom ramme og skjerm, ettersom en oftest vise skjermbilder med farger som heller mot hvit. Endret 8. januar 2005 av Jeg er Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) De to dagene jeg hadde 1770NX, var jeg veldig fornøyd med den, bortsett fra den røde pikselfeilen jeg hadde da.. Jeg kunne ikke merke etterslep i spill, og skarpheten var god. HW.no har jo testet den, så det er jo unødvendig å gjenta alt det : http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11242 1760NX ville jeg ha utelukket, iom. at den bla. bare har 16ms responstid. 1770NX er en forbedret versjon av 1760NX, med 12ms, slik jeg har forstått det . De andre skjermene tør jeg ikke uttale meg om. edit: Jeg TROR at skjermer med svart ramme ikke blir godkjent som TCO-03 generelt, dette fordi det er mer slitsomt for øynene med kontrasten mellom ramme og skjerm, ettersom en oftest vise skjermbilder med farger som heller mot hvit. Jeg har også hørt det. Det virker ganske naturlig også egentlig.. Endret 8. januar 2005 av kazaa Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 På LCD-skjermer har ikkje oppdateringsferkvensen så mykje å sei i motsetning til på CRT-skjermene, LCD med 60Hz skal vere flimmerfritt. Når det gjeld den ulike merkinga på svart og kvit versjon av L550, så er det eit krav som skiller desse og det er kravet TCO-kravet om kontrastforskjell mellom bildeflate og ramme, I TCO-03 er det berre grå/kvit som tilfredstiller kravet, og derfor blir skjermer med mørke rammer klassifisert som TCO99. (Dette gjelder berre det du har same modell og den lyse modellen er TCO03 klassifisert) Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 På LCD-skjermer har ikkje oppdateringsferkvensen så mykje å sei i motsetning til på CRT-skjermene, LCD med 60Hz skal være flimmerfritt. I spill har det noe å si jo, hvis skjermkortet klarer å generere mer enn 60fps i et spill. Dette gjelder spill som cs og ut der det er viktig med mange bilder i sekundet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå