Gå til innhold

Usb mod til Xbox

Empty

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en 2/4porter usb-hub og koble den til Xbox'en, skal da koble til tastatur og mus og det jeg lurer på da er om det er noen som har gjort det og om det eventuelt funker ?

Her er noen forskjellige guider på Xbox-scene.com .

Tenkte egentlig på å bruke det i spill, sitter med Avalaunch dash...

Endret av Empty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva om noen plukker ut den elektronikken og lodder på en usb kontakt?

Funker det med usb ratt da?

Altså hvis den emulerer xbox kontrolleren.. Så er det sikkert en del av kontrollen inni der da. Hvis vi åpner en vanlig kontroll, så finner vi sikkert, på l/r knappene bak, to punkter på "bryteren" som kan overstyres. DVS at vi kan ta ledninger fra en gass pedal f.eks og lodde på disse punktene. Da burde jo gass pedalen fungere, så sant det er samme typen bryter(nå er det jo analoge signaler da, ikke bare av/på) som sitter på begge deler.

Så gjør vi det samme med bremse pedalen og så burde den være grei.

Så er det styringen.. Selve rattet.

USB kontakten inneholder vel +/- data... Lurer litt på hva som kommer ut fra joysticken på kontrolleren jeg.

Men uansett så kunne jo det fungert med frag med usb kontakt kanskje.. Eller bare lodde på ekstra ledninger fra joystick chipen og ut til en usb kontakt som rattet kunne kobles inn i.

I hovedsak er det vel bare signaler som enten er sterke eller svake som styrer alt analogt... Da burde vel joysticken kunne brukes like godt med ett annet venstre/høyre signal en fra joysticken, selv om opp/ned enda var på plass.

Bare litt "ide myldring".

Ah, godt å få det ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...