cynosure Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hei tar en liten frekkis har ikke søkt etter noe, jeg har a7v8x fra asus og en barton 2500+ med 512kb cache har ei mist frostbite med 2 vifter på som gir meg 40grader på cpu idle i bios kan jeg ikke stille multiplier, men kan manuelt sette frekvensen på 2200mhz den er jo til vanlig 1833 mhz er dette som å skyte seg selv i foten eller er det muligheter for at jeg kan få litt ekstra piff av en så enkel manøver ? cynosure på førehand takk ps. ikke flame Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Det kan godt vere at du får stillt den opp slik at du kjører med 200 FSB... Men det spørs litt på minnet ditt. Fint om du skriver det Mange som har klokka fra 2500+ til 3200+ hastighet. Når/vis du har stillt opp, kan du sjekke i Prime95 om den er stabil. Lenke til kommentar
cynosure Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 minnet er PC2700 2stk apacer og 1 annen sak, vet ikke hva som er hva siden jeg har ramsinks på de dvs 256*2 og 1*512 Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Minne ditt kjører 333 Mhz effektivt... Det er det samme som CPU'n din.. Da er det ikke sikkert du kommer helt til 200 FSB, men du kan iallefall begynne å stille opp FSB'n 5 og 5... Så sjekker du i prime95 om det er stabilt Lenke til kommentar
cynosure Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) ok fpr dessverre kun lov å hoppe rett på 200fsb har ikke mulighet å stille multipler og fsb manuelt får vente med å overklokke til jeg kjøper meg 939cpu til sommern takk for hjelpen uansett cynosure edit skriveleif Endret 8. januar 2005 av cynosure Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Å overklokke på det hovedkortet er ikke så lett, da man fort blir stoppet av pci/agp busen, som jeg tror ikke har noen form mulighet til å låse fast hastigheten på den. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Å overklokke på det hovedkortet er ikke så lett, da man fort blir stoppet av pci/agp busen, som jeg tror ikke har noen form mulighet til å låse fast hastigheten på den. Er det ikke AGP/PCI-lock på det HK'et da? Jeg har det samme... Edit: Jeg har ikke det samme, nei... Jeg har et A7N8X-X (det var så likt navn) Endret 8. januar 2005 av BaX Lenke til kommentar
cynosure Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 takker for alle svar nå drømmer jeg om skattepenger til å kjøpe pc for i sommer da skal jeg ha hovedkort og cpu som jeg kan leke litt med A64 3800+ ligger vel i min klasse da til da så får jeg vel lese litt i forumet deres cynosure Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Jeg kan ikke kjøre prime får ikke kjørt testen, er det noen som har en Prime 95 som fungerer? Endret 8. januar 2005 av ExtremeSnowboarder Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Jeg kan ikke kjøre prime får ikke kjørt testen, er det noen som har en Prime 95 som fungerer? Jeg har en jeg.. Sender deg en PM.. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Du kan jo bare investe et nytt hk, et brukt Asus A7n8X GD koster rundt 500kr på komplett. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=115208&cks=PRLinvistere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå