eivindlt Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Har nettopp bygd min første pc. Har fulgt hardware.no-guiden, og da jeg var ferdig startet jeg såklart pcen. Etter hvert som pcen skrur seg på og scanner etter IDE-disker og USB-masselagringseneheter osv. får jeg meldingen: Chassis intruded! Fatal error! System halted! i tillegg lukter det svidd i rommet der jeg bygger pcen..! HVa må jeg gjøre slik at jeg ikke får feilmelding?? Og er denne svilukten vanlig første gang man skrur på pcen, eller er det noe jeg har gjort feil??? Pcen min er som følger: 1024mb TwinMos RAM Intel Pentium 4 Prescott 3,2ghz BOXED MSI 6600GT pci-express Asus P5GDC-deluxe hovedkort Thermaltake Tsunami 3000SWA kabinett m/2*120mm vifter, 1*80mm Thermaltake Butterfly purepower 480W PSU Vær så snill og hjelp meg!!! Takker for ALLLE svar! Endret 8. januar 2005 av eivindlt Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Har du sjekket at alle vifter går? Er prossessor og kjøler satt riktig på? Kom gjerne med litt info om hva du har av utstyr. Lenke til kommentar
eivindlt Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Sånn! Nå har jeg lagt til spesifikasjoner i det første innlegget Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) "Chassis Intruded" er jo en bryter som står på kabinettet og som skal være koblet til hovedkortet. Her skal det egentlig stå en jumper (hvis du ikke har bryter). På mitt TT kabinett står bryteren helt oppe i hjørnet slik at den blir koblet til når døren blir presset på. Har ikke vært borti at den skal mene at det fatal systemfeil bare fordi døren er åpen, men det kan være verdt et forsøk Edit: Hvis bryteren står åpen, så er det helt normalt at den stopper boot. Endret 8. januar 2005 av Explorer Lenke til kommentar
friskies Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Eller bare stikk innom BIOS og disable chassis intrusion alert eller no saant. Lenke til kommentar
eivindlt Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Har nå satt en jumper på chassis-intrusion-kontakten, men får fortsatt samme melding. Kan det være noe feil med CPU/socket-pins??? Lenke til kommentar
eivindlt Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Fikk fikset det:D Løsnet ledningen fra chassis-intrusion-kontakten og satt på en jumper:D Endret 8. januar 2005 av eivindlt Lenke til kommentar
JimL Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Og det er da man skal komme med en løsning på problemet så andre som sliter med samme greia får hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå