Gå til innhold

Skjermbilde vises ikke på 19" LCD

Carnifex

Anbefalte innlegg

Jeg har en 19" som ble utsatt for lyn her for en stund siden. Sjekket først strømforsyningen og så at denne var ødelagt. Nå har jeg fått tak i en ny en og håpte at det ville være alt som trengtes. Jeg får frem Fujitsu-Siemens logoet og så står det input analouge (uavhengig om jeg bruker DVI eller analog tilkobling). Deretter er skjermen svart. Jeg kan trykke på menu select knappen og få frem menyen men den blir borte når jeg slipper knappen. Jeg kan også trykke på automatisk instilling og det kommer da frem at den justeres men jeg ser ingenting. Jeg ser også en slags kjapp fargeforandring eller flakking akkurat når booten går over fra tekst til grafisk.

Er det noen som kan gi et hint om hva som er galt eller om det eventuelt er noe jeg kan gjøre selv? Leter nå etter en ny VGA kabel for å sjekke om det er der problemet ligger men på en måte tviler jeg litt på det. Skjermkortet er nytt og det fungerer fint med en annen skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar :) Har fundert litt på dette og tenker at så lenge monitoren viser bilder fra skjermen (som fujitsu-siemens logoet, meny og autoadjust ++) men ikke bilder fra pc'en så kan det jo være en teoretisk mulighet for at problemet ligger i kabelen. (Sikkert en smule optimistisk men man må jo beholde håpet ikke sant?)

Hvis noen har noe mer å komme med settes det stor pris på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...