Gå til innhold

Firewall med fra Slackware-installasjonen?

Anbefalte innlegg

For noen dager siden installerte jeg slackware 10.0 på min nye PC.

Jeg har installert flere linux-distroer før, og har ikke merket dette problemet da. Greia er at jeg -kun- får brukt port 80. Jeg har kun programmer som følger med rett fra Slackware-installasjonen, kan noen av disse ha firewall på? Jeg har ikke gjort noe med disse programmene. Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at det er firewall som er problemet her, eller?

Jeg kjører rp-pppoe, og denne vet jeg med sikkerhet at ikke er problemet, den har jeg allerede sjekket at firewallen ikke er slått på.

Om det er til hjelp, så klarer ikke medfølgene apache og proftpd heller å kjøre.

-Staus-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men når jeg leser innlegget ditt en gang til høres det ikke ut som et firewall-problem, tviler på at en distro som slackware har installert brannmur/satt opp ip-tables uten at du har gjort det selv. Servere skal kjøre på maskinen selv om firewallen har tettet igjen portene. Du får selvfølgelig ikke kontakt fra andre maskiner, men servicene skal kjøre og gå på maskinen din. Er nok noe feil med installasjonen og/eller oppsettet av serverne dine.

Lenke til kommentar

Slackware har IKKJE nokon som helst firewall-reglar på som standard.

Har du Telenor ADSL? I så fall har du truleg fått redusert tilgangen din. Eg kjenner to venar av meg som har kun open port 80 for tida. Har høyrt at dersom du sjekkar e-posten som høyrer til abonnementet ditt så vil det stå at du har fått redusert tilgang på grunn av virusspredning og liknande. Sjekk e-posten til online ADSL kontoen din du.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Ånei, du. :)

Jeg vil ha vekk firewallen, men greia er at jeg aner jo ikke hvor den er. Hvilket program som kjører den.

Prøv:

/etc/init.d/iptables stop

I Slackware blir det /etc/rc.d/rc.iptables stop (vet ikke om iptables finnes i /etc/rc.d)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...