Gå til innhold

Once Upon A Time In China Trilogy

kaaasen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg vurderer å kjøpe Once Upon A Time In China Trilogy Box-settet de selger på Play.com. Det høres spennende ut, men jeg er likevel ikke helt sikker. Er det noen som har sett en eller flere av filmene, og som har noen formening om de er verdt å handle inn?

edit: Eller kanskje det er noen her som kan anbefale to andre filmer / et annet bokssett? Bokssettet bør ikke overstige £16, og enkeltfilmene bør ikke være dyrere enn £8 - £9 per stk.

Endret av Complexion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du liker kung fu-filmer med en del wire-bruk er disse veldig bra, spesielt de to første.

De er også blant de beste filmene til Lian Jie 'Jet' Li, i mine øyne ganske voldsomt mye bedre enn det han har vært med på i Vesten (men har forhåpninger til Danny the Dog/Unleashed).

OUaTiC-serien er løselig (veldig løselig!) basert på den historiske personen Wong Fei-hung (1847-1924), som er en av de store folkeheltene i Kina.

Lenke til kommentar

Jeg vil vel egentlig ikke karakterisere meg som en kjempestor kung-fu-film fan, men det hender jeg ser på en og annen slik film. Blir det for mye fokus på det for min del tror du, eller er det slik at jeg vil kunne underholdes?

Er historien god, eller spiller den bare en mindre rolle?

Lenke til kommentar

Jeg vil si historien er god, spesielt i de to første filmene. Og vil absolutt si de er underholdende.

Men med en god del bruk av wirer krever det kanskje at du ikke bryr deg for mye om hva som er realistisk.

Ellers kan jeg sterkt anbefale Iron Monkey for å teste vannet. anske mange av mine venner som ikke egentlig er særlig kung fu-interessert (eller liker å se film på annet enn skandinvaisk/engelsk) har kjøpt den etter å ha lånt den av meg. Vær obs på at det er versjonene av filmen fra 1993 som er bra, den eldre er ikke noe godt sted å starte.

Lenke til kommentar

Med The Legend regner jeg med at du mener den første av de to Fong Sai-Yuk-filmene (F S-Y 1 og F S-Y 2)? De er også veldig bra, og også løselig basert på livet til en kinesisk folkehelt. Problemet med i hvert fall de amerikanske utgivelsene er at de er dubbet til engeslk (dårlig dubbet).

Fist of Legend er en nyinspilling av Bruce Lee's Fist of Fury, og er igjen basert (løselig) på en historisk person.

Er enig i at Fist of Legend er en av Jet Li's beste, men har alltid vært plaget av helt unødvendig bruk av speed-up i en film som ellers er ganske realistsisk.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å kjøpe Fortune Star sin Trilogi pakke. Den britiske har elendig bilde og bare lydspor hvor Hong Kong spesialisten Bey Logan snakker om filmene. Fortune Star har dokumentar features. Se her for mer detaljer.

Du får Fortune Star sin utgave på DDDHouse for 230 kr. Men du trenger ikke å bekymre deg for ekstra toll. Så lenge du bare bestiller den pakken, så skriver DDDHouse at prisen er US $6. Og den vil gå rett gjennom tollen.

Skal faktisk bestille samme pakke når jeg får litt mer penger.

Lenke til kommentar

Den Li-filmen jeg setter høyest er kanskje den første Fong Sai-Yuk ('Legend' i USA), men med original tale. Noe av grunnen kan selvfølgelig være at jeg så den på kino da den var ganske ny. :p

Ellers liker jeg Once Upon a Time in China 1 og 2 ganske godt, og Fist of Legend (men der blir problemet å finne en dvd som er bra, dvs originalt språk og riktig format).

Shaolin Temple (debut-filmen hans) er også bra, men mye mer tradisjonell.

Tai Chi Master er også bra (har også sett på kino).

Last Hero in China er ganske bra, men fjollete.

Tror jeg har sett de fleste av filmene han gjorde før han begynte å lage filmer i Vesten.

Riktig at Fortune Star-utgivelsene ser bedre ut, men å si at Hong Kong Legends-utgivelsene har elendig bilde er mildest sagt en overdrivelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...