Gå til innhold

Klesplagg tråden - Kom med meninger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Who the fuck cares?

I et kommunistisk land hadde man ikke hatt slike goder å velge mellom. :thumbdown: Det er vel kanskje det du lengter etter.

PS: se bilde til olsen

"Å nei"

Det hadde jo vært brille om folk gav seg en lang faen i hvor klesmerket kommer ifra. Klærne er jo produsert i Indonesia uansett. . .

Lenke til kommentar

Folk får nå få lov å bry seg om merke hvis de vil..... :shrug:

Og det ER forskjell på kvaliteten på klærne.

Selv går eg i Dieasel kler, de er litt dyrere(men ikke like dyrt som sossekler).. Liker disse klerne og føler meg komfortable i de. Dessuten så sliter eg ikke ut klerne mine så fort når eg bruker Dieasel kontra det eg kjøpte før. Men til siste så bryr eg meg ikke noe særlig om det står en fancy D logo på de...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

nesten alle klærne jeg har er vel kjøpt på sheriff, rett å slett for der finner jeg hva jeg vil ha + att jeg får rabatter. volcom, osiris, whiteout, zero, westbeach, spit fire, nitro osv. sko har jeg vel aldri hatt noe anna enn skatesko tror jeg. hater å gå i trange klær, men har selvsagt ikke noe imot att folk går med det. men selv liker jeg store klær å boksa litt nede på rompa :p

Lenke til kommentar
Folk får nå få lov å bry seg om merke hvis de vil..... :shrug:

Og det ER forskjell på kvaliteten på klærne.

Selv går eg i Dieasel kler, de er litt dyrere(men ikke like dyrt som sossekler).. Liker disse klerne og føler meg komfortable i de. Dessuten så sliter eg ikke ut klerne mine så fort når eg bruker Dieasel kontra det eg kjøpte før. Men til siste så bryr eg meg ikke noe særlig om det står en fancy D logo på de...

Jada, det er forskjell på kvaliteten på klærne. Men at folk med viten og vilje betaler en tusenlapp for et merke er noe jeg ikke kan forstå. At folk bryr seg om fra hvilket land klesmerket kommer fra er også irrasjonelt, særlig med tanke på at klærne blir laget i Indonesia uavhengig av klesmerke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Jeg sier bare 1 ord folkens (tror det er 1 ord :p ):

DRESSMANN!

de har alt man trenegr av bukser....ihevrtfsll bukser...ta en tur ned dit å hamstr opp på fløygel-buker før de forsvinner folkens!

Skatesko er tingen

Lenke til kommentar

Har en del Lacoste klær, pga jeg kjøper rett av importøren for halv pris... Har noe Gant, men er ikke overbevist på kvaliteten på Gant klærne... Kjøpe nettop 2 gensere på salg. En Diesel genser som kosta 350 (700) på VIC, og en som jeg ikke husker merke på for 250(500) på Boys of Europe. Kjøpe også en tynn jakke for 600 (iceman) på 4you og en svart ull-hettegenser til 500 for 1 uke siden.

Bryr meg egentlig ikke om pris eller merke, bare plaggene er fine. Skal kjøpe meg parkas snart, bare jeg finner en på salg, så en på VIC istad, men den kosta "bare" 5200,- (2600,- siden det var salg) :whistle: så den hadde jeg ikke råd til :p

Av sko går jeg som regel med "skatesko", men som er litt mer nøytrale i farge og form... Akkurat nå har jeg et par Circa CXskate101, og de er konge. Er semsket skinn på tuppen og bak og vanlig skinn bak (brune). Har fra før Reef, DC og éS sko...

Lacoste skjortene er gode å gå i, har selv en... 5 stk tror jeg, men jeg skulle ønske de var "fitted", at de satt litt bedre, de er litt vide og flagrende til tider... selv om jeg bruker en størrelse mindre enn jeg pleier. Har også 3 Lacoste gensere, og disse er det vanvittig kvalitet på! Har en stripete 50% bomull og 50% ull som jeg har hatt i søren meg... 1.5 år, og den er akkurat like fin i fargene og formen nå, som da jeg kjøpte den.

Drar jeg på byen drar jeg enten østkantstil, eller sossestil :p, så det blir enten:

Vid bukse, og tynn stoff jakke (inne-jakke) med tynn ull-hettegenser under og lue. Skatesko.

T-skjorte med motiv og brun blazer samt trang olabukse og et par finere sko.

Angående JLinberg pleier jeg å le av folk som går med det. Det viser hvor dårlig enkelte folk er til å shoppe, og hvor lite utfordrende de er i klesstilen. F.eks genserne er jo helt standard hettegensere som på ingen måter skiller seg ut fra resten, bortsett fra JL merket! Det samme gjelder JL "panne"båndene... latterlig.

Av butikker som har greie klær for alle og enhver til grei pris (noen plagg lønner seg alltid å kjøpe på salg, men noen plagg er også billige til fullpris):

VIC (litt finere klær som Gant, Polo (Ralph Lauren), Napapijri, Jean Paul, Lacoste, Armani, Giovani, Victor, Mario Conti, men har også noe ungdomsklær, som f.eks Diesel)

4 you (MYE fete klær her, som er moteriktige, men er litt dyrt, iceman merket har mye fett)

Boys of Europe (billig og greit. merker som: Kazai, Henry Choise, Jean Paul etc.)

JC (ungdomsklær, men noe er litt for mainstream f.eks guru og marwin, men mye fete bukser)

Carlings (mye ungdomsklær, i samma gata som JC)

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Anbefaler å kjøpe hvite t-skjorter/gensere og trykke på eget motiv. Jeg har en del slike med filmmotiv. Mulig det ble litt for "østkant" for dere?

Lenke til kommentar
Anbefaler å kjøpe hvite t-skjorter/gensere og trykke på eget motiv. Jeg har en del slike med filmmotiv. Mulig det ble litt for "østkant" for dere?

jeg skal lage tskjorter selv, jeg har kontakter som fixer prisen billig. Betaler bare 500kr så får jeg de t-skjortene jeg vil (5stk.) med det trykket jeg designet.

en logo jeg skal ha, bakrunds fargen er t-skjortens farge.

post-58-1106255446_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

jeg skal lage tskjorter selv, jeg har kontakter som fixer prisen billig. Betaler bare 500kr så får jeg de t-skjortene jeg vil (5stk.) med det trykket jeg designet.

en logo jeg skal ha, bakrunds fargen er t-skjortens farge.

det va fett...

en komis a meg printet bare ut detn logoen hanm ville ha på et slikt "rart" ark..

fargene han ikke igjenn...da kunne han bare klistre motivet på t-sjorten..eller noe i den duren :love:

Lenke til kommentar

Får komme med noen tips jeg og da :p

* Kjøp deg en kul diesel/nudie bukse på carlings (ofte ganske kult med de som er litt slitt fra før av)

* De har også mange kule t-shorter på carlings, men hvis du virkelig skal ha kule t-shorter så må du se om du finner noe fra Paul Frank, de har drit mange kule t-shorter (og gensere) for menn/gutter. Men jeg har ikke sett Paul Frank for gutter i Norge endå, men hvis du er i utlandet en gang ;) Quiksilver t-shorter er jo også ganske kule da.

* Gensere kan du finne mange kule av på jc..men som jeg sa så har også paul frank mange kule, og ikke bare sånne med den apen på hvis du tror det.

Var vel det jeg hadde å si.. Jeg pleier å handle mye klær i USA, hvor det er veldig mange kule butikker(Armani, Hollister, Abercombie & Fitch, Zebrablub osv)

og til sko: kjøp deg noen komfortable puma sko :D

EDIT... Eller hvis du bor i et sossestrøk, og er sånn selv, så kan du kjøpe deg et par mad ugg's

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar
Who the fuck cares?

I et kommunistisk land hadde man ikke hatt slike goder å velge mellom. :thumbdown: Det er vel kanskje det du lengter etter.

PS: se bilde til olsen

"Å nei"

Det hadde jo vært brille om folk gav seg en lang faen i hvor klesmerket kommer ifra. Klærne er jo produsert i Indonesia uansett. . .

Kommunismen legger opp til planøkonomi(staten besatemmer hva som skal produseres). I et kapitalistisk land er det markede som styrer etterspørselen.

Så hadde du bodd i et kommunsitisk land hadde du fått ditt ene par sorte støvler som alle andre hadde make av i hele lande for staten hadde bestemt at alle støvlene skulle se slik ut. "Liket og brorskap" koselig filosofi som ikke helt fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...