Gå til innhold

msi 6600 gt eller aopen 6600gt?

poffer

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg nytt skjermkort og tenkte på et 6600gt. Valget står mellom MSI elle AOPEN pga at jeg kjøper kortet på lokal sjappe.

Er det noen her som kan anbefale det ene fremfor det andre pga ytelse eller andre relevante ting som feks støy o.l eller er de jamt over like?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

Det er generelt lite som skiller de ulike produsentenes 6600GT kort, foruten BFG og XFX. BFG skal tydeligvis være noe overklokket, mens XFX sitt kjører 100mhz over nvidia ref.design på core (eller var det minnet?)

Aopen sitt er rundt 200,- dyrere og har dårligere bundle (koster 1944,- i skrivende stund). MSI har jeg personlig hørt mye bra om, støysvak kjøler, god bundle og generell god ytelse (1764,- pr. skrivende stund). Du sier dog ikke noe om det er AGP eller PCI-e du er ute etter?

mvh

Sobient

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

agp da hovedkortet mitt ikke støtter pci e....

En kammerat av meg har nettopp kjøpt seg et aopen 6600gt. Tidligere hadde han et overklokkert club radeon 9600 pro og ifølge han så var ikke forskjellen på disse 2 kortene veldig stor?? Synspunkter på dette.

Er det bortkastet å oppgradere fra 9600 pro til 6600 gt?

Lenke til kommentar
agp da hovedkortet mitt ikke støtter pci e....

En kammerat av meg har nettopp kjøpt seg et aopen 6600gt. Tidligere hadde han et overklokkert club radeon 9600 pro og ifølge han så var ikke forskjellen på disse 2 kortene veldig stor?? Synspunkter på dette.

Er det bortkastet å oppgradere fra 9600 pro til 6600 gt?

Et 6600 GT får man ca 100-110 fps(1024x768)i hl 2 stresstest,ATI 9800 pro har ca 90 fps.da tror jeg ikke man får mere enn 40-60 fps med et ATI 9600..

http://www.tech-report.com/etc/2004q3/sour...ne/index.x?pg=4

ps:ja er stor forskjell mellom Ati 9600/6600 gt ;)

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Hva med dette ? det må vel være det beste 6600GT kortet? Eller er det bare meg? Og er det vga inngang på hovedkortet? For hvis det er 2xdvi på skjermkortet, så får vel ikke jeg kobla til min vga skjerm?

Endret av punzel
Lenke til kommentar

Aopen sine PCI-e kort har en elendig kjølerløsning. Fikk to defekte (Fungerte hhv en uke og ikke i det hele tatt) Det ble artifacts og nektet å kjøre 3D. Forlangte et Asus etterpå og det virket uten problemer.

Er ikke sikker på om AGP versjonen er lik, men jeg hadde ikke turt å kjøpe PCI-e versjonen.

Lenke til kommentar
Hva med dette ? det må vel være det beste 6600GT kortet? Eller er det bare meg? Og er det vga inngang på hovedkortet? For hvis det er 2xdvi på skjermkortet, så får vel ikke jeg kobla til min vga skjerm?

Kjøp for all del et kort med 2xDVI.... man kan koble til analog skjerm ved å bruke medfølgende konvertersak :)

edit: trykkleif

Endret av BlackH
Lenke til kommentar
Hva med dette ? det må vel være det beste 6600GT kortet?

Trådstarter hadde 2 kort å velge mellom fra lokal sjappe, og AGP port. Kortet du linker til er PCI-e og mye dyrere, derfor helt uinterresant.

Ytelsesmessig er alle 6600GT like, men noen kommer ferdig overklokket. Av Aopen og MSI er det kun bundle (og evnt. kjøleløsning) som skiller.

Begge 2 er gode valg i den prisklassen.

Lenke til kommentar

XFX sitt kort har 2xDVI og 1,6 ns minne. De andre har 1xVGA, 1xDVI og 2 ns minne.

MSI sitt kort har også i følge Anandtech en svak kjøler som har lett for å løsne litt og dermed kjøles kortet dårligere. XFX sin kjøler er veldig bra og har ikke det problemet.

Lenke til kommentar

Er svært fornøyd med mitt MS6600GT AGP. Lite støy, klokker fint, god kjøler, video inngang, et bra valg.

Men last for all del ned siste drivere fra MSI sin webside, 71.22. Driverne som følger med på CD er gamle og gir artifacts. Også den siste offisielle driveren fra nvidia 66.93 er for gammel for 6600GT.

Kommentar til Zythius: AGP utgaven har en annen og forbedret kjøler i forhold til PCIe utgaven som anandtech omtaler. Stor kobberkjøler som også dekker minnebrikkene og er festet skikkelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
XFX sitt kort har 2xDVI og 1,6 ns minne. De andre har 1xVGA, 1xDVI og 2 ns minne.

MSI sitt kort har også i følge Anandtech en svak kjøler som har lett for å løsne litt og dermed kjøles kortet dårligere. XFX sin kjøler er veldig bra og har ikke det problemet.

Trodde jeg også..Helt til jeg leste at PCI-e har 1.6ns og AGP har 2.0ns. Altså XFX.

mvh

Sobient

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...