wilai Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 eg har en liten problem med hk min etter eg har satt opp pcen og skrudde den på så vise ikke skjerm bilden så eg koble til D-bracket og såg hva feilen var "Memory Detection test Testing onboard memory sizr. The D-led will hang if the memory module is damaged or not installed properly" eg har en DDR-Ram 400mhz Geil 256mb Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Den feilen pleier å komme opp om hovedkortet eller CPU er skadet. Men har du prøvd minnebrikken din i alle slot-ene? Har du mulighet til å prøve med en annen prosessor eller prøve alt med et annet hovedkort så burde du det. MSI sine nF2-kort er noe lunefulle. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 eg har prøvd med alle Ram slotene eg har faktisk ikke noko andre dele eg kan sette i samen Lenke til kommentar
Torro Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Kommer du inn i bios, eller har prøvd en CMOS reset om du ikke gjør det? Om du kommer inn i bios. Prøv å starte opp med bios-default. Eventuelt kan du sjekke timing og hastigheten på minne. Sjekk også hvilken temperatur cpu står på, og om bus hastigheten er riktig i forhold til prosessoren. Microstar har laget xxx antall forskjellige HK, så noen nærmere hjelp er det vanskelig å yte uten å vite mer. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 eg har en delta-l ilsr og det vise ingen ting på skjermen har prøvd å reset cmos men det funke ikke Lenke til kommentar
wilai Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 eg lånte cpu til systeren min og satt i min på hennes og det funke fint med min cpu eg tru det er hk som feile Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 eg har en delta-l ilsr og det vise ingen ting på skjermen har prøvd å reset cmos men det funke ikke K7N2 Delta-L ILSR fins ikke, enten er det K7N2 Delta-L eller K7N2 Delta-ILSR. Dette er vesentlig når det gjelder Bios, fordi de bruker hver sin. Mulig det er et poeng om skjermkortet du bruker kan ha med biosversjon og problemet å gjøre: Fixed Nvidia FX5800 & FX5900 compatibility issue Uvisst om denne feilen fører til svart skjerm, (evt. med andre fx-kort også) men verd å prøve et annet skjermkort? Lenke til kommentar
wilai Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 eg har teste med alle skjermkortene eg har og eg viste ikke heilt ka den hete men den hete delta-ilsr ja Lenke til kommentar
wilai Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 eg sa jo at det ikke vise noko på skjermen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå