Gå til innhold

Ingen lyd i .avi -fil.

Bone

Anbefalte innlegg

En .avi -fil vil spilles av, men gir ingen lyd. GSpot hevder allikevel at jeg har 2 kompatible codecs installert.

Når jeg tester filen med GSpot v2.21 så laster den inn ok, men jeg får følgende error melding når jeg prøver "render";

DirectShow partially succeeded to play file. The actual text of the error or warning is:

0x00040242: VFW_S_PARTIAL_RENDER - Some of the streams in this movie are in an unsupported format.

The following combination of filters were used:

{G:\(Incoming) - Inter..-.. in Lisboa (2004).avi} (Video Source)

{AVI Splitter} (Video Splitter)

{DivX Decoder Filter} (Video Decoder)

{Video Renderer} (Video Renderer)

Jeg har disse codec'ene installert:

AC3Filter v0.70b

DivX v5.2

XviD v1.0.2

Jeg søkte i forumet, og én fåreslo å laste ned og installere Gordian Knot Codec Pack (fikk aldri høre hvordan det gikk), noe jeg har lastet ned men ikke installert (enda). Grunn!? Fordi jeg vil ikke ha ørten codec'er installert, når jeg (til nå bare) har klart meg (meget godt) med de tre jeg har. Vil gjerne finne ut hva som egentlig mangler..

Jeg har også prøv å "rebuild index" igjennom programmet AVIFix v0.2.2.5.

Jeg har også prøvd å kjøre filen med PowerDVD v6.0, da av og til denne avspilleren får spilt av diverse utvalgte filer korrekt (med audio/video) fremfor andre avspillere.

Bruker BSPlayer til avspilling (men, det skal vel ikke ha så mye med saken å gjøre).

Takk for svar ! :thumbup:

EDIT: Legger ved følgende bilde fra GSpot:

gspot.jpg

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

til P-in-P:

Det funket, faktisk! Takk! :w00t:

Men, vet du hvilke(n) codec den bruker for å spille av lyden? (Kjekt å ha samme spiller til å spille av filene mine med.. Men, det går jo til nød ann med unntak :p)..

Takk igjen!! :D

Lenke til kommentar
Men jeg bruker VLC til nesten alt og jeg har ikke funnet en eneste negativ side med den enda, så hvorfor ikke gå over til VLC permanent du også?

..fordi jeg synes BSPlayer ser så fin ut! :love::blush:

Men, må kanskje revurdere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...