Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk, Hva trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har for tiden Pc med vanlig LAN tilkobling til internett. Jeg har ett ADSL modem (ZyXEL Prestige 600) som gir automatisk ut ip adresse (dermed er det vel router innebygd??). Internettleverandøren er MONET. Jeg har en Switch koblet og en TELIO ip telefon tilkoblet. Både iptelefonen og pc'en fungerer fint.

Har ønske om å flytte pc'n inn i stua, og da uten å måtte legge opp nye ledninger. Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med hva jeg trenger (og ikke trenger) Vil ha pc'en trådløs. Hva trenger jeg? Hva er gode kjøp?

Ønsker meg:

• Stabilt
  • god fart
  • akseptabel bra dekning
  • enkel installering
  • mulighet til å koble til flere trådløse pc'er/eventuelt enheter
  • til en billig penge! :yes:

Endret av RayR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger vel en trådløs router og et trådløst nettverkskort så er du på kjøret! :hmm:

Har ikke noe annet jeg ihvertfall... Har D-link router og trådløst pci kort + et trådløst til laptopen. Funker som fjell det her i gården! :cool:

Må vel legge til at 100% stabil løsnning får man bare med lednig nettverk?!

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

har lurt på å kjøpe ASUS SpaceLink WL-500G, men er redd for konflikt mellom DHCP serverdelen som både ADSL modemet har og som ASUS SpaceLink WL-500G har. :hmm:

Og hva med Dobbel NATing hvordan unngår jeg dette? :hmm:

ehm, ja som avsløring kan jeg jo fortelle at ADSL modemet sin DHCP range er 192.168.1.33-192.168.1.53 (20 stk, noe som kan endres, på antall og adresse start) ADSL modemet sin adresse er 192.168.1.1 (kan også endres).. Hva skal jeg gjøre for å unngå konflikter når det gjelder disse ting og andre ting??

ASUS SpaceLink WL-500G har jo fått meget bra kritikk, og det virker som om mange er veldig fornøyd med den. Noen som har noe på hjertet her?

Lenke til kommentar

Dersom du har router i modemet og koblet en switch til denne så trenger du egentlig bare ett trådløst aksesspunkt og nettverkskort. ER ikke store forskjeller i pris mellom router/aksesspunkt så Om du ønsker å gjøre ting litt lettvint så kan du kjøpe ett 3com TRådløst adsl gateway med router, 4 porter for kabler.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Selv har jeg Monet som ISP. De har levert en Zyxel Prestige 600 her også. Jeg har derimot gått til anskaffelse av en Asus wl500g (trådløs ruter) fordi jeg ville ha den bærbare på nett. Dette fungerer helt greit. Har ennå ikke opplevd at jeg mister kontakt med ruteren. Skal nevnes at huset er av mur og i 2 etasjer pluss kjeller. Trådløst nett har jeg i hele huset.

Ruteren var grei å sette opp mot Zyxel og var kjapt på nett. Kan trygt anbefale denne, bare husk å benytte siste firmware (1.9.2.7). Da har ting en tendens til å fungere litt bedre.

Lenke til kommentar
Utsynet Skrev:

Selv har jeg Monet som ISP. De har levert en Zyxel Prestige 600 her også. Jeg har derimot gått til anskaffelse av en Asus wl500g (trådløs ruter) fordi jeg ville ha den bærbare på nett. Dette fungerer helt greit. Har ennå ikke opplevd at jeg mister kontakt med ruteren. Skal nevnes at huset er av mur og i 2 etasjer pluss kjeller. Trådløst nett har jeg i hele huset.

Ruteren var grei å sette opp mot Zyxel og var kjapt på nett. Kan trygt anbefale denne, bare husk å benytte siste firmware (1.9.2.7). Da har ting en tendens til å fungere litt bedre.

Takk for det utsynet, Gjør meg klar i denne stund å anskaffe meg Asus Wireless Router 54 Mbps 802.11g + Logitech QuickCam Pro 4000 som jeg nå får til 1095 hos komplett!! bra med ukestilbud asså! Passa meg perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...