elec Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) hei for endel tid siden leverte jeg en fisk som lignet litt på denne html'en jeg leverer nå, dette er en smule redesignet html versjon, forhåpentligvis nokså bugfri i de fleste browsere. kom med kritikk! hvis noen av dere sitter på 800x600 eller lavere merker dere kanskje et problem med bakgrunnen når dere scroller mot siden, samme effekt oppnås ved resizing av browservinduet, når man scroller sidelengs følger ikke bakgrunnen med, men blir igjen... er litt vanskelig å forklare, men dere ser det når dere prøver... er det noen som vet hvordan jeg kan fikse dette så er jeg meget takknemlig! takk på forhånd, slakt så mye dere klarer! EDIT: glemte "seff" LINK Endret 8. januar 2005 av elec Lenke til kommentar
elec Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 oi, sorry... LINK Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) - pent og enkelt - men det blir litt tomt liksom, er liksom bare en strek midt på skjermen med tekst inni prøv å fø noe som kan "fylle" opp litt. - mye grått, prøv med flere fargen(ikke knalle farger men myke og fine farger som passer inn). - hva gjør den avrundede rektangelen nederst til høyre i hoveddelen? ellers en flott og kreativ side Endret 8. januar 2005 av chs89 Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Så enkelt og greit ut det der... Det jeg ikke likte: - skriften du brukte på "Visit www.designcafe.no" gjorde at det for meg så ut som "Msit www...." og ikke Visit. Litt mer mellomrom mellom bokstaven (så ikke de står oppi hverandre) - Var litt spesiel layout ettersom alt lå vedsidenav hverandre - noe som ikke gjør den så praktisk i alle oppløsninger - pluss at du har den buggen med bakgrunnen. - Litt mye "crap" på høyreside... Du har: Navigation, other, 'vanlig meny', Click worthy og latest news. Ble litt mye - hvor skal jeg trykke¿? - Hover fargen på lenkene... Det jeg likte: - Stilrent - Ikke som alle andre - Den oransje dotten over E'en (i webcafé) - Behagelig å se på Husk at jeg verken er proff eller erfaren, dette er mine meninger Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 - hva gjør den avrundede rektangelen nederst til høyre i hoveddelen? Synes du den ikke passet inn? - Den er med på å lage det ikke fult så ensformig og trist. Synes den var fin jeg. Ingen ting p klage/utsette på den lille vrien. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Lekkert, denne likte jeg! Har bare et par ting å tilføye: Logoen i topp burde "starte" der det hvite feltet (innholdsfeltet) starter, ble litt merkelig i høy oppløsning at logoen henger igjen på venstresiden. Refleksjonen av logoen i bunn burde også dempes litt mer. Du burde få siden mer dynamisk, dersom jeg skalerer tekst-størrelsen går innholdet over designet. Lenke til kommentar
elec Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Lekkert, denne likte jeg! Har bare et par ting å tilføye: Logoen i topp burde "starte" der det hvite feltet (innholdsfeltet) starter, ble litt merkelig i høy oppløsning at logoen henger igjen på venstresiden. Refleksjonen av logoen i bunn burde også dempes litt mer. Du burde få siden mer dynamisk, dersom jeg skalerer tekst-størrelsen går innholdet over designet. Logoen i topp er litt vanskelig i høy oppløsning, forslag til hvordan jeg kan få den til å stå rett over innholdsfeltet uansett oppløsning tas imot med takk, samme gjelder forsåvidt hjelp med hvordan jeg skal klare å få siden mer dynamisk når man tenker på tekststørrelse osv. refleksjon dempes asap Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Ja, dette er uten tvil et design med potensiale! Lekre overskrifter og fine fargekombinasjoner Noen punkter som kanskje kan forbedres: Jeg liker ikke :hover i menyen. Blir for mye når både farge på a og bakgrunnsfarge endrer seg. Prøv å bare endre bakgrunnsfargen for eksempel. Selve skriftformateringa i menyen virker lite gjennomført også, siden det ikke er like mye rom fra toppkanten som fra bunnkanten engang. En vertikal midtstilling vha padding i stedet for height ville gjort susen. Plasseringa av logoen virker usymmetrisk. Hva med å la den starte like langt fra venstrekanten som innholdet? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Logoen i topp er litt vanskelig i høy oppløsning, forslag til hvordan jeg kan få den til å stå rett over innholdsfeltet uansett oppløsning tas imot med takk div#logo { display: block; position: absolute; top: 67px; left: 50%; margin-left: -440px; height: 41px; width: 242px; background: url("gfx/logo.gif") no-repeat; } Lenke til kommentar
elec Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Jeg liker ikke :hover i menyen. Blir for mye når både farge på a og bakgrunnsfarge endrer seg. Prøv å bare endre bakgrunnsfargen for eksempel. kan prøve forslaget med a:hover og se hvordan det blir Selve skriftformateringa i menyen virker lite gjennomført også, siden det ikke er like mye rom fra toppkanten som fra bunnkanten engang. En vertikal midtstilling vha padding i stedet for height ville gjort susen. fikses. Plasseringa av logoen virker usymmetrisk. Hva med å la den starte like langt fra venstrekanten som innholdet? som sagt ovenfor, forslag til løsning på dette mottas med takk, er egentlig meningen at den skal stå der dere sier den bør gjøre det, men er vanskelig å få det til i høye oppløsninger Endret 8. januar 2005 av elec Lenke til kommentar
elec Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Logoen i topp er litt vanskelig i høy oppløsning, forslag til hvordan jeg kan få den til å stå rett over innholdsfeltet uansett oppløsning tas imot med takk div#logo { display: block; position: absolute; top: 67px; left: 50%; margin-left: -440px; height: 41px; width: 242px; background: url("gfx/logo.gif") no-repeat; } takk takk fikset nå Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Plasseringa av logoen virker usymmetrisk. Hva med å la den starte like langt fra venstrekanten som innholdet? som sagt ovenfor, forslag til løsning på dette mottas med takk, er egentlig meningen at den skal stå der dere sier den bør gjøre det, men er vanskelig å få det til i høye oppløsninger Det la jeg ikke merke til "<div id="logo"></div><h1 class="hide">Designcafe.no</h1>" kan med god sammvittighet byttes ut med "<h1>Designcafe.no<span></span></h1>". Bruk http://www.mezzoblue.com/tests/revised-ima...nt/#gilderlevin til å ersatte teksten med logoen i stedet. La bredden til h1 være like bred som diven som omslutter innholdet+meny, og legg til margin: 0 auto; Viola, så er logoen på rett plass (Dersom jeg ikke har gått glipp av noe vesentlig) Endret 8. januar 2005 av satyrium Lenke til kommentar
elec Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 takk takk satyrium men polecat var litt før deg, og løsningen hans funker også fint så benytter meg av den med det første men tusen takk uansett! forresten, har fremdeles det problemet med bakgrunnen i oppløsninger som er lavere enn 1024x640. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Med PoleCat sin løsning, forsvinner også logoen i lavere oppløsninger. Det virker som om du har fast høyde på innholdet, så går det ikke an å slå sammen bakgrunnsbildet før og etter innholdet i ett bilde, og legge det inn i body? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Enkelt og greit thumbup.gif Drit i så enkle kommentarer. Si hva du liker og hva som kunne blitt gjort annerledes. Vi skal hjelpe trådstarter. Har vert en del slike poster i det siste og virker for meg som om dere bare vil ha flere poster. ONTOPIC: Siden er utrolig stilren. Menyen er veldig lekker og alt passer godt sammen. Men i 800x600 kan du ikke se hele siden og det er ikke bra. Vet ikke hvordan det er i 1024x768, men du burde lage til slik at alle kan se på siden. Jeg vet ikke helt om du kommer til å la innholdet bestemme hvor "høy" siden er eller om du kommer til å bruke "overflow:auto;", men det første er foretrukket. Hvis du gjør litt her og der blandt annet å fikse den for lavere oppløsninger er dette en kjempefin side! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 - Teksten er for liten, og hvis man øker størrelsen går det skeis - Med litt enkel PHP kan du servere riktig Content-Type (application/xhtml+xml) til de som støtter det - Syns gjenspeilingen av logoen i footeren trenger et par hakk mindre opacity, jeg. Gjerne litt perspektiv også, ellers ser det bare falskt ut ..ellers var det meget smooth Lenke til kommentar
elec Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 - Syns gjenspeilingen av logoen i footeren trenger et par hakk mindre opacity, jeg. Gjerne litt perspektiv også, ellers ser det bare falskt ut opacity er nu fikset som sagt flere ganger, forslag til hvordan jeg skal fikse problemer med tekststørrelse er godt mottatt har forresten fiksa logoen med metoden din nå satyrium Lenke til kommentar
N* Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 veldig fin side. er det en grunn til at bare de tre nederste linkene i menyen funker? det samme med de to nederste "navigation".. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå