Gå til innhold

Økte bøtesatser igjen

Jon@s

Anbefalte innlegg

Tror ingen her sier at man skal kjøre på rødt...

Må og huske at det er forskjell på om man holder full fart gjennom krysset og ruller sakte men sikkert over når det er klart..

Har kjørt på rødt en gang så langt i år..fart mellom 0 og 5km/t inn i krysset...fordi jeg viste det var rødt. Spørsmålet er her, skulle jeg heller slått ned nærmeste person i stedenfor å rulle forsiktig over på rødt....?

Tror ingen kjører på rødt i høy fart som på filmen bevisst(i så fall så er det greit nok at de får seg en smekk), her kommer vi over på det jeg syns det er for lite fokus på, oppmerksomhet og det faktum at det kan være stooor forskjell på overtredelser som allikavel gir like iten/stor bot...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

syns bare det er fordumt av dere skinnhellige som sier at disse bøtene er bra og alt det der.

For dere kjører jo aldri feil, dere kjører som noen guder. Det er lett og glemme en vikeplikt f.eks

Brudd på vikepliktsregler: 5200 kroner

Så f.eks psilocybe du kjører som en gud? kjører helt perfekt og aldri noen feil? I tilfelle så er du den eneste i hele norge som gjør det.

Lenke til kommentar

Hovedproblemet er vel egentlig at som booz sier at det er når man som enkeltperson gjør en av mange små tabber at man får en klekkelig bot som ikke svarer til det man har gjort, det er nok å ikke stoppe ved et stop skilt for å få bot hvis du har en ivrig tjenestemann i nærheten, selv om du kommer i passe fart i forhold til omstendighetene og det er klar sikt i alle rettninger.

Glad jeg tar buss jeg, vanskelig å få bot hvis man kjører kollektivt.

Lenke til kommentar

Stoppskilt står ikke vanligvis plassert i oversiktelige kryss. Siden dette tydeligvis er greit for deg, hvorfor kan ikke bare alle kjøre på rødt hvis de ikke ser noen i nærheten? Eller drite i fartsgrensene midt på natten.. alle søndagskjørerne og barnehage- og skole-ungene er jo tross alt hjemme og sover.

Lenke til kommentar
Stoppskilt står ikke vanligvis plassert i oversiktelige kryss. Siden dette tydeligvis er greit for deg, hvorfor kan ikke bare alle kjøre på rødt hvis de ikke ser noen i nærheten? Eller drite i fartsgrensene midt på natten.. alle søndagskjørerne og barnehage- og skole-ungene er jo tross alt hjemme og sover.

ett lite spm..har du lappen selv?

Lenke til kommentar
Det er ingen selvfølge. De er en meget priviligert ung mann.

Javisst er gutten priviligert. Efter fem skadefrie år på livets landevei må jeg selv si meg nokså fornøyd, og måtte det bli fem år til uten forvridde metalldeler og blodsøl på dashbordet!

Lenke til kommentar
Det er ingen selvfølge. De er en meget priviligert ung mann.

Javisst er gutten priviligert. Efter fem skadefrie år på livets landevei må jeg selv si meg nokså fornøyd, og måtte det bli fem år til uten forvridde metalldeler og blodsøl på dashbordet!

Priviligert, men ikke fullt så priviligert når det kommer til å skjønne hva vi egentlig diskuterer her...virker hvertfall sånn.

Menmen, hvertfall glad jeg som realtivt uerfaren sjåfør fremdeles kjører skadefritt. Tilbakela nesten 40000km første året med lappen, hver eneste km kjører jeg bil for å kjøre bil...ikke bare for å komme fra a-b. Liker meg egentlig best når det er mørkt, snør og blåser på dårlige fjellveier, kort sagt når det er utfordrene å kjøre. :cool:

Lenke til kommentar
For dere kjører jo aldri feil, dere kjører som noen guder. Det er lett og glemme en vikeplikt f.eks

Brudd på vikepliktsregler: 5200 kroner

Kanskje det er lett å glemme for deg, men det er ikke mindre alvorlig av den grunn. Hvis du har problemer med å huske trafikkreglene bør du være glad for at det kun koster deg penger. Før eller senere smeller det, og da er det ikke sikkert det kun koster penger...

Lenke til kommentar
Priviligert, men ikke fullt så priviligert når det kommer til å skjønne hva vi egentlig diskuterer her...virker hvertfall sånn.

Menmen, hvertfall glad jeg som realtivt uerfaren sjåfør fremdeles kjører skadefritt. Tilbakela nesten 40000km første året med lappen, hver eneste km kjører jeg bil for å kjøre bil...ikke bare for å komme fra a-b. Liker meg egentlig best når det er mørkt, snør og blåser på dårlige fjellveier, kort sagt når det er utfordrene å kjøre. :cool:

Hehe, nei du sier jammen noe :!:

Med 40k bak rattet har du nok endel erfaring. Er selv svært glad i å kjøre og ser på bilen som mer enn bare ett fremkomstmiddel. Kort sagt storkoser jeg meg på veien. For meg er det mye mer trivelig å kjøre fra Kr. Sand til Oslo enn å ta bussen.

Lenke til kommentar

Autofil nyeste utg. side 22-26 forklarer egentlig hva som er problemene ganske greit.

Og en liten detalj til, man burde ikke få være noe som er i nærheten av samferdselminister med mindre man kjører MYE bil og liker det.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...