ingveh Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Det kan få større bot av å kjøre på rødt lys enn av å slå ned et menneske... Finnes det fornuft i det? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Nei. Gjør noe med det hvis du syns det er så urimelig. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Det kan få større bot av å kjøre på rødt lys enn av å slå ned et menneske...Finnes det fornuft i det? Fotgjengere som har blitt påkjørt pga. at en bil kjørte på rødt lys, synes nok dette er svært fornuftig. Du får litt kraftigere juling av en bil enn fra et menneske, for å si det slik. Lenke til kommentar
chma Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Det kan få større bot av å kjøre på rødt lys enn av å slå ned et menneske...Finnes det fornuft i det? Fotgjengere som har blitt påkjørt pga. at en bil kjørte på rødt lys, synes nok dette er svært fornuftig. Du får litt kraftigere juling av en bil enn fra et menneske, for å si det slik. Rødt er bare ett av eksemplene....det er jo ikke gitt at man kjører på noen om det ikke er fotgjengerfelt der.... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg gjentar meg selv nå, men er du så lite oppmerksom at du ikke får med deg at lyset skifter fra grønt til oransje til rødt, bør du få en smekk på pungen. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg gjentar meg selv nå, men er du så lite oppmerksom at du ikke får med deg at lyset skifter fra grønt til oransje til rødt, bør du få en smekk på pungen. Man bør få en smekk ja, men ikke ikke større en folk som begår voldshandliger med overlegg. Noe du vel så deg enig i i posten 4 hakk over denne.. så dere er vel ganske enige Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg er enig at det ikke er fornuftig, men det er fordi jeg mener straffesatsene for voldshandlinger og voldtekt er for lave. Det skal straffe seg å være en dritt, uansett om det er i trafikken eller ellers i samfunnet. Lenke til kommentar
chma Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg gjentar meg selv nå, men er du så lite oppmerksom at du ikke får med deg at lyset skifter fra grønt til oransje til rødt, bør du få en smekk på pungen. Snakker nå for min del, er ALDRI uoppmerksom bak rattet...det jeg gjør er bevist. Om jeg snirkler meg over på rødt om natta, noe som forøverig ikke har skjedd enda, skal jeg da få mer i bot enn en som går løs på noen? Vi kan gjerne bruke fart som eksempel, fart er ikke alltid det som er farligst selv om man omtrent blir hjernevasket til å tro det. Det er over hodet ingen grunn til at en person som kjører fort i 100sone skal få mer i bot en en som slår ned naboen i fylla... Hadde det vært opp til meg så hadde bøtene stått i fohold til bøtene man får for andre overtredelser som vold og bøtene for overtredelser på gode 4felts veier som har 100 hadde vært lavere enn for samme prosentvise overtredelse i 30-50sone. Spørsmålet syns jeg blir om man er mer kriminell med litt høy fart enn folk som bedriver blind vold...? Det er en grunn til at jeg trolig hadde slått tilbake med full kraft om noen prøver seg på meg...det er jo ingen straff med et par tusen i bot, mye greiere om jeg selv da kan banke litt vett i skallen på idioten som evnt prøver seg, for staten klarer jo ikke det de er mer opptatt av å ta de som kjører litt fort...eller på rødt. Og nei, kom ikke med at vi må gjøre noe med det når vi klager...vi lever IDAG...derfor diskuterer vi det idiotene på løvebakken foretar seg IDAG ikke hva som kommer til å skje eller burde skje. Btw. Syns man og burde begynne å bøtelegge syklister og fotgjengere på samme måte og med samme størrelse som andre trafikanter, det er jo like farlig for dem som det er å kjøre bil på rødt... Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Applaus til chma Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Legger ydmykt ut en link her da disse temaene er rimelig like. Si ifra! Må bli slutt på å bruke bilistene som melkekuer. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Det som irriterer meg mest er at prisen å betale for 5km/h for fort er 1600,-. Skal utrolig lite før du er oppe i 5km/h for fort. Et par sekunder uten å se på nåla og du kjører for fort. Virker som om de vil at vi skal holde øya mer på nåla enn på veien. Greit nok det er bot for å kjøre 10km/h for fort, for det skal jo litt til, men 5km/h?? Vi lever i et sykt land der fartsbøller prioriteres høyere enn voldsmenn, ja hva er vel farlig med å halvveis drepe en fyr med never/balltre/kniv osv sånn i forhold til å kjøre litt fort? hehe, får ta det med et smil folkens, så latterlig er det! Endret 13. februar 2005 av norpheus Lenke til kommentar
trra Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Det som irriterer meg mest er at prisen å betale for 5km/h for fort er 1600,-. Boten for å kjøre 5km\t over fartsgrensa er 600kr, ikke 1600. 1600kr er vis du kjører 10km\t over. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg synes det er smålig å gi noen bot for å kjøre 5 (eller 10) km/t for fort. Politiet har også bevist at de nye bøtesatsene er et middel for å tyne bilistene for mest mulig penger. Staten hentet inn et svimlende beløp i 2004. Jeg tror på ingen måte 2005 blir et dårligere år for Statskassen AS. Folk gir blaffen i høye bøter. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Eit speedometer kan jo vise 5-10 km\t feil, så du kan tape penger på det. Greit nok med dei i 30 km\t over grensa, men 5-10 er flisespikkeri. Lenke til kommentar
trra Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Nå vet jeg ikke hvor stor feilmargin dere har på speedo, på min bil er det ikke noe problem å ligge i 90km på speedo forbi fotoboksene i 80 sone, blinker aldri, så må ligge en god del over farta på speedo for at det skal blinke. Har testa med en del andre biler også, samme sak der. Så ville tro at folk som faktisk blir tatt ligger ganske godt over fartsgrensa på speedo. En annen ting er jo at mange ikke får bot, f.eks enn i familien min har kjørt bil nå i snart 30 år, men har aldri fått fartsbot, og den personen kjører stort sett litt over fartsgrensa, det gjelder også mange jeg kjenner, men ingen av de har fått bot. Så da må man jo tro at de som faktisk klarer å få bot for å kjøre for fort kjører mye fortere enn de og kjører fortere ofte. At alle som får bot sammen har uflaks tror jeg ingenting på. Endret 13. februar 2005 av trra Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Eit speedometer kan jo vise 5-10 km\t feil, så du kan tape penger på det. Hva med å bruke en hundrelapp på å få det sjekket? Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hvor får jeg sjekket speedometeret mitt for 100kr? Bor i Trondheim, så noe i nærheten er ønskelig. Mvh Erik Braseth Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Hvor får jeg sjekket speedometeret mitt for 100kr? Bor i Trondheim, så noe i nærheten er ønskelig. Mvh Erik Braseth Naf tilbyr test av speedometeret, men jeg er usikker på hvor mye dette koster. Det billigste er nok å kjøre gjennom en "din fart" måler. Jeg vet ikke hvordan det er i Trondheim, men på E18 er det ganske mange av dem. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Husker ikke hvor jeg leste det, men på grunn av de økte bøtesatsene, satt NAF ned prisen for å få sjekket speedometeret til en hundrelapp. Det er ikke verre enn å stikke innom www.naf.no og ta kontakt via email eller telefon. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Det kan få større bot av å kjøre på rødt lys enn av å slå ned et menneske...Finnes det fornuft i det? Nå tror jeg du må ta deg en valium. Tenk etter hva som ofte er konsekvensen av at man kjører på rødt lys, og kanskje ofrer en tanke på Hvorfor det er rødt lys. Da tenker jeg ikke på at man gjør det klokka tre på natta når det er heeelt klart i alle retninger, men det loven er ment for. Nemlig de som skaper farlige situasjoner ved å kjøre på rødt lys og setter både seg selv, fotgjengere og kryssende trafikk. Å kjøre på rødt lys er livsfarlig, og fullstendig idiotisk. Her er en video som sier hvorfor man ikke skal kjøre på rødt lys, legg merke til fotgjengeren. http://www.ebaumsworld.com/carcrash.html Med trafikksikker hilsen Øyvind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå