Jørgen Sørheim Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Denne hypotetiske "fattige familiefaren som får en bot på 5000kr" får antageligvis bare denne boten én gang. Er han noenlunde oppegående, kommer han kanskje frem til at det er bedre at ungene hans har mat i magen, enn at han bruker 5 minutter mindre fra A til B. Hva det gjelder mopeder, bør unger (som IMO ikke er modne nok til å ferdes i trafikken) være takknemlig nok for å ha muligheten til å kunne fise frem og tilbake mellom venner uten å betale gjennom nesen (buss/trikk). Og, til sist, det er så utrolig typisk at fartsbøller skal syte om at voldsforbrytere slipper lettere unna. Hvorfor ikke gå aktivt inn for at denne gruppen med forbrytere skal få strengere straffer, enn at dere skal slippe lettere unna? Lenke til kommentar
eab Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Såså, psilocybe. Det blir bra når fotoboksene som måler gjennomsnittsfart kommer for fullt. Da blir alle pliktoppfyllende traffikanter nødt til å kjøre godt under fartsgrensa, eller glo på speedometeret konstant. Hvor er traffikksikkerheten ved dette da? Folk blir mer opptatt av speedometeret sitt enn det som skjer rundt de, på veien. *edit: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=262928 Endret 18. januar 2005 av Ezekiel Lenke til kommentar
chma Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Selv enkelte i politiet er jo enig med oss her.. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=262928 Det er ansatt folk i dette landet til å sørge for at lovene er strenge nok...og surrehuene er FORDØMMT godt betalt og. Gjør de noe med straffene for vold, NEI. Folk som voldtar, banker opp folk, raner osv er syke folk derfor skal de ikke straffes hardt. For no bulshit, er de syke skal de dømmes til behandlingen de trenger, ellers straffes hardt! Ran bør straffes hardt uansett om det er en 15åring som gjør det eller en 30åring, forskjellern blir at 15åringen må straffes på en annen måte. Hvis en person som slår til noen så tenna hagler får 3000kr i bot, mens man få 4200 for å kjøre på rødt...den som mener at det er riktig i straff sett i forhold til "forbrytelsen" fortjener å bli slått til sikkelig en gang...så kan de svare på nytt igjen! Nei, bur dem Inne! Problemet med fotoboksene er at det ikke er rom for feil. I går kjøre jeg tur retur larvik, gjennom et av norges mest minelagte veistrekninger....og farligste, faktisk må jeg si meg enig med Ezekiel, så mer på speedon ved passering enn bilene rundt. Føles som å komme tilbake til siviliasjonen når man kommer til 4feltern med 100sone...som forøverig fint kunne vært 120(noe vel veien og er konstruert for..). Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Gjesp. Dette er de samme argumentene vi har vært gjennom i tidligere tråder. Klarer du ikke å holde deg innenfor fartsgrensene uten å måtte nistirre på speedometeret, har du et problem. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Helt enig, psilocybe. Det er fan meg, unnskyld uttrykket, latterlig å ikke klare å holde seg under fartsgrenesene uten å nistirre på speedometeret... Lenke til kommentar
chma Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg kan fint høre hvor fort jeg kjører uten instrumentene....er bare en del andre som ikke klare å rive seg løs fra instrumentene. Jeg er aldri redd for å få hverken bøter eller annet når jeg kjører uansett hvor fort jeg kjører. Men skal ikke straffen stå i forhold til overtredelesen? Det er det overhodet ingen som svarer på.....når selv deler av politiet reagerer er det vel noe i det. Voldshandlinger har mildere straffer enn fart, kom med en god grunn til dette. Jeg finner ingen. btw. man kan ikke dømme hvordan en person kjører uten å ha sett/sittet på....det blir som å stille diagnose over telefon på en syk pasient, mao umulig. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) så du synes att 7800kr for å kjøre i 105 i 70 sona er greit? og måtte betale 5000kr for kjøre på rødt lys..? Personlig syns jeg det er helt greit.. det påvirker ikke meg i det hele tatt. De eneste som blir oppskjørtet over dette, er de som har en tendens til å være litt for glade i høye hastigheter, og de har fint lite på veien å gjøre i utgangspunktet. Er du uoppmerksom nok til å kjøre på rødt lys, eller ligge i 35km/t mer enn hva fartsgrensen tilsier, bør du få en kraftig smekk på pungen. .. og hva det gjelder de stakkars mopedistene som bare kan kjøre i 45km/t: jævla synd for dem. Ta lappen for lett motorsykkel hvis det er så viktig å kjøre raskere, eller lev med at du får en bot innimellom. ja, men til og med politiet selv reagerer på det.. så det sier jo egentli sitt om de nye bøtesatsene.. man blir straffet hardere i trafikken enn for en voldshandling.. men det er mulig du ikke kjører bil, så da er det vel samme faen for deg.. og en ting ting, mulig du ikke er så mye ute på veien, men av oss som er det, så kan man legge merke til att ALLE skal forbi en mopedist, å det er nesten uansett!! å det skaper farlige situasjoner, så når jeg var i mopedalderen så var det ikke mest pga att jeg skulle kjøre fort overalt jeg trimma, men for ikke å bli forbikjørt av absolutt alle biler, busser og trailere på veien.. Endret 18. januar 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Og, til sist, det er så utrolig typisk at fartsbøller skal syte om at voldsforbrytere slipper lettere unna. Hvorfor ikke gå aktivt inn for at denne gruppen med forbrytere skal få strengere straffer, enn at dere skal slippe lettere unna? Fordi straffene for voldsforbrytelser er passe høye slik de er, mens straffene for trafikkforseelser er for høye... Jeg har ikke noe ønske om at det generelle straffenivået i Norge skal økes, det gjelder også brudd på veitrafikkloven. Jeg er ikke motstander av høye bøter fordi jeg syns så forferdelig synd på Direktør Sylte som blir stoppet av politiet og må betale 7800 kroner i bot. Grunnen er at politikerne øker bøtene bevisst for å tjene penger til statskassa uten at det har noen sikkerhetsmessig effekt. Folk senker ikke farten selv om bøtesatsene økes, og det vet myndighetene veldig godt og bruker det for hva det er verdt. De økte bøtene er enda en måte å melke bilistene på, akkurat slik man håver inn på bilavgifter. Av de 40 milliardene som norske bilister betaler i bilavgifter, kommer bare 12 milliarder tilbake i form av sikkerhetstiltak langs veiene, utbyggng av nye veier etc. Jeg sier meg enig med Trygg Trafikk og NAF som begge er skeptiske til de økte bøtesatsene. Endret 18. januar 2005 av Jon@s Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 ja, men til og med politiet selv reagerer på det.. så det sier jo egentli sitt om de nye bøtesatsene.. man blir straffet hardere i trafikken enn for en voldshandling.. men det er mulig du ikke kjører bil, så da er det vel samme faen for deg.. og en ting ting, mulig du ikke er så mye ute på veien, men av oss som er det, så kan man legge merke til att ALLE skal forbi en mopedist, å det er nesten uansett!! å det skaper farlige situasjoner, så når jeg var i mopedalderen så var det ikke mest pga att jeg skulle kjøre fort overalt jeg trimma, men for ikke å bli forbikjørt av absolutt alle biler, busser og trailere på veien.. Joda, jeg har bil, og jeg har kjørt moped siden jeg var 16. Var ute på IKEA og handlet tidligere i kveld, og utrolig nok klarte jeg å kjøre i 80km/t i 80-sonen, 60km/t i 60-sonen, 50km/t i 50-sonen, og 30km/t i 30-sonen.. UTEN å måtte gjøre annet enn å titte på speedometeret i et halvt sekund en gang iblandt. Er dette virkelig en så enestående egenskap jeg besitter, eller er det så fantastisk vanskelig å holde fartsgrensene? Jeg hadde heller ingen problemer når jeg kjørte moped. Var det noen bak meg, la jeg meg inn til siden, ble forbikjørt, la meg ut igjen.. null problem. Jon@s: vil du ikke være med på å betale disse milliardene, kjør i et normalt tempo. Hvis det er for vanskelig for deg, ta konsekvensene av det. Lenke til kommentar
Masserarti Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 første innlegget mitt! fredag 14. så var jeg på veg hjem fra jobb, hadde en bil forran, som kjørte veldig ujevnt og lå mellom 50 og 70 hele tiden i 70 sona. Når vi kommer til en lang strekke bestemmer jeg meg for å kjøre forbi å slippe å ligge så ujevnt. Når jeg kjører forbi så konsentrer jeg meg mest mulig om vegen og gir speedometeret lite oppmerksomhet (justerer heller fart når jeg er tilbake i rett kjørefelt). Plutselig ser jeg noe rødt forran meg og UP har laserkontroll i enden av den lange rettstrekka. Min fart blir oppgitt til 89 i 70 sona under forbkjøring, og jeg får bot på 5000!! tenker ikke mye over at summen ikke stemmer med farta mens jeg står der, er tross alt første møte mitt med politiet, og er temmelig nervøs ( jeg er 19 år gammel). Når jeg kommer hjem ser jeg på bota i lyset, var natt når jeg ble tatt. På bota står det 98 km i timen. Er i kontakt med politiet hver dag for å prøve å få tak i logg fra hendelsen, tviler på at jeg kjørte så fort som 98 (laser viser 3 mindre enn farta og speedometeret viser mellom 5 og 10), hadde enn venn som satt på som sa at nåla aldri paserte 100. om jeg hadde kjørt i 98 hadde nåla ligget opp mot 110! Poenget er at det er myye som kan bli feil når det gjelder sånne fartskontroller og også i ettertid av de - UP, sånn jeg forstår det, får provisjon til politikassa utifra bøter, som igjen betyr at de kan bli litt overentusiastiske når det gjelder å skrive ut bøter -Up gjør alt for at du skal skrive under på forenklet forelegg der og da, så du og de slipper å ha noe mer med det å gjøre, blir mye vanskeligere for meg nå å klage hvis det er en feil -alt loggføres av UP betjenten, som betyr at om han husker feil tall fra lasern (lett å bomme på 89 eller 98, spesielt om du utaler det ni'å'åtti eller åtte'å'nitti) som han som tok meg gjorde. Mye bedre om lasern i seg selv loggførte alt direkte. -5000 er mye penger hadde det vært om to uker så hadde det vært 6200!!! -Det værste av alt er at du får 2 uker på deg å betale bota!!!! Synes også det er stor forskjell om jeg hadde vært alene på vegen og tatt hele strekka over fartsgrensa enn at jeg paserte fartsgrensa under forbikjøring, men det er fortsatt samme bot for begge to ikke lett for en som har tatt studietur til indonesia å sitter med et temmelig bra studielån allerede, men gjort er gjort, satse på at loggen stemmer overens med det jeg mener og jeg får redusert bot... men fra nå av er det jeg som lager kø på vegene, skvetter jo til bare jeg ser anntydning til noe som ser ut som en refleksvest. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) ja, men til og med politiet selv reagerer på det.. så det sier jo egentli sitt om de nye bøtesatsene.. man blir straffet hardere i trafikken enn for en voldshandling.. men det er mulig du ikke kjører bil, så da er det vel samme faen for deg.. og en ting ting, mulig du ikke er så mye ute på veien, men av oss som er det, så kan man legge merke til att ALLE skal forbi en mopedist, å det er nesten uansett!! å det skaper farlige situasjoner, så når jeg var i mopedalderen så var det ikke mest pga att jeg skulle kjøre fort overalt jeg trimma, men for ikke å bli forbikjørt av absolutt alle biler, busser og trailere på veien.. Joda, jeg har bil, og jeg har kjørt moped siden jeg var 16. Var ute på IKEA og handlet tidligere i kveld, og utrolig nok klarte jeg å kjøre i 80km/t i 80-sonen, 60km/t i 60-sonen, 50km/t i 50-sonen, og 30km/t i 30-sonen.. UTEN å måtte gjøre annet enn å titte på speedometeret i et halvt sekund en gang iblandt. Er dette virkelig en så enestående egenskap jeg besitter, eller er det så fantastisk vanskelig å holde fartsgrensene? Jeg hadde heller ingen problemer når jeg kjørte moped. Var det noen bak meg, la jeg meg inn til siden, ble forbikjørt, la meg ut igjen.. null problem. Jon@s: vil du ikke være med på å betale disse milliardene, kjør i et normalt tempo. Hvis det er for vanskelig for deg, ta konsekvensene av det. så du synes det da er helt greit att det er mindre straff for vold og narkotika, enn og kjøre for fort, kjøre på rødt lys osv? alle kan gjøre en feil i trafikken, og kjører du på rødt lys da, så er det værre enn om du besitter narko eller begår en voldshandling.. nei, tror de aller aller fleste er enige i att dette er for drøyt, dette er kun for å få inn mer penger.. KUN DET!! kan ikke skjønne att_noen_ folk synes dette er helt i orden.. http://www.roadmc.com/default.asp?pubid=52...5&pub=1&labb=us Norway is the only European country who regularly condemns its citizens to prison sentences for speeds that seem perfectly natural for citizens of other western countries Endret 19. januar 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 så du synes det da er helt greit att det er mindre straff for vold og narkotika, enn og kjøre for fort, kjøre på rødt lys osv? alle kan gjøre en feil i trafikken, og kjører du på rødt lys da, så er det værre enn om du besitter narko eller begår en voldshandling.. nei, tror de aller aller fleste er enige i att dette er for drøyt, dette er kun for å få inn mer penger.. KUN DET!! kan ikke skjønne att_noen_ folk synes dette er helt i orden.. http://www.roadmc.com/default.asp?pubid=52...5&pub=1&labb=us Norway is the only European country who regularly condemns its citizens to prison sentences for speeds that seem perfectly natural for citizens of other western countries Hva det gjelder straffer, syns jeg vold-, voldtekt- og narkotikaforbrytelser burde straffes mye hardere enn de blir nå. Dette er mennesker som ikke tar hensyn til andre menneskers ve og vel, men det samme gjelder trafikkbøller. Er du uoppmerksom nok til å ikke se at lyset skifter fra grønt til oransje, og så til rødt etter et par sekunder, hva hvis det da var en fotgjenger på vei over veien? De aller fleste som er litt for glad i fart, er nok enig i at dette er for drøyt. Disse menneskene har minuspoeng på min sympatiskala. Om det så var snakk om at denne konspirasjonsteorien din var riktig, at det bare var for å få inn mer penger, og ikke for å gjøre det mer avskrekkende å råkjøre.. hvis du ikke vil betale pengene, vet du hva du har å gjøre. Og, til sist, mye vits i å linke til en artikkel skrevet av surmulende fartsbøller. squall_ff8: svjv skal ikke UD få noen som helst provisjon, nettopp på grunn av at de ikke skal bli overentusiastiske og dra inn alle som ligger 1km/t over grensen. Lenke til kommentar
chma Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 så du synes det da er helt greit att det er mindre straff for vold og narkotika, enn og kjøre for fort, kjøre på rødt lys osv? alle kan gjøre en feil i trafikken, og kjører du på rødt lys da, så er det værre enn om du besitter narko eller begår en voldshandling.. nei, tror de aller aller fleste er enige i att dette er for drøyt, dette er kun for å få inn mer penger.. KUN DET!! kan ikke skjønne att_noen_ folk synes dette er helt i orden.. http://www.roadmc.com/default.asp?pubid=52...5&pub=1&labb=us Norway is the only European country who regularly condemns its citizens to prison sentences for speeds that seem perfectly natural for citizens of other western countries Hva det gjelder straffer, syns jeg vold-, voldtekt- og narkotikaforbrytelser burde straffes mye hardere enn de blir nå. Dette er mennesker som ikke tar hensyn til andre menneskers ve og vel, men det samme gjelder trafikkbøller. Er du uoppmerksom nok til å ikke se at lyset skifter fra grønt til oransje, og så til rødt etter et par sekunder, hva hvis det da var en fotgjenger på vei over veien? De aller fleste som er litt for glad i fart, er nok enig i at dette er for drøyt. Disse menneskene har minuspoeng på min sympatiskala. Om det så var snakk om at denne konspirasjonsteorien din var riktig, at det bare var for å få inn mer penger, og ikke for å gjøre det mer avskrekkende å råkjøre.. hvis du ikke vil betale pengene, vet du hva du har å gjøre. Og, til sist, mye vits i å linke til en artikkel skrevet av surmulende fartsbøller. squall_ff8: svjv skal ikke UD få noen som helst provisjon, nettopp på grunn av at de ikke skal bli overentusiastiske og dra inn alle som ligger 1km/t over grensen. Ok, for å gjenta meg selv. Bøtene fra før var relativt høye, dette hadde INGEN funksjon for fem flate øre. Hvorfor hever man da bøtene? Har du noe fornuftig svar på det? Dette er typisk norsk, når man vil unngå noe så hevner man prisen. Dette er jo omtrent en trend i Norge, nye biler har skyhøye avgifter, forslag om å innføre rushtids avgifter, alkoholavgifter osv. Men hva er det du tenker på når du putter vold/narko i samme kategori, blir rett og slett latterlig, mister totalt allt som heter respekt for folk som kan mene noe slikt! En fotgjenger har forresten ingenting i krysset å gjøre når det er gult/grønnt. Om det skulle skifte til rødt i det du kjører over er det heller ingen fotgjengere i krysset fordi lyset ikke skifter så fort... Hvor mange minus poeng folk har på din skala har vel heller lite å si her i verden. Surmurelde fartsbøller, hvordan kan norge ha de høyeste bøtene uten at det ser ut til å ha noen funksjon? Igjen HVORFOR tror du flere poltifolk reagerer? Eneste jeg er enig er at straffene for vold/narko skulle vært høyere, men man prioriterer altså fart, blir for dummt. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Jon@s: vil du ikke være med på å betale disse milliardene, kjør i et normalt tempo. Hvis det er for vanskelig for deg, ta konsekvensene av det. Jeg har ingen problemer med å holde fartsgrensene, men mener likevel at straffene for trafikkforseelser skal stå i forhold til andre forbrytelser. Det gjør de ikke i dag. Jeg har heller ingen problemer med å la være å drikke og urinere i offentlighet, men mener likevel at man ikke bør få 7800 kr i bot for å gjøre det. Ikke vri dette inn på "hva jeg gjør og hva jeg ikke gjør" Poenget er at trafikkbøtene er for høye sammenlignet med andre forbrytelser i Norge og trafikkbøtenivået i andre land. Dette stiller også deler av politiet, Trygg Trafikk og NAF seg bak, og dette er institusjoner som er svært opptatt av trafikksikkerhet, ja det er faktisk jobben deres. Kanskje de t.o.m har enda mer greie på dette enn deg...? De aller fleste som er litt for glad i fart, er nok enig i at dette er for drøyt. Disse menneskene har minuspoeng på min sympatiskala. Om det så var snakk om at denne konspirasjonsteorien din var riktig, at det bare var for å få inn mer penger, og ikke for å gjøre det mer avskrekkende å råkjøre.. hvis du ikke vil betale pengene, vet du hva du har å gjøre. Ja, radarvarsling via sms er en fin oppfinnelse som igrunn aldri slår feil. Når bøtene er så høye som nå vil nok flere og flere av de verste fartsbøllene benytte seg av dette og aldri bli tatt, mens Oskar som blir vinket til side for å ha kjørt 7 km/t for fort må blø. Og, til sist, mye vits i å linke til en artikkel skrevet av surmulende fartsbøller. Ja, de er glade i å kjøre motorsykkel og stiller seg kritisk til det høye straffenivået på trafikkforseelser i Norge...da må de jo være ondskapsfulle fartsbøller som vil skade andre oooOOooo Endret 19. januar 2005 av Jon@s Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) så du synes det da er helt greit att det er mindre straff for vold og narkotika, enn og kjøre for fort, kjøre på rødt lys osv? alle kan gjøre en feil i trafikken, og kjører du på rødt lys da, så er det værre enn om du besitter narko eller begår en voldshandling.. nei, tror de aller aller fleste er enige i att dette er for drøyt, dette er kun for å få inn mer penger.. KUN DET!! kan ikke skjønne att_noen_ folk synes dette er helt i orden.. http://www.roadmc.com/default.asp?pubid=52...5&pub=1&labb=us Norway is the only European country who regularly condemns its citizens to prison sentences for speeds that seem perfectly natural for citizens of other western countries Hva det gjelder straffer, syns jeg vold-, voldtekt- og narkotikaforbrytelser burde straffes mye hardere enn de blir nå. Dette er mennesker som ikke tar hensyn til andre menneskers ve og vel, men det samme gjelder trafikkbøller. Er du uoppmerksom nok til å ikke se at lyset skifter fra grønt til oransje, og så til rødt etter et par sekunder, hva hvis det da var en fotgjenger på vei over veien? De aller fleste som er litt for glad i fart, er nok enig i at dette er for drøyt. Disse menneskene har minuspoeng på min sympatiskala. Om det så var snakk om at denne konspirasjonsteorien din var riktig, at det bare var for å få inn mer penger, og ikke for å gjøre det mer avskrekkende å råkjøre.. hvis du ikke vil betale pengene, vet du hva du har å gjøre. Og, til sist, mye vits i å linke til en artikkel skrevet av surmulende fartsbøller. squall_ff8: svjv skal ikke UD få noen som helst provisjon, nettopp på grunn av at de ikke skal bli overentusiastiske og dra inn alle som ligger 1km/t over grensen. uansett så er de aller fleste enige i att dette er for drøyt, INKL Politiet.. hvis du så nyhetene så sto "sjefen" i politiets fellesforbund fram å sa dette strider mot det politiet har av oppfatning av rettsystemet(var noe sånt).. egentli så tror jeg du synes dette er for drøyt.. du er vel bare en kverrulant som må si imot alle andre kan jeg tenke meg.. Endret 19. januar 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 uansett så er de aller fleste enige i att dette er for drøy, INKL Politiet Jepp! Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 For å belyse en annen side av saken, som squall_ff8 var inne på. UP, ikke UD, ser mer på lover og regler enn selve trafikkflyten. Jeg har inntrykk av at de stiller seg på uoversiktlige plasser og straffer de som tøyer reglene litt langt for å få bedre flyt i trafikken. Et klassisk eksempel er enden av langstrekke der du akkurat har kjørt forbi en bil som kjører kjempetregt i svingene, men rimelig fort på flata. Du må da litt over 80 for å komme forbi raskt, traffikksikkert og effektivt, og det er da onkel står der med laseren sin og stopper deg istedet for sinka med milelang kø bak seg. Ellers har vi det med vikeplikt for andre biler og fotgjengere i kryss. Dersom du er siste bil i køa, eller eneste bil er det mer praktisk at fotgjengeren venter til du har passert enn om du, som eneste bil, skal stoppe for en person som skal over gata. Men dersom du ikke stopper blir du straffet av politiet. Hadde politiet sett mer gjennom fingrene og tatt bare de verste og groveste synderne hadde jeg ikke hatt noen problemer med bøtesatsene. Men dersom det kommer en rekke med biler i 90 i 80 sonen, hvor trafikken flyter fint uten antydning til råkjøring og de likevel skal ta en fartsmåling og bøtelegge en eller annen stakkarblir det for dumt. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Straffen bør da stå i forhold til forbrytelsen! Jeg synes straffer for volds-handlinger burde vært mye høyere, straffen for trafikk-overtredelser har gått opp til skyene.. Kan noen si meg hvorfor de ikke setter opp straffen på volds-handlinger også? Hvorfor er det så lett å sette den opp på trafikk-overtredelser? EDIT: Ezekiel: Kan ikke si meg mer enig! Endret 19. januar 2005 av jh_ Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) ja, nå har det akkurat vært om de nye bøtesatsene i Tabloid, og de som ikke så på, så sa sjefen i politiets fellesforbund att mange i politiet ikke har lyst til og gi bøter, men heller gi en advarsel, eller ha mindre kontroller.. og han justisekretær idioten klarte ikke og si noe fornuftig, eller forsvare det i det hele tatt.. så det er mindre straff for å lage bråk i fylla, slå ned naboen, eller bli tatt med heroin, enn og kjøre på rødt lys.. HUFF!!! Endret 19. januar 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Straffen bør da stå i forhold til forbrytelsen! Jeg synes straffer for volds-handlinger burde vært mye høyere, straffen for trafikk-overtredelser har gått opp til skyene.. Kan noen si meg hvorfor de ikke setter opp straffen på volds-handlinger også? Hvorfor er det så lett å sette den opp på trafikk-overtredelser? EDIT: Ezekiel: Kan ikke si meg mer enig! Du er ikke alene om å undre deg over det vanvittig høye bøtenivået i Norge. Kl 20.25 i kveld blir det debattert i Redaksjon 1 på nrk. Kan bli interessant å se hvordan myndighetene vil forsvare bøtene, spesielt med tanke på undersøkelsene som viser at de faktisk ikke bidrar til økt sikkerhet på veiene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå