Gå til innhold

AMD 3500+ "Winchester" Kan OCs?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal snart oppgradere (og vil da seff legge det ut for allmenn godkjenning).

Point is: Jeg hadde ikke STORE planer om det (med regulær vifte og en stor Thermaltake 120xp), men litt OC hadde vært koselig. :blush:

 

Kan denne prosessoren overklokkes?

Forklar gjerne hvis det har noe med multipliern å gjøre, jeg er en smule grønn her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg skal snart oppgradere (og vil da seff legge det ut for allmenn godkjenning).

Point is: Jeg hadde ikke STORE planer om det (med regulær vifte og en stor Thermaltake 120xp), men litt OC hadde vært koselig. :blush:

 

Kan denne prosessoren overklokkes?

Forklar gjerne hvis det har noe med multipliern å gjøre, jeg er en smule grønn her.

A64 3500+ har som alle andre prosessorer i A64-serien låst multipiler, unntatt A64 FX-55 da. :p

 

Svar på det du lurte på? :)

Lenke til kommentar

Ikke sånn direkte, nei.

 

Men det besvarte noe av hva jeg tenkte på.

Det ble nesten besvart, men det jeg lurte på var om jeg kunne sette den til 2.7 for eks. Jeg både beregner og håper at det ikke skal være noe stress.

 

Takk for svar videre og!

Lenke til kommentar
min 3500+ 90nm stop på 2,75 på bra luft håp på 2.8 på vann eller mer :D

kjøre 2.65ghz 24/7

2.6-7 ghz er jo absolutt godkjent i min bok.

 

Skal snart slenge ut oppsettet mitt for ny pc for å klarere med folket,

men dette ser bra ut må jeg si :D

 

Eneste jeg bekymrer meg for akkurat nå er Thermalright XP-120 og plassmangel/vanskelig å fitte på HK (som jeg tror blir et ASUS A8N-Deluxe (s939).

 

Men positive tanker kan gjøre mye for mange! :w00t:

 

Untill then.... :sleep:

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg skal snart oppgradere (og vil da seff legge det ut for allmenn godkjenning).

Point is: Jeg hadde ikke STORE planer om det (med regulær vifte og en stor Thermaltake 120xp), men litt  OC hadde vært koselig.  :blush:

 

Kan denne prosessoren overklokkes?

Forklar gjerne hvis det har noe med multipliern å gjøre, jeg er en smule grønn her.

A64 3500+ har som alle andre prosessorer i A64-serien låst multipiler, unntatt A64 FX-55 da. :p

 

Svar på det du lurte på? :)

Er du sikker på at den er helt låst benytter ikke Cool n' Quiet funksjonen å forandre på multiplier for å produsere mindre varme? Dog kan en vel bare underklokke CPU på denne måten siden den sikkert er låst fra å gå på høyere verdier....

 

Er ikke sikker på dette selv så correct me if I am wrong

Lenke til kommentar

"De fleste" Winchester CPUer når ca 2.5Ghz på luft (stock eller bedre) om resten av maskinen ikke blir begrensningen først. Kjører min Winchester 3000+ på 275x9=2475Ghz. Den kjører prime stabil på bare 1.5volt (1.4 er standard). Dette er dog på en skikkelig dirtt-PSU, og alle spenningene mine er lite egnet til overklokking. Jeg regner med å kunne tyne nokså mye mer ut av denne når jeg får vannkjøling og den nye 480W PSUen på plass.

 

2.7 er kanskje litt optimistisk å sette seg som mål, men det er absolutt ikke uhørt om for winchester CPUene. Om du er litt heldig med CPuen du får, har noenlunde grei kjøling, og ikke har motforestillinger om å gå opp mot 1.6Vcore, så skulle det være innenfor rekkevidde, absolutt!

 

-Stigma

Lenke til kommentar

MP kan settes nedover på 3500+ om jeg ikke tar feil, men kan ikke settes opp. Da må man opp på en FX CPU.

 

Selv venter jeg på ASUS A8N SLI Deluxe + resten av komponentene. Har PSU, CPU, Kabinett og kjøler (Denne her) allerede liggende å vente. Får se hva jeg kjører den på etterhvert.

 

[Edit] Har hørt at winchester klokker bra, og at 3000+ og 3200+ skal visst komme opp på 3500+ nivå. Hadde allerede 3500+ i hus når jeg fant ut det.

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...