Stian89 Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Dette er første gang jeg lager hjemmeside som jeg skrive helt selv, jeg nylig prøvd å kombinere html'en med litt enkel css. Har dere noen tips! Ja., jeg vet at designet er kjedelig osv, mn slakt i vei for det. Kan dere spesifisere hva jeg burde endre for å få det bedre? Siden mvh stian Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Du bør ha hoved delen midt stilt :-D Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 irriterende meny, burde bruke <br /> mellom hver link. Ganske simpel side, vet ikke om du liker ideen eller grafikk, men en logo/banner av en sort ville ikke skade - samt litt mer farger. hold deg til en font-type. Lenke til kommentar
Shaggy Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 irriterende meny, burde bruke <br /> mellom hver link. Sprøyt. Menyen skal settes opp som uordnet liste. <ul> <li>menyvalg 1</li> <li>menyvalg 2</li> <li>menyvalg 3</li> </ul> Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Sideveis scrolling er fy. fy.... Selv på 1024x7xx oppløsning Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 frames :S Nei? Bare .tk som legger en frame rundt sidene for at det alltid skal vises «domene.tk» i adresse-feltet. Til siden: Sier én ting aller først: VALIDÉR! - Fryktelig enkel - Koden din ser ikke ut, table-tags som åpnes i hytt og pine, men som ikke lukkes igjen. Tabeller skal forresten ikke brukes til layout - Rett og slett idiotisk at den kun kan vises i 1280x1024! Det skal ikke være noe problem å få siden til å fungere like bra som nå, men at den vises i oppløsninger ned til 800x600. - Få inn noen flere farger, mann! Man går lei av å se på siden etter ca. 2 sekunder, noe som ikke akkurat kan sees på som positivt. Mine tanker om siden og «design». Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Dette er et helt ok design, der innholdet kommer godt frem. Ikke verst til å være ditt første. Utseendemessig er lufta mellom elementene ganske usymmetrisk, og jeg har ikke sansen for rullende tekst. På kodefronten er det en del vaner du bør legge fra deg: Tabeller bør ikke brukes til layout, se nærmere på semantisk HTML og CSS-styrt layout på siden nevnt nedenfor. Fieldset skal bare brukes sammen med skjemaer, og er ikke ment for å lage layout med funky utseende. Dette kan også ordnes med andre element og CSS. Menyen bør settes opp som en liste. font, b, og i er element som ikke bør brukes. Noen av punktene virker kanskje uklare, men du skjønner fort hva jeg mener dersom du studerer mer. Les guidene på www.htmldog.com hvis du er interessert i å lære mer. Lykke til! Endret 8. januar 2005 av satyrium Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Takker for slakt! Særlig fra deg satyrium, htmldog.com viser seg å være en bra side. Jeg prøver videre. Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Ikke for og være frekk men overskriften var stygg... Og linkene merket jeg ikke var linker (jeg så jo teksten seff.) siden de gikk så i et med teksten!. bytt server geocities har irritende reklame.. www.freewebs.com www.home.no ... Ellers greit utsenede litt kjedelig... og jeg likte ikke den hvite bakgrunnen!.. Men stå på blir nok bra Endret 9. januar 2005 av hero_ruler Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Joda, jeg gjør så godt jeg kan, men som sagt er jeg noob, og er derfor ikke helt sikker på dette: Hvordan kan jeg plassere et bider inni teksten, eller ved siden av den liksom, hvis dere skjønner formuleringen min? Det eneste jeg får til når jeg legger til bilder, er at teksten kommer over og under dem, men ikke på siden. Dvs, jeg greier å plassere tekst på siden av bilder og omvendt ved hjelp at td tables, men ALLE sier at det IKKE bør brukes til lay-out, så hvordan gjøre det da? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Skift header!! veit at headeren er litt low, (paint) hehe, er bare for å testa da vettu... Lenke til kommentar
N* Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 -lag mer mellomrom mellom menyknappene. nå leser jeg det som indexarkivblogg. -velg en annen font en times. -legg til mer padding. når du har gjort det blir siden lesbar. hvis du skal ha den stilig må du ha grafikk. det er vertfall enklest å få den stilig ved hjelp av grafikk. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Endre bakgrunnsfargen, få litt mer padding på innholdet og ha bindestrek (eller noe annet) mellom meny-linkene. Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hvis du ikke kan og eller ikke gidder og lage en logo kan du gå på denne siden http://www.cooltext.com/ de har noen ganske kule logoer... Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 UTROLIG enkel, men det er så sin sak. Ble ikke imponert da jeg så denne siden. Den har utrolig høy mangel på grafikk. Grelle og stygge farger topper det hele. - Header var enkel men ikke pen, kanskje du kunne laget en pen header i photoshop? - Det er ingen sammenheng mellom fargene, prøv å finn litt mer nøytrale og pene farger. Da vil det se mye penere ut. - Hva med litt mellomrom mellom navigasjonen. Dessuten er ikke navigasjonen pen. - Kanskje du burde dempe borderen rundt og heller bare legge til en dropshadow? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå