Rowdy Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Ja, det er helt sinnsykt! Jeg leste et eller annet sted for lenge siden at Tool ikke vil betegnes som kommersielt, men første plass på lista da Kult at gutta får ære og berømmelse, men jeg lurer på hvorfor de har havnet på første, så fort?? Er det coveret som tiltrekker folk? Vanligvis pleier "easy listening" å havne høyt oppe på lista. Dette albumet er ikke spesielt easy, i forhold til tidligere album. Noen som har ideer om hvorfor dette selger? Jeg har selv alle cdene til Tool, og er topp fornøyd med denne utgivelsen og, så det er nevnt. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Til og med death metal band har da tatt førsteplassen på listen til tider. (Usikker på om dette har skjedd i akkurat norge...) Det skjer gjerne når et band har generelt sett høy kvalitet på musikken og en SVÆR fanbase som glupsk venter på platen og kjøper den så fort de kan. Endret 10. mai 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Ja, sant det der. Husker da Dimmu Borgir, eller hva f... det var ble populært. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 #1 på albumlisten i Norge. 6068647[/snapback] Kva for ei liste er det? Link? For øvrig ligger Gradiosa på topp på VG's singleliste Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Ja, det er helt sinnsykt! Jeg leste et eller annet sted for lenge siden at Tool ikke vil betegnes som kommersielt, men første plass på lista da Kult at gutta får ære og berømmelse, men jeg lurer på hvorfor de har havnet på første, så fort?? Er det coveret som tiltrekker folk? Vanligvis pleier "easy listening" å havne høyt oppe på lista. Dette albumet er ikke spesielt easy, i forhold til tidligere album. Noen som har ideer om hvorfor dette selger? Jeg har selv alle cdene til Tool, og er topp fornøyd med denne utgivelsen og, så det er nevnt. 6079268[/snapback] Lateralus debuterte på 1.plass på VG_Lista også, mener jeg å huske Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 #1 på albumlisten i Norge. 6068647[/snapback] Kva for ei liste er det? Link? For øvrig ligger Gradiosa på topp på VG's singleliste 6079704[/snapback] Grandiosa er greit nok, for det er lett nok for folk flest Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Lateralus debuterte på 1.plass på VG_Lista også, mener jeg å huske 6079731[/snapback] 10 000 Days 1 uke i 2006, #1 som beste plassering Anemia (eller Ænima?) 1 uke i 1996, #36 som beste plassering Lateralus 8 uker i 2001, #2 som beste plassering Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Ja, sant det der. Husker da Dimmu Borgir, eller hva f... det var ble populært. 6079596[/snapback] Dimmu Borgir er et særdeles dårlig eksempel på det jeg snakker om da de er utvannet kommersiell pop-aktig "black metal". Men fks. Darkthrone har jo kommet inn på listen. Og Death kom på en av de store listene i USA hvis jeg ikke tar feil. (og fikk sende tid på MTV.) Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Til og med death metal band har da tatt førsteplassen på listen til tider. (Usikker på om dette har skjedd i akkurat norge...) 6079570[/snapback] På Trondheims-listen (samlet salg hos platebutikkene her i byen) finner man til stadighet black og death metal. Tror den høye studentmassen er forklaringen. For et par mnd siden var til og med Ch!pz inne på den overnevnte listen. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Albumet blir enda bedre nå som jeg har hørt endel av de bedre sangene live. Vicarious, Jambi, The Pot og Roseta Stoned er med på Seattle-bootlegen jeg har på pc`n. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Nå har den vel gått litt innpå folk? HVA TYCZKTS!? Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Den har nådd store høyder nå, hører faktisk på den jevnt og trutt enda og går nok en stund før jeg er lei av den. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Det samme her. Hører på albumet minst én gang pr. dag, og det tar nok god tid før jeg blir lei av det. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Nå har den vel gått litt innpå folk? HVA TYCZKTS!? 6154764[/snapback] Forbanna herlig <3 Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Likte albumet veldig fort, jeg. Ikke noe jeg kommer til å vie livet mitt til, men absolutt en veldig god cd. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Nå har den vel gått litt innpå folk? HVA TYCZKTS!? 6154764[/snapback] Marvellous Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Kjedelig.. Men har såvidt gitt den en sjangse, så kan jo være det forandrer seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå