Dimitrij Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Den vokser mer og mer for min del, noe jeg visste ville komme til å skje, det er rett og slett sånn Tool fungerer. Den er ganske forskjellig fra både Ænima og Lateralus, men igjen; Alle albumene har en forskjellig sound. Nå begynner til og med Lost keys/Rosetta Stoned å vokse seg til en bra sang. Hadde det samme problemet med Ticks & Leeches på Lateralus, jeg klarte rett og slett ikke å like sangen. Nå syns jeg den er dritbra. Lenke til kommentar
9Pet Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Den vokser mer og mer for min del, noe jeg visste ville komme til å skje, det er rett og slett sånn Tool fungerer. Den er ganske forskjellig fra både Ænima og Lateralus, men igjen; Alle albumene har en forskjellig sound. Nå begynner til og med Lost keys/Rosetta Stoned å vokse seg til en bra sang. Hadde det samme problemet med Ticks & Leeches på Lateralus, jeg klarte rett og slett ikke å like sangen. Nå syns jeg den er dritbra. 6010476[/snapback] Har fremdeles problemer med Ticks & Leeches jeg... Tror den er dømt til ikke å sitte... Tre dager igjen!! Platekompaniet kl 09 tirsdag morgen Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Platekompaniet her i stavanger har åpent på mandag Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Håper playcom har åpent i Horten på mandan... Maynard synger om sin avdøde mor Marie...det visste jeg ikke. Hun satt paralysert i rullestol i 27 år før hun døde. (27 år = hvor mange dager?) Ganske trist egentlig. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 27år = 9.855 dager, ikke 10.000 Judith Marie Keenan r.i.p. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Det er vel der Judith fra Mer de noms kommer inn i bildet Forøvrig en av mine favorittsanger fra APC. Wings for Mary part en og to, gir meg grøsninger nedover ryggen. Utrolig vakkert. Endret 29. april 2006 av gauters Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Wings for marie You believed You believed in moments not conceived You believed in me A patient in spirit Uncompromise Without us in your heart A light in your eyes that Ends all lies Vacant, broken Fell at the hands of Those moments that I wouldn't see Cause you, you pray for me too What have I done to be a son to an angel What have I done to be worthy Daylight dims leaving cold fluorescence Difficult to see with this light Please forgive this selfish question, but What am I to say to all these ghouls tonight She never told a lie Well might of told a lie But never lived one Didn't have a life Didn't have a life But surely saved one Alright, now it's time for us to let you go Legg 10,000 days (Wings part 2) i spoiler, men eit lite utdrag: 10000 days in the fire is long enough. You're going home... We listen to the tales and romanticize, How we follow the path of the hero Boast about the day when the rivers overrun, How we'll rise to the height of our halo. Listen to the tales as we all rationalize Our way into the arms of the savior Fading all the trials and the tribulations, None of us have actually been there, Not like you... The ignorant fibbers in the congregation Gather around spewing sympathy, Spare me... None of them could even hold a candle up to you Blinded by choices, hypocrites Won't see But enough about the collective judas Who could deny you were the one who illuminated Your little piece of the divine This little light of mine it gives your past unto me, I'll let it shine, to guide you safely on your way Your way home... Ohh, what are they gonna do when the lights go down Without you to guide them all to Zion? What are they gonna do when the rivers overrun Other than tremble incessantly? High as a wave But I'll rise on up off the ground. You are the light and the way They'll only read about I only pray heaven knows When to lift you out 10000 days in the fire is long enough. You're going home... You're the only one who can hold your head up high, Shake your fist at the gates saying, "I have come home now!" Fetch me the spirit, the son and the father, Tell them their pillar of faith has ascended. "It's time now! My time now! Give me my Give me my wings!"... Give me my (x5) "Give me my wings" You are the light, the way, that they will only read about Set as I am in my ways and my arrogance Burden of proof tossed upon non-believers. You were my witness, my eyes, my evidence, Judith Marie, unconditional one. Daylight dims leaving cool flourescence. Difficult to see you in this light. Please forgive this bold suggestion: Should you see your maker's face tonight Look him in the eye Look him in the eye and tell him I never lived a lie, never took a life, But surely saved one Hallejullah, It's time for you to bring me home. Wings for Mary part en og to, gir meg grøsninger nedover ryggen. Utrolig vakkert. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Wings for Mary part en og to, gir meg grøsninger nedover ryggen. Utrolig vakkert. 6012311[/snapback] Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Jeg har hørt at miksen på den plata som blir sluppet imorgen er en annen enn den som lå på nett. Er dette sant? Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 har nå fått cd'en og nei det er ikke sant Lenke til kommentar
ersa Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Noen som vet om Platekompaniet er åpent i Bergen i dag? Edit: PK er stengt i dag. Endret 1. mai 2006 av ersa Lenke til kommentar
9Pet Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Ah, bare 10 timer igjen... Wehee! Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Ok, så jeg satte på Lateralus og 10,000 har ikke noe å gå på når det kommer til verken Lateralus eller Ænima. Men det var et tøft album likevel, må ha meg til en butikk å kjøpe det. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 10000Days har fått 5'er i både dagbladet og aftenposten Lenke til kommentar
9Pet Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Jeg liker artworken (selv om jeg var litt skeptisk til "brillene"). Overraskende bra! Og jeg har en sterk følelse av at albumet kommer til å vokse og vokse og vokse, slik som Lateralus og Ænima. Juhu Lenke til kommentar
ersa Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Coveret var utrolig tøft, nyskapende og ikke så kjedelig som de vanlige plastcovrene. Albumet vokser og vokser, men jeg tror ikke at det vil ta igjen Ænima eller Lateralus som enda vokser for meg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 VG.no Maynard James Keenan og Tool har aldri vært villige til å inngå mange kompromisser, hvilket de heller ikke gjør på 76 minutter lange «10000 Days», som tar opp tråden der den mindre vellykkede «Lateralus» slapp for fem år siden. Mindre vellykkede Lateralus? Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Ja, stusset over den jeg også. Fyren har jo tross alt skrevet bok om Elias Akselsen og priser han oppi skyene som en gud, så da er det vel litt mye forlangt at han skulle ha fått med seg at Lateralus er ei suksessfull skive. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 9-er på Kulturo.no. Jeg har ikke sniklyttet på platen i det store og hele, men må vell nesten stikke innom PK og plukke den opp i dag. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Lateralus fikk vel en 2'er i VG Eller var et annet sted? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå