Gå til innhold

Nytt Tool album

Lemkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min Tool-favoritt til dags dato er bare en samling b-sider altså? Jaja, kan ikke klage om jeg får dobbelt opp andre mai, selv om det lukter to kilo bullcrap av disse frimurerkonspirasjonsteoriene inn til videre. Korreksjon, fem kilo.

5955973[/snapback]

Helt enig med at dette b-sideplateopplegget virker ganske.. suspekt. Tar det som en positiv overraskelse jeg også, hvis det kommer et til ;)

Lenke til kommentar

Likte albumet veldig godt jeg, et av de bedre jeg har hørt fra Tool. Tidligere har jeg ikke vært så stor fan av gruppa, har vært enkelte låter jeg synes var gode, that's it. Likte omtrent hele denne skiva så... Vel. Vil vært fall si at etter min mening er det litt for mange gode låter med her til at eg tror dette er et "decoy"-album fra Tool sin side. Men jeg antar at tiden vil vise... Og som andre her sier, skulle det komme andre låter på albumet når det slippes, the more the merrier... right?

Lenke til kommentar
Min Tool-favoritt til dags dato er bare en samling b-sider altså? Jaja, kan ikke klage om jeg får dobbelt opp andre mai, selv om det lukter to kilo bullcrap av disse frimurerkonspirasjonsteoriene inn til videre. Korreksjon, fem kilo.

5955973[/snapback]

Helt enig med at dette b-sideplateopplegget virker ganske.. suspekt. Tar det som en positiv overraskelse jeg også, hvis det kommer et til ;)

5956220[/snapback]

Stiller meg også bak dette. Albumet blir betre og betre heile tida, The Pot er fantastisk :cool:

Lenke til kommentar

5955973[/snapback]

5956220[/snapback]

Stiller meg også bak dette. Albumet blir betre og betre heile tida, The Pot er fantastisk :cool:

5956601[/snapback]

Kan du beskrive "The Pot"? Kan liksom helt skjønne at jeg har lastet ned riktig sang.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Den starter med vokalisten som syng solo ei stund, åpningslinja er
Who are you to wave your finger?

Deretter følger gitar og trommer på etter 10-20 sekundar

5956823[/snapback]

He he, takk :blush:

Det var definitivt ikke riktig sang jeg hadde lastet ned. :whistle:

Lenke til kommentar

Hem... fant riktig sang til slutt (The Pot).

Veldig lite Tool både vokalt og tekstmessig. Hva skjedde med mystiske og sære ord og setninger? Lydbildet ellers er jo nydelig, for all del.

Men etter første gjennomlytting er jeg en tanke skuffet. Men bare litt, det låter jo egentlig pokker så tøft og erfaringen sier jo at man trenger en del gjennomlyttinger før sangene sitter.

*pressing the repeat button*

Vicarious er jo allerede en hit :p så det er håp :p

Lenke til kommentar

Det som gjør at jeg er litt betenkt er egentlig det faktum at Vicarious skiller seg såpass ut fra de andre sangene. Bevares, de fleste av de andre sangene er veldig gode, men Vicarious har et annet lydbilde og høres ut som den kunne kommet fra Lateralus, mens de andre ikke kunne ha gjort det...Syns bare det er litt rart..

Lenke til kommentar

Bare lurer på om det jeg laster ned er korrekte sanger eller ikke...

Lyder Jambi og Wings for Marie som mye "brølende" vokal og generelt litt ensformig musikk? Hvis det jeg har lastet ned er TOOL, så kjenner jeg ikke igjen Maynard, what so ever..

Me confused... :no:

Lenke til kommentar

Lyder Jambi og Wings for Marie som mye "brølende" vokal og generelt litt ensformig musikk? Hvis det jeg har lastet ned er TOOL, så kjenner jeg ikke igjen Maynard, what so ever..

Me confused...  :no:

5957571[/snapback]

Du burde høre om det er riktig eller ikke. Kan hende du har lastet ned det første fake-albumet som kom ut, som er et eller annet band som jeg ikke veit hvem er.

Lenke til kommentar

Me confused...  :no:

5957571[/snapback]

Du burde høre om det er riktig eller ikke. Kan hende du har lastet ned det første fake-albumet som kom ut, som er et eller annet band som jeg ikke veit hvem er.

5958066[/snapback]

Høres ikke ut som TOOL, nei, men er litt usikker. Det er i hvert fall veldig langt unna Vicarious og The Pot (som stadig vokser! :w00t: )

Jeg får vel bare innse at det greieste er å vente til 2. mai uansett....... :cry:

Lenke til kommentar

Har til nå bare hørt Vicarious, og syns det lover godt hvis den er ekte, noe det virker som den er.

Men jeg vil klare å holde meg til albumet blir sluppet i butikken. Hvis det virkelig skulle stemme med et "lure-album" vil det bare bli en gledelig overraskelse i tillegg til det ekte albumet.

Men det er virkelig vanskelig å holde seg fra å ikke besøke diverse fildelingstjenester for å se etter albumet...

Lenke til kommentar
Hva skjedde egentlig med Aldaraia forresten?? Jeg likte virkelig den tittelen.

5958125[/snapback]

Enig, men Tool skulle vel bli litt mer jordnære nå.

btw: Hva skjer med elektronika på Intension? :p Deilig sang egentlig, men ganske...anderledes.

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

ROSETTA STONED

Began at 2 am and I am fueled by eating up an entire box of krispy kremes

I might eat enough [?] as I saw Area 51,

Contemplating the multitudes of people taken against a flaming stone

Then it split the sky like right open, I never expected to see a place like this

Anyway, I pulled up besides my dog and then something landed on my bergenstocks and me yelping:

"Holy fuckin' shit" x6

Then the x-files began with like some kinda blue-green jagged ship

[?] breath that reeked [?] i'm not making this up

Ba-b-ab--a-ba-ba- something about my bug eyes

My gaping jaw and my steady lower and upper lip and all I could think was

I hope Uncle [?] here doesn't notice that I pissed my fucking pants.

So alive, this way, like an apparition and they had me crying out:

"Fuck me. It's gotta be. A Deadhead. Killin' Spree."

The bottom gobbled up on top of me.

It's got me seeing E motherfucking T.

And after calming me down with some orange slices and some needle spooning, the ET revealed to me his singular purpose he said:

"You are the chosen one. The one who will deliver the message. A message of hope for those who should choose to hear it and a warning for those who do not."

Me.. the chosen one?

They chose me, and I didn't even graduate from fucking high school.

You'd better...

You'd better...

You'd better...

You'd better listen.

Then he looked right through me

With somniferous almond eyes

Don't even know what that means

Must remember to write it down

This is so real

Like the time they floated away

See, my heart is burning

Cause this shit never happens to me

...can't breathe.....

......right now......

It was so real, like I woke up in wonderland

It was also a bit terrifying, I don't wanna be all alone

When I tell this story, and can anyone tell me why?

It was a repeat experience? Will I ever be coming down?

This is so real. Finally it's my lucky day.

See my heart is racing. Cause this shit never happens to me.

I can't breathe.... right now.

You believe me don't you?

Please believe what I just said

See them telling children,

And this wasn't all in my head

See they took them by the hand

And inivted me right in

Then they showed me somethin'

I don't even know where to begin

Strapped down on my bed

Feet cold and eyes red

I'm out of my head

Am I alive, or am I dead?

Can't remember what they said

God damn, I shit the bed

High.

High..

Up above the sky

High, I, I - I - I - I - I

High..

High...

Overwhelmed as one would be, when placed in my position

Such a heavy burden now to be.. the one

Born to bare and read you all the details of our ending

To write it down for all the world to see

But I forgot my pen.

Shit, my bad...again. Typical.

Strapped down on my bed

Feet cold and eyes red

I'm out of my head

Am I alive or am I dead?

Sunkist and sudafed.

Gyroscopes and infrared

Won't help the braindead

Can't remember what they said

God damn, I shit the bed.

I can't remember what they said.. to me

Cant remember what they said to make me out to be a hero

I can't remember what they said

Cant remember what they said.

Don't know, won't know (x12)

God damn, I shit the bed [shouldn't have been?]

Dette bør være bevis nok på at Tool kødder med oss. Jeg kan se for meg Maynard sitter i sitt filosofiske hjørne mens han skriver denne latterlige teksten;)

Endret av Maynard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...