Gå til innhold

Nytt Tool album

Lemkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette var nokså sugent. Lukter hoax av hele plata.

5950229[/snapback]

I R having 1 hunk on my side.. we am win.

Seriøst. Den sitter enda ikke med meg, hørt på den konstant nå. Det er er et møl musikalsk sett i forhold til gode gamle dager. Vokalforandringen er dessuten latterlig.

Lenke til kommentar
Dette var nokså sugent. Lukter hoax av hele plata.

5950229[/snapback]

Seriøst. Den sitter enda ikke med meg, hørt på den konstant nå. Det er er et møl musikalsk sett i forhold til gode gamle dager. Vokalforandringen er dessuten latterlig.

5950763[/snapback]

Jan-Erik har rett. Denne plata suger. Om det er den reelle plata, suger den. :) Endret av Hylo
Lenke til kommentar

Sugent vil eg ikkje kalle det, men heller ikkje på nivå med det Tool har gjort tidlegare, spesielt vokalen sleit eg med å få til å stemme, men det tok tid med dei andre albuma til Tool, så eg vil gje denne ei stund først.

At dette ikkje er albumet har eg vanskeleg for å tru, men på ei annan side er det merkverdig at albumet lekker ut lenge før release når informasjon om plata har blitt holdt hemmeleg heilt til 1 månad før release.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig leker de med oss. Hørt fra andre at produksjonskvaliteten er annerledes på de ulike sporene..hopper fra Opiate til Lateralus og tilbake til aenima og undertow igjen. Det er en grunn til at de har vært hemmelighetsfulle med albumet. Og plutselig kaster de en hel del informasjon i ansiktene våre. Pushit(live) og The Patient finner man i Right in two osv. I The Pot er vi tilbake til Undertow-epoken, mens Vicarious høres ganske så ny ut. Samt at de har brukt artworken under Lateralus touren, og det ville passet utmerket for et b-side album. Det er dette albumet de har vært på promo-tour med, for å få oppmerksomheten bort fra det nye albumet.

Tool pleier å overraske og de vil også gjøre det denne gangen. Hvis ikke, så spiser jeg sokkene mine.

Endret av Maynard
Lenke til kommentar

Skuffet? Ja, så langt. Det er liksom ikke noe særlig trøkk i noen av sangene, og dessuten høres store deler av albumet ut som gjenbruk. Vicarious er fet, men den dør litt etter hvert, føler jeg.

Er positiv, så jeg satser på at Maynard slipper smaken av tåfis.

Hva skjer foresten med vokalen i starten av 'The Pot'?

Lenke til kommentar

ja der er jeg jævlig enig på The Pot. faen som jeg stokk første gang jeg hørte den sangen!

There are several things that lead me to believe this is fake:

1. The lyrics not only aren't good, they aren't Tool. "Sh*t the Bed?", "Monkeys" Come on.

2. The Pot - Enough said.

3. Vicarious was "accidentally" leaked on Good Friday, 3 days before it was to hit the airwaves. This is the "first track" on this "album". However, it is the only track that has the same production qualities and intricacies as earlier albums. The other tracks are very lacking, not only musically, but technically. LIsten to Vicarious and then the other tracks and you'll see what I mean. So in essance, if it were a fake, then they would have to "leak" Vicarious, for it to be real and on radio stations, and then all of a sudden, one day after the radio single, release the whole "album" to make it all seem real and in sync. Very well done.

4. No one has ever claimed to take so many precautions to prevent an album from leaking, and it has leaked earlier than any album in the history of recording.

5. What is the original source for the download? Does anyone know? Probably Tool themselves.

6. Regardless as to whether this is the real album or not, "die-hard" Tool fans should admit that this is not up to par. If it's real, it's a step down, if it's fake, thank goodness. This album shouldn't be liked just because it's Tool.

7. Where are the memorable melodies of Maynard? Even Laturalus was a large departure from previous albums, but still has "Saturn ascends, chose one or ten..." and "I must keep reminding myself of this..." etc. None of these memorable moments happens other than on Vicarious - the only real track.

8. If any band out there has the power and capability to pull something like this off, then it's Tool.

9. Remember, Kabir likes his pranks (April Fools): hence his review convieniently showing up "1 week later"....gimme a break. This is a very sophisticated prank, and I'm just glad I didn't fall for it. If it's not a prank, then my foot will be in my mouth.

Nonetheless, it would be foolish to dismiss this as a possibility considering the lack of information we have. Tool and Kabir are teaching us a lesson. In two weeks, I'll either look like a genius or complete idiot.

Lenke til kommentar
Jeg for min del er greit forvirret nå. :hrm:

Venter i spenning til 2. mai jeg.

Og imellomtiden nytes 'Vicarious' - fake eller ikke.  :p

5951996[/snapback]

Føler meg ganske forvirret jeg også egentlig. Men en ting er sikkert, jeg skal nyte hele 10,000days, fake- eller ikke helt fram til 2.Mai. Hvis dette er fake, heye, da får vi mer Tool, hvis ikke - Jeg har ihvertfall fått noe å høre på fremover.

Lenke til kommentar
Jeg for min del er greit forvirret nå. :hrm:

Venter i spenning til 2. mai jeg.

Og imellomtiden nytes 'Vicarious' - fake eller ikke.  :p

5951996[/snapback]

Føler meg ganske forvirret jeg også egentlig. Men en ting er sikkert, jeg skal nyte hele 10,000days, fake- eller ikke helt fram til 2.Mai. Hvis dette er fake, heye, da får vi mer Tool, hvis ikke - Jeg har ihvertfall fått noe å høre på fremover.

5952078[/snapback]

Sant, sant :D

Jeg prøvde å laste ned noen enkelt-sanger fra LimeWire (juhu :p ) og håper virkelig at de ikke har noe som helst med Tool å gjøre. Lite vokal og meget kjedelig... :dontgetit: Garantert totalt fake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...