Gå til innhold

Hvilken kodec pakke er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt på sidelinjen dette da.

Jeg personlig liker ikke å dytte inn en stor codec-pakke, dette tar som regel bare resurser og jeg har opplevd at noen codec'er kommer i konflikt med hverandre.

Selv sverger jeg til å legge inn divx og xvid, dette holder for det meste. Ellers så kjører jeg g-spot for å finne ut hvilke codec (lyd og bilde) ett videoclip trenger og henter bare de codec'ene jeg trenger. G-spot finner man her - http://www.headbands.com/gspot/download.html

Lenke til kommentar

Yes,

Har fått med meg at vlc er en genial spiller, og det er den også. Folk påstår at den kan spille alt, og at de aldrig har opplevd at den ikke kan spille noe. Men jeg fant no en del da. Tv-opptak pleier å ha litt sære kodecer. Men med avic codec changer og g-spot så er det bankers.

Men uansett så liker jeg å ha en kodec pakke i tillleg, og pakken er jo laget for at kodecene ikke skal komme i konflikt med hverandre...

går for K-lite jeg, siden den hadde flertall.

Endret av knokle_85
Lenke til kommentar
Yes,

Har fått med meg at vlc er en genial spiller, og det er den også. Folk påstår at den kan spille alt, og at de aldrig har opplevd at den ikke kan spille noe. Men jeg fant no en del da. Tv-opptak pleier å ha litt sære kodecer. Men med avic codec changer og g-spot så er det bankers.

Men uansett så liker jeg å ha en kodec pakke i tillleg, og pakken er jo laget for at kodecene ikke skal komme i konflikt med hverandre...

går for K-lite jeg, siden den hadde flertall.

Jeg har aldri hatt noe problem med å spille av TV opptak med VLC

Lenke til kommentar

VLC er ikke perfekt. På mange filmer spiller den av med en svart ramme rundt hele bildet , istedetfor å utnytte hele skjermplassen. Dessuten er spolefunksjone føkka IMO.

Derfor kan det være greit å installere enkelte kodeker så man kan bruke andre programmer også.

Litt på sidelinjen dette da.

Jeg personlig liker ikke å dytte inn en stor codec-pakke, dette tar som regel bare resurser og jeg har opplevd at noen codec'er kommer i konflikt med hverandre.

Selv sverger jeg til å legge inn divx og xvid, dette holder for det meste. Ellers så kjører jeg g-spot for å finne ut hvilke codec (lyd og bilde) ett videoclip trenger og henter bare de codec'ene jeg trenger. G-spot finner man her - http://www.headbands.com/gspot/download.html

Jeg brukte denne, men forsto lite :) Hvor står det hva kodeken heter?

Edit: Har prøvd de kodekpakkene som er nevnt her, men wmp kan likevel ikke spille av flere filmer jeg har. Jeg har også reinstallert WMP 10, og denne skal ha støtte for både mpg og avi. Likevel forsøker wmp å laste ned kodeker når jeg spiller av denne typen filer. Dette mislykkes hver gang. Hva i all verden skal jeg gjøre?

Jeg vil helst ikke bruke VLC, selv om den kan lese av nesten alt, er det en ræva avspiller på andre måter. Skulle ha hatt brukervennligheten til WMP og allsidigheten til VLC :)

Endret av o-haavard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...