knokle_85 Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Jeg har alltid foretrukket nimo pakken, men har hatt en del problemer i det siste. Spesielt med tv opptak i xvid. Så jeg lurte på om noen kunne annbefale meg en annen pakke som er god?? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 K-Lite har brukt den i nån år =ingen problemer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Jeg bruker Gordian Knot Codec Pack, og har aldri opplevd noen problemer med den. Anmbefales. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 K-Lite har brukt den i nån år =ingen problemer hvordan legger man inn denne? Lenke til kommentar
dmx Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 K-Lite har brukt den i nån år =ingen problemer jepp, kazaa lite codec pack er bra. Lenke til kommentar
dmx Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) K-Lite har brukt den i nån år =ingen problemer hvordan legger man inn denne? bump. det er bare å laste ned og installere. Endret 9. januar 2005 av dmx Lenke til kommentar
eaXoN Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 ffdshow spiller det meste Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 K-Lite har brukt den i nån år =ingen problemer hvordan legger man inn denne? start maskinen i safe modus, og innstaler programmet. hvis du ikke er sikker på hvilke codecer du trenger så velger du bare en normal installasjon. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Litt på sidelinjen dette da. Jeg personlig liker ikke å dytte inn en stor codec-pakke, dette tar som regel bare resurser og jeg har opplevd at noen codec'er kommer i konflikt med hverandre. Selv sverger jeg til å legge inn divx og xvid, dette holder for det meste. Ellers så kjører jeg g-spot for å finne ut hvilke codec (lyd og bilde) ett videoclip trenger og henter bare de codec'ene jeg trenger. G-spot finner man her - http://www.headbands.com/gspot/download.html Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Bruk VLC player så slipper du å tenke på codecs Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) VLC for svarte svingene. Hva er det med folk og de snekker codecpacksa? edit: trykkleif Endret 10. januar 2005 av gullf1sk Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Yes, Har fått med meg at vlc er en genial spiller, og det er den også. Folk påstår at den kan spille alt, og at de aldrig har opplevd at den ikke kan spille noe. Men jeg fant no en del da. Tv-opptak pleier å ha litt sære kodecer. Men med avic codec changer og g-spot så er det bankers. Men uansett så liker jeg å ha en kodec pakke i tillleg, og pakken er jo laget for at kodecene ikke skal komme i konflikt med hverandre... går for K-lite jeg, siden den hadde flertall. Endret 12. januar 2005 av knokle_85 Lenke til kommentar
manjana Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 K-Lite har brukt den i nån år =ingen problemer Linken din leder til en scam side hvor man må betale for k-lite. K-lite er gratis, bruk http://home.hccnet.nl/h.edskes/finalbuilds.htm#klcodec i stedet. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Yes, Har fått med meg at vlc er en genial spiller, og det er den også. Folk påstår at den kan spille alt, og at de aldrig har opplevd at den ikke kan spille noe. Men jeg fant no en del da. Tv-opptak pleier å ha litt sære kodecer. Men med avic codec changer og g-spot så er det bankers. Men uansett så liker jeg å ha en kodec pakke i tillleg, og pakken er jo laget for at kodecene ikke skal komme i konflikt med hverandre... går for K-lite jeg, siden den hadde flertall. Jeg har aldri hatt noe problem med å spille av TV opptak med VLC Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Vil du bruke din gode gamle WMP -> K-Lite Codek Pac Vil du satse på en ny Media Player-> VLC. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Jeg bruker VLC til DVD og wmv, hvis wmv funker dårlig spiller jeg det av i Windows Media Player. For Quicktime-filmer bruker jeg Quicktime. For resterende filformat bruker jeg Kazaa Lite Codec Pack og Real Alternativ som da blir spilt av med Media Player Classic. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) VLC er ikke perfekt. På mange filmer spiller den av med en svart ramme rundt hele bildet , istedetfor å utnytte hele skjermplassen. Dessuten er spolefunksjone føkka IMO. Derfor kan det være greit å installere enkelte kodeker så man kan bruke andre programmer også. Litt på sidelinjen dette da. Jeg personlig liker ikke å dytte inn en stor codec-pakke, dette tar som regel bare resurser og jeg har opplevd at noen codec'er kommer i konflikt med hverandre. Selv sverger jeg til å legge inn divx og xvid, dette holder for det meste. Ellers så kjører jeg g-spot for å finne ut hvilke codec (lyd og bilde) ett videoclip trenger og henter bare de codec'ene jeg trenger. G-spot finner man her - http://www.headbands.com/gspot/download.html Jeg brukte denne, men forsto lite Hvor står det hva kodeken heter? Edit: Har prøvd de kodekpakkene som er nevnt her, men wmp kan likevel ikke spille av flere filmer jeg har. Jeg har også reinstallert WMP 10, og denne skal ha støtte for både mpg og avi. Likevel forsøker wmp å laste ned kodeker når jeg spiller av denne typen filer. Dette mislykkes hver gang. Hva i all verden skal jeg gjøre? Jeg vil helst ikke bruke VLC, selv om den kan lese av nesten alt, er det en ræva avspiller på andre måter. Skulle ha hatt brukervennligheten til WMP og allsidigheten til VLC Endret 17. januar 2005 av o-haavard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå