Gå til innhold

Database PHP/MySQL/Access HJELP!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Håper noen kan hjelpe meg litt med å komme i gang med å lage en database på internett. :dontgetit:

 

Skal lage en relativt stor database på hjemmesiden min. Hva skal jeg starte med? Kan litt database fra før (Access/MySql), men har ikke peiling på hvordan få en tilgjengelig på internett, hvor brukerne kan logge inn, legge til notater, hvor jeg enkelt kan oppdatere osv. Har vurdert å bruke PHP også, og jeg vil helst ikke ha noe vanskelig programmering :no:

 

Hva trenger jeg for å komme igang? Programmer, spesiell lagringsplass, konfigurasjoner etc.

 

All hjelp er hjertelig velkommen! :)

 

 

---

Ma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Database har på mange måter to betydninger. Det jeg tror du tenker på, er en database der brukere kan utføre forskjellige ting. Når man snakker om database i et programmeringsforum, tenker man på stedet dataene oppbevares - ikke hvordan man presenterer det for brukeren. Derfor må man i tillegg til å ha en database også bruke php el asp for å presentere informasjonen for brukeren.

 

Du kan forsøke å starte på www.web10.nu, og se videre her: http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_...ties/index.html

Endret av fjartan
Lenke til kommentar
Når man snakker om database i et programmeringsforum, tenker man på stedet dataene oppbevares - ikke hvordan man presenterer det for brukeren. Derfor må man i tillegg til å ha en database også bruke php el asp for å presentere informasjonen for brukeren.

Hei og takk for svar!

 

Jeg vet jeg trenger PHP for å koble data til html, men vet ikke hvordan....

 

MEN det jeg også lurer på er: er det noe spesielt jeg trenger på min egen maskin? Av diverse programmer og konfigurasjoner og sånt. Hvor kan jeg oppbevare data osv? Hva slags maskin bør jeg ha?

 

Vet ikke om dette er riktig sted å poste, og moderators kan gjerne flytte topic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...