Techpoint Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Noen her som har planer om å delta i db-drag denne sesongen? Er selv med i Street A, fjorårets stats. http://www.termpro.com/asp/competitorstats...=46704&Season=0 Har planer om en verdensrekord i år, så vi får jo se, er ikke så langt igjen slik jeg ligger nå, men har en viss anelse om at den som står nå kommer til å øke 2-3 dB til før jeg kommer så langt. Men blir spennende hvertfall, ser jo ut som db-miljøet begynner å bli bra også, og at vi kan forvente litt flere deltakere i årets konkurranser. Kjører selv med SPL-Dynamics og Pioneer utstyr nå. Kan jo nevne merkeresultater så langt i sesongen, lister verdensrekorder Street A, Zapco og Kicker Street B, Zapco og DD Street C, Zapco og Kicker Street Max 1-2, Ukjent Street Max 3-4, Ukjent Superstreet 1-2 NW, Crossfire og RE Superstreet 1-2, Lightning Audio Superstreet 3-4, Ukjent Superstreet 5+, MA Audio og RE Extreme 2, Kicker Extreme 3-4, Rockford Fosgate Extreme 5+, Pioneer Så DD må kanskje få fua i gir her Siden de hadde så mange titler i fjor. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Kan man ikke delta en gang som rookie uten å vise kviteringer å sånt? Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Kan man ikke delta en gang som rookie uten å vise kviteringer å sånt? Om det er relativt kjente merker så ser man lett hva det koster. Er det mange som deltar på konkurransen er det også større sjanse for at man kan finne utav hva det koster. Mini Street Rookie begrenser seg til: Maks 2 subwoofere på maks 12", maks 1 forsterker som totalt ikke skal koste mer enn 10 000kr Forsterkere som ikke brukes til å drive basshøyttalere, blir ikke telt med. Forsterkere som er laget på en måte som gjør at reglene for begrensning av forsterkereffekten ikke vil bli overholdt er forbudt i denne klassen eller forsterkere som kan bli telt som flere. Besøk www.dbdragracing.no for mer info. Basshøyttalerene kan ikke inneholde mer enn 2 separate spoler per basshøyttaler. Det er forbudt for varebiler og nyttekjøretøy å konkurrere i Streetkategorien. Du kan kun ha 1 batteri og ingen kondensatorer Hvorvidt man kan delta på sin første konkurranse i dbdrag og denne klassen ikke begrenser seg på penger tviler jeg nesten litt på, men synes å huske at dette har vært diskutert før. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) så med to MTX 5500 15 tommere å en Rockford 851s ville eg stilt i street C? Endret 8. januar 2005 av Defus Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) så med to MTX 5500 15 tommere å en Rockford 851s ville eg stilt i street C? Kommer jo litt ann på resten av anlegget da, om det er ekstra batterier, kondensator eller ikke osv? Men med 1 batteri og 0 kondensatorer stiller du i Street C Er jo også krav til at subbkassen skal være under nederste vinduskant på fremdørene. Du kan i street C også ha 4 forsterkere på subbene. Edit: det var to stk 15" du hadde ja, Endret 8. januar 2005 av Techpoint Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Har lurt på om jeg skal bli med te neste år.... Har 8 stk 12", og 5 frontsett (et i hver dør og et på dashen...) 8-10 forsterkere... pluss kondiser, batterier++++ Hvem klasse skal jeg da bli me i?? Er under bygging så er ikke helt sikker på anntall forsterkere og kondiser... Lenke til kommentar
Tobby Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Bare vent...DD kjem nok sterkt Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Har lurt på om jeg skal bli med te neste år.... Har 8 stk 12", og 5 frontsett (et i hver dør og et på dashen...) 8-10 forsterkere... pluss kondiser, batterier++++ Hvem klasse skal jeg da bli me i?? Er under bygging så er ikke helt sikker på anntall forsterkere og kondiser... Superstreet 5+ kan vel bli din klasse, men alt etter åssen du bygger anlegget i bilen Kan også nevne at frontsett og slikt ikke telles med, har du ikke skikkelig delefilter eller ikke kobler disse vekk under konkurranse kommer du sannsynligvis til å ta knekke på de i løpet av en konkurranse eller to.. Det er antall subber og antall forsterkere og tilbehør som kondensatorer, batteri og åssen du bygger som avgjør hvilken klasse du kommer i.. Endret 8. januar 2005 av Techpoint Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Bare vent...DD kjem nok sterkt Vi får jo håpe på det da, jeg går nemlig for verdensrekorden i år, hehe.. Kommer til å koste meg noen tusenlapper, men det får heller bare være Lenke til kommentar
Defus Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 så med to MTX 5500 15 tommere å en Rockford 851s ville eg stilt i street C? Kommer jo litt ann på resten av anlegget da, om det er ekstra batterier, kondensator eller ikke osv? Men med 1 batteri og 0 kondensatorer stiller du i Street C Er jo også krav til at subbkassen skal være under nederste vinduskant på fremdørene. Du kan i street C også ha 4 forsterkere på subbene. Edit: det var to stk 15" du hadde ja, har ingen ekstra batteri eller kondensator. e ganske svake 15 tommere eg har. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Da blir det nok Street C tror jeg... Så det er jo lov å prøve seg da Er ikke så mange som stiller i den klassen, så da er sjansen for å vinne også større, hehe.. Men du kan jo ta en prøvemåling under en konkurranse. Gratis er det også.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Techpoint: På hvilken måte påvirker byggemåten hvem klasse??? Skal ha en bryter til hver forsterker da, så jeg ikke kjører me 8 bassere på hele tida, så da kan jeg kutte ut delefilter å sånn... Har tenkt på det fra før serru Takker for tips hittil, og håper på fler... Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Techpoint: På hvilken måte påvirker byggemåten hvem klasse??? Skal ha en bryter til hver forsterker da, så jeg ikke kjører me 8 bassere på hele tida, så da kan jeg kutte ut delefilter å sånn... Har tenkt på det fra før serru Takker for tips hittil, og håper på fler... Kassen må ikke komme over den nederste kanten på vinduet som er i førerdøren. Kassen må også være i bagasjerommet og ikke trekkes inn i kupeen. Ellers enn det er det ganske fritt Skal ikke si at jeg er 1000% sikker på dette, men mener på det er slik hvis jeg har forstått riktig. http://www.dbdragracing.no så kan du klikke deg inn på forumet og evt spørre der. Reglene finner du også på websiden der. Hvis du melder deg inn så får du også db-jams cd-en som brukes under konk. samt regelbok og noen forskjellige klistermerker. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Må inn i coupèen me dette Er en Opel Vecta det er snakk om da... Lenke til kommentar
Defus Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 blir det galt hvis man kjøre en spacewagon med gitter bak forsetan? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 blir det galt hvis man kjøre en spacewagon med gitter bak forsetan? Har lurt på det samme... Eller, jeg har plexi-skillevegg da... Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Må inn i coupèen me dette Er en Opel Vecta det er snakk om da... Hvorfor inn i coupeen ? Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) blir det galt hvis man kjøre en spacewagon med gitter bak forsetan? Ikke noe galt i dette, men i street klassene tror jeg ikke du kan stille med denne bilen.. Gjelder varebiler generelt. Endret 9. januar 2005 av Techpoint Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Må inn i coupèen me dette Er en Opel Vecta det er snakk om da... Hvorfor inn i coupeen ? 8x 12" i kofferten der pluss forsterkere og batterier... Trukke det går da... Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 hallå tech, trodde du hadde solgt 10"... anyway: i 2003 i mangelen på lyd konkuranse så deltok med bilen til dama i dBdrag, kunne vel fått andre plass om jeg hadde gidde å spille flere ganger men spilte bare en gang (hvis jeg ikke husker feil) tror det ble 134,7 dB. men i bilen var 2x10" med 2x4 ohm i hver element -lukketkasse- og 2x25WATTS forsterker... :!: tror han som vant klassen med flere hundre watt og 2x12" ikke var helt fornøyd... Det er som mange ganger blir sagt her i forumet og i bilforumet: folk ser seg blind på watt... eller i 2004 av samme grunn faktisk: ikke lydkonkuranse (har ikke tid til å reise langt for å delta i EMMA) da var oppsettet 2x12" på 4ohms spoler -også lukket kasse- og 4x40WATT i bro: 137,4dB. Vet ikke helt om i år, så vi får se. Blir isåfall med 2 PG M100 i bro på hver element, må også ha tid til å bygge om kassen siden de andre bassene er solgt. mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå