Gå til innhold

kjøp av LCD tv-skjerm

MadMike

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-Den ser jo ganske bra ut utifra spesifikasjonene. Det det ikke står noe om, er fargeomfanget - hvor mange farger den klarer. Litt kjipt hvis den bruker 'dithering' for å få til flere farger, for da får du 'banding', det vil si at f.eks. en solnedgang vil bli spaltet opp i flere fargefelter med gradvis annerledes farge, istedenfor en sømløs overgang i fargene.

Men jeg aner ikke om denne TVen er bra eller dårlig på dette feltet.

Nå vet jeg ikke så mye om merket Asono heller, annet enn at det er et ganske nytt merke, som jeg stort sett har sett i forbindelse med mp3 spillere.

Hvis du går opp en tusenlapp, får du en 30" Philips LCD TV isteden. Jeg tror kanskje jeg ville "stole mer" på Philips i denne sammenhangen. De har noen bra billedforbedrings kretser og har også to RGB Scart innganger i tillegg til DVI/D-Sub ser jeg. Ser ut som Asonoen bare har S-video i tillegg til DVI og D-sub.

Hvis du handler fra Siba(har selv ingen erfaring med dem) over nettet, får du den tilogmed for 15995,-

Men det beste hadde vel som alltid vært om du kunne sammenligne skjermer direkte, og velge den du selv synes ser best ut for pengene.

[edit]Beklager, men det ser ut som Philipsen ikke har DVI tilkobling allikevel. Vet ikke hvor viktig dette er for deg når den skal brukes som TV[/edit]

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...