melli123 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hvordan får man til å skrive nederst og helt til høyre i en div? Jeg skal skrive noe nederst til høyre i footern skjønner dere... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 vertical-align: bottom; text-align: right; vil påpeke at du må angi denne dette på et block element. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 oki, hva må jeg gjøre da da? display: block;? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 vertical-align kan ikke legges til på blokk-element, men kan bare brukes på inline-element og tabell-celler. Teksten havner automatisk nederst i det gjeldende elementet, dersom margin-bottom eller padding-bottom setter stopper for det. div { text-align: right; } er hva du er ute etter. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) vertical-align kan ikke legges til på blokk-element, men kan bare brukes på inline-element og tabell-celler. Teksten havner automatisk nederst i det gjeldende elementet, dersom margin-bottom eller padding-bottom setter stopper for det. div { text-align: right; } er hva du er ute etter. Nå blei jeg forvirra her. Skal jeg sette display: block; eller kan jeg ikke det? Jibril2k sa jeg kunne, mens satyrium sa jeg ikke kunne... Endret 8. januar 2005 av VgaR Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 VgaR: Jeg ga deg sannsynligvis all den koden du trenger. Har du siden det gjelder på nett? Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Ja det gjorde du kanskje, men jeg ble forvirra når den ene sa det gikk å skrive block, mens du sa det motsatte. Siden er Guivarchdesign.com Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Du skal ikke skrive display: block; Skal du erstatte "GUIVARCHDESIGN © 2005. All rights reserved" med vanlig tekst? I så fall legger du teksten inn i p, og får den tilstrekkelig langt ned ved å legge til margin-top. Dette er det eneste du trenger å gjøre da, der 50px byttes ut med et passelig tall: #bottom p { margin: 50px 0 0 0; text-align: right; } Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Takker få meget satyrium Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Jibril2k sa jeg kunne, mens satyrium sa jeg ikke kunne... Da misforsto du meg litt Jeg mente at det var korrekt at du skulle skrive display: block; for å gjøre om til blokk-element Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 oki, beklager det der. men nå har jeg fått det til så nå er jeg fornøyd.... Jeg har lagt ut to linker til validering av CSS og HTML. CSSen validerer, emn ikke HTMLen, og jeg skjønner ikke hva de mener med de 3 feilene jeg har...neon som kunne sett på det? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Bytt ut <link rel="stylesheet" type="text/css" href="stilark.css" /> <meta content="text/css; charset=iso-8859-1"http-equiv="Content-Type" /> med <link rel="stylesheet" type="text/css" href="stilark.css"> <meta content="text/css; charset=iso-8859-1"http-equiv="Content-Type"> Disse elementene skal ikke lukkes. De andre feilene kommer av at du har "&" i stedet for "&" i URI-en. Dessuten bemerker jeg med at denne doctypen ikke fungerer i IE. Bruk <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> i stedet. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Takker igjen så meget satyrium Lenke til kommentar
DevN Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Off topic: Morsomt flash-film: Lo litt da han ene slapp ut bananskallet. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Hehe, lagde den på skolen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå