EirikO Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hvorfor funker ikke følgende: $query = mysql_query("CREATE TABLE `dhdf` (`id` TINYINT NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`)); "); Har egentlig en stor fil med mange create-setninger. (og insert into...) Tenkte følgende løsning var lur, men dengang ei: $file = file('data.inc'); $data = ""; foreach($file as $line) { $data .= $line; } $query = mysql_query("$data"); Hvorfor funker ikke det? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Nå veit ikke jeg helt sikkert det her, men mener å huske at file() tar med newline, "\n", som du da bør fjerne fra arrayet som oppstår. kan skrive ut mysql_error() for å få en feilmelding. Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Har prøvd litt mer frem og tilbake.. Dersom jeg kun har: CREATE TABLE `artikkel2` ( `artid` int(11) NOT NULL auto_increment, `navn` varchar(30) NOT NULL default '', `overskrift` varchar(30) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (`artid`) ) TYPE=MyISAM I fila mi, går det greit. Men jeg har mange slike under hverandre. I tilegg har jeg DROP TABLE IF EXISTS artikkel2; også.. Men da får jeg feilmelding. Virker som at det er ";" som skaper problemer.. Har egentlig en ";" etter MyISAM også, men det virker ikke dersom denne er med.. Har prøvd med \; uten suksess. Forslag? Det kan nevnes at alt fungerer dersom jeg kjører fila rett fra phpmyadmin... Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Kanskje denne koden kan gjøre deg litt klokere? if(!$queryResource = mysql_query($query)) { trigger_error('<p>Query error '.mysql_error().'SQL: '.$sql.'</p>'); } Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Får: Query error You have an error in your SQL syntax near '; CREATE TABLE `artikkel` ( `artid` int(11) NOT NULL auto_increment, `navn` ' at line 14SQL: Fila ser slik ut: DROP TABLE IF EXISTS artikkel; CREATE TABLE `artikkel` ( `artid` int(11) NOT NULL auto_increment, `navn` varchar(30) NOT NULL default '', `overskrift` varchar(30) NOT NULL default '', `beskrivelse` tinytext NOT NULL, `text` longtext NOT NULL, `kategoriid` int(11) NOT NULL default '0', PRIMARY KEY (`artid`) ) TYPE=MyISAM; Lenke til kommentar
dabear Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 De lusne mysql kommandoene ( i motsetning til msqli) har ikke support for mer enn ett query om gangen, du bør derfor kjøre ett query med DROP TABLE IF EXISTS artikkel Og ett med CREATE TABLE `artikkel` ( `artid` int(11) NOT NULL auto_increment, `navn` varchar(30) NOT NULL default '', `overskrift` varchar(30) NOT NULL default '', `beskrivelse` tinytext NOT NULL, `text` longtext NOT NULL, `kategoriid` int(11) NOT NULL default '0', PRIMARY KEY (`artid`) ) TYPE=MyISAM Queryene skal heller ikke slutte på semikolon ( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå