Gå til innhold

Hva er best av DVD-R og DVD+R

zarz

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva hovedforskjellen er og hva som er best? Hva takler DVD-spillere best? Hva takler xbox'en?

Hvilke plater bør jeg kjøpe?

Leste i en tidligere tråd at Verbatim Pastell - Taiyo Yuden! er gode plater.. Stemmer d?

Takker på forhånd for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste formatet for xbox er minus. Noen xboxdvd-spiller støtter ikke + formatet. Er xbox modda? Er ikke sikkert platene virker hvis den ikke er det.

gå inn på www.norwaydisc.no og inn på furumet så finner du sikkert svar.

PS mange billige plater har de også!

Endret av DjKs
Lenke til kommentar
Hva takler xbox'en?

Det eneste man garantert kan vite er at den leser originale Xboxspill, originale DVDfilmer og originale AudioCDer.

For alle andre plater og formater må man prøve seg frem med sin egen Xbox. Det er store forskjeller ute og går.

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Det eneste man garantert kan vite er at den leser originale Xboxspill.

For alle andre plater og formater må man prøve seg frem med sin egen Xbox. Det er store forskjeller ute og går.

altså.. enten støtter xbox DVD-R eller DVD+R eller kanskje begge deler. det vet jeg ikke.. men det er ikke sånn at en XBOX støtter DVD-R og en annen DVD+R da..

Lenke til kommentar

Xbox har kommet med to forskjellige dvd-spillere.

den vanlige støtter begge formater og cdrw. men ikke vanlige brennplater (CD-R)

Den andre støtter bare DVDminus. og klarer brennplater CD-R og cd-rw (denne er det få xboxer som har)

Forstår???

Endret av DjKs
Lenke til kommentar

Ikke akkurat korrekt..

Fra en FAQ jeg har skrevet her på forumet:

"Xboxen kommer med forskjellige typer dvdspillere, 6 forskjellige spillere ute nå.

Det er Thomson, Philips, Samsung, Philips v2, Samsung by Toshiba og helt nyoppdaget Hitachi-LG.

De forskjellige spillerne har helt forskjellige karakteristikker så det finnes derfor ikke noe standardssvar på hvilke formater og fabrikater av plater Xbox takler, du må prøve med din spiller og forskjellige fabrikater av plater.

Philips f.eks er mest glad i dvd+formatet mens Samsung liker dvd-.

En spiller kan lese en plate uten problemer, men nekte en annen plate av samme format helt.

Samsung går for å være generelt best spiller pga den leser cd-r, Philips v2 går også for å være bra. Syntes selv det var greit å få Samsung, men ettersom boxen er på nett så bruker jeg dvdspilleren aldri.

Hvilken dvdspilleren du får finner man ikke ut før du åpner skuffen. For en som ikke skal modde er det mer eller mindre samme hvilken spiller man får, alle skal naturligvis lese spill uten problemer, selv om nok noen er mere følsom for riper enn andre."

Lenke til kommentar

den vanlige støtter begge formater og cdrw. men ikke vanlige brennplater  (CD-R)

Den andre støtter bare DVDminus. og klarer brennplater CD-R  og cd-rw (denne er det få xboxer som har)

Forstår???

Xboxen min takler cd-rw, men ikke cd-r.

Jeg har versjon 1.4 eller no sånnt. Tror det er en thomson eller philips spiller på den..

Vil ikke xboxen min takle dvd-r plater siden den ikke tar cd-r plater? Den tar forøvrig orginale cd-r plater (av f.eks en musikk cd), men hvis jeg tar en kopi av en orginal (musikk cd) cd-r plate virker det ikke, bare med cd-rw.

Endret av zarz
Lenke til kommentar
zarz, høres ut som om du har thomson. har jeg rett kan du spille av både DVD + & -, CDRW, men ikke cd-r

Har samme i min.

Hvilken spiller har versjon 1.3? Jeg har enten 1.3 eller 1.4. Jeg har ikke 1.5, der ble det vanskeligere å lodde inn chipen.

Lenke til kommentar
zarz, høres ut som om du har thomson. har jeg rett kan du spille av både DVD + & -, CDRW, men ikke cd-r

Har samme i min.

Hvilken spiller har versjon 1.3? Jeg har enten 1.3 eller 1.4. Jeg har ikke 1.5, der ble det vanskeligere å lodde inn chipen.

Tror ikke det finnes fasit på det. Tror ikke det følger med en bestemt spiller for hvær xbox versjon!

Jeg har Thomson i min v1.0 og v1.5

Lenke til kommentar
Hvilken spiller har versjon 1.3?

Jeg skev det ikke direkte istad, men det er altså ingen sammenheng mellom hovedkortversjonen og dvdspiller.

Det er umulig for oss å si hvordan spiller du har med sikkerhet, men Samsung er det nok ikke og heller ikke de 2 siste på listen min.

Edit: Og om du skulle finne ut at du har en spiller som liker DVD+R best så er det likevel ikke sikkert at akkurat de DVD+R platene du har fungerer. Du må teste uansett!

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Bare for å spore litt av her, jeg tviler på at du har v1.5.. Er nok større sjans for at det er v1.4 ;-)

Det er produsert svært svært få v1.5, så få at ekspertene på xbox-scene nærmest begynte å krangle om det hele tatt var noen v1.5.

Lenke til kommentar

Bare for å spore litt av her, jeg tviler på at du har v1.5.. Er nok større sjans for at det er v1.4 ;-)

Det er produsert svært svært få v1.5, så få at ekspertene på xbox-scene nærmest begynte å krangle om det hele tatt var noen v1.5.

I følge internett så har jeg en v1.5

Moddinga tror ikke jeg er helt lik som 1.4.

Helt sikker er jeg da ikke.

Lenke til kommentar

Moddinga på 1.4 og 1.5 er ikke helt lik, du må tette igjen noen hull eller noe sånnt på 1.5..

Var nettopp på xbox-scene (der jeg fannt opplysninger om å modde), man kan se på DVD-luken hvilken spiller man har =)

Virker som det er Thomson spilleren som er værst, glad jeg ikke har den, tror jeg :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...