Fjelldal83 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hei Jeg vil først og fremst takke alle som engasjerte seg i tråden min tidligere. Kunnskapsmengden på dette forumet er imponerende Etter mye vurdering og fundering har jeg kommet frem til at Nikon D70(18-70mm kit) er kameraet for meg. Men er litt usikker på objektivet, så her kommer det store spørsmålet; holder dette objektivet til vanlig bruk? Hører rykter om at objektivet er ikke så veldig lyssterkt sammenlignet med andre og man er avhengig av å bruke blits innendørs. Bør jeg kjøpe ett ekstra objektiv til innebruk? Kom gjerne med forslag til andre objektiver i prisklassen 0-3500 kroner. Takker for svar Med vennlig hilsen Christoffer Lenke til kommentar
Bawaria Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) 18-70 objektivet som følger med kitet er helt grei synes jeg til allround bruk. Du får helt sikkert lyst på fler . Så får du sikkert lyst på makro en grei sak til en grei pris: https://prisguiden.no/produkt/19026 Jeg kjøpte en tele nikkor 70-300mm G , den er jeg ikke så fornøyd med må ha mye lys for å ha noe glede av den. Til den sitt forsvar så er den billig, grei nok på en solskinns dag. Jeg tror nok den blir bytta ut til noko bedre Kjøpte en nikkor 85mm f1.8 D brukt, herlig sak for portrett bilder og lignende men for dyr ny. Nei nå går jeg å fyser på et skikkeligt stativ. Så et med kulehode som kunne gå helt ned i spagaten . Kjøpte fjernutløser, så der. Greit å ønske seg av en snill tante eller lignende. Et ekstra batt er også greit å ha, jeg har greid å faktisk gå strømtom et par ganger, da var det greit med et ekstra batt ( det skal egentlig mye til ) Minne kort behøver jeg ikke å nevne men gjør det alikevell peronlig liker jeg størrelsen 512. det er greit å ha et par tre stk av denne størrelsen synes jeg kontra ett stort. Ja ja lista kunne vært stor som bare det men det er økonomien som dessverre styrer. Det er jo deilgt å sitte å drømme seg litt bort au da. PS. jeg synes jeg har fått meg mye på kort tid,har får dårlig tid til å sette meg ordenlig inn i det og kose meg med det. Men det er meg i et nøtteskal Det neste blir vell ratt noe inne utstyr , lys ,softboks og lignende men her er det virkelige dryge priser Endret 8. januar 2005 av Bawaria Lenke til kommentar
hea Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Sjekk ut Nikkor 50mm f/1.8 D til ca 1200 ny. Har selv denne i tillegg til 18-70mm og bruker den mye inne. Lyssterk og skarp. 18-70mm med f/3.5 krever nok blits innendørs ja. Det var dette som gjorde at jeg kjøpte 50mm objektivet. Ser f.eks. på et bilde tatt i oktober innendørs uten ekstra belysning (normalt dagslys). Med blender f/1.8 i Aperture mode gir kameraet en lukkerhastiget på 1/160. Går jeg ned til f/2.5 blir hastigheten 1/100. Bra til portrett f.eks. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Kjøper du en f1.8 linse så kan du klare deg uten blitz innendørs hvis det er godt med lys, men inne-bilder trenger stort sett blitz uansett. 18-70linsa er derfor et godt valg. Tar du mye bilder inne, så bør du heller vurdere en ekstern blitz med justerbart hode. Da får du blitz-bilder med mye mer naturlig lys! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå