g0mpen Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg har den siste tiden jobbet en del med hjemmesiden laniban.tk, som er en slags crewside. Det er en side som jeg driver med noen kamerater der vi skriver om akkurat hva vi vil, enten det handler om dataene våre, et lan party, eller giflene vi spiste på forrige lan. I tillegg har vi laget noen filmer osv. Som CMS satte jeg opp AJ-Fork, fordi jeg synes det er enkelt og greit, og fordi jeg vet hvordan jeg kan bruke det skikkelig og utnytte alle funksjonene jeg trenger. AJ-Fork har som regel virket smertefritt på alle mine tidligere prosjekter, men denne gangen er det noe galt. Jeg bruker et php includescript for å inkludere innholdet: <?php error_reporting(0); $filnavn = $_GET['vis']; $filendelse = '.php'; if (!$filnavn) { $filnavn = 'hjem'; } if (!eregi("^((.*)/)", $filnavn)) { include $filnavn . $filendelse; } else { include "404.php"; } ?> Av en eller annen grunn vil det ikke la meg vise "full-story" på noen av tekstene jeg skriver, og nå lurer jeg på hvorfor, om det er include-scriptet som gjør det vet jeg ikke helt sikkert, men siden det bruker index.php?vis=sidenavn så er det jo logisk at feil kan oppstå når AJ sammtidig vil kjøre sin egen index.php?subaction=blablabla. Det merkelige er at samme oppsettet har virket før, på andre sider jeg har laget. Hvordan jeg kan fikse dette? Blir veldig takknemlig for alle seriøse svar Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 kanskje litt tungvindt, og vet heller ikke hvordan aj funker, men fisk linkene som ?vis=noe&subaction=now Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Jeg vet ikke hvordan jeg kan lage linkene slik Lenke til kommentar
LoS Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Kildekoden byr sikkert på noen spennende linker du kan bytte på. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 alltid like gøy å tråle seg igjennom sån kode :S poenget er vel at "vis" bør være tom, eller satt til den "news" siden. da vil det funke. hvis "vis" er satt til "kontakt" siden vil det jo logisk nok ikke funke. Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Linkene er alle satt til index.php?vis=sidenavn, i dette tilfellet er den satt til index.php?vis=tekster tekster.php includerer "nyheter" fra to forskjellige kategorier. Navigeringen på siden fungerer utmerket, men det er det med at når jeg trykker på "les mer" så blir jeg sendt tilbake til hovedsiden, istedet for at teksten lastes inn i index.php som en hvilken som helst annen underside. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå