xmd Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Jeg skal brenne en image fil på dvd. jeg velger filen og skal gå videre men jeg får da en feilmelding om at jeg må sette inn en blank plate. dvd`en som jeg har sottet inn er helt blank. ikke brendt noe før. Det er en Verbatim DVD-r plate. en kamerat har helt lik brenner og han prøve og der funka. kan det være noen driver problemer et sted? eller er det noe galt med dvd brenneren? takk for alle svar *Topic endret til noe mer beskrivende. Det skal utifra topic være mulig å skjønne hva trådstarter lurer på. -Rikky* Endret 11. januar 2005 av Rikky Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Har du siste firmware? Hvilket program bruker du og har du siste versjon av programmet? Han kameraten din - brukte han samme type plater? Lenke til kommentar
xmd Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) har lagt inn er Sonic record now brenneprogram. og nyeste firmware. men får fortsatt samme probøem. at jeg må sette inn en tom plate kameraten min brukte akkurat den samme plata som jeg. han lånte den. Endret 7. januar 2005 av xmd Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Oooops - leste signaturen din. Her lukter det nvidia fuckups! I form av dårlige IDE drivere. Gå tilbake til standard Microsoft IDE drivere eller prøv modifiserte drivere som skal fikse de fleste IDE problemene herfra: http://www.mwarhead.com/ Lenke til kommentar
xmd Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 takk for linken! men skal jeg laste ned Nforce reset? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Den beste måten er: Last ned nforce reset og drivercleaner (finnes instruksjoner på siden), fjern alt av nvidia drivere. Så kan du velge om du vil installere MIX driverene fra siden her, eller siste nforce driver fra nvidia UTEN å innstallere nvidia IDE driveren da det er denne som skaper problemer. Lenke til kommentar
xmd Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 får det ikke til å funka. den leser jo dvd plater og brenner cd`er som en drøm så det kan vel ikke være noe galt med den? sjekka litt på internett og fikk spørsmålet "is dma on?" så hva er dma? Håper noen har svar på hvorfor dvd brenneren min ikke fungerer Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 dma = direct memory access gjør at breneren har direkte tilgang til minne, uten at ting må gå gjennom cpu. Skal ikke ha noe innvirkning på funksjonaliteten på brenneren, men om dma/udma er slått av vil du få mye buffer underun og det vil ta laaang tid å brenne 1cd. finner du under enhetsbehandling - ide/ata kontrollere Lenke til kommentar
xmd Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) På DVD brenneren står det på: Ultra dma2- ultra 33 INgen andre som har en løsning på problemet? ingen som har hatt et lignende problem? Endret 10. januar 2005 av xmd Lenke til kommentar
xmd Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Vis jeg ikke får noen flere svar sender jeg hele dvd brenneren tilbake Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 På DVD brenneren står det på: Ultra dma2- ultra 33 INgen andre som har en løsning på problemet? ingen som har hatt et lignende problem? Sikker på at du har klart å fjerne de problemfulle nforce IDE driverene? Fler har hatt lignende problem som deg og har fikset alt med å fjerne nforce IDE driverene. (Bruk Microsoft sine drivere - evt prøv de modifiserte i mix pakken jeg linka til over). Lenke til kommentar
xmd Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) nei jeg fikk aldri fjernet dide driverene siden jeg fikk bluescreen når jeg skulle starte opp..har lagt inn windows 4-5 ganger nå pga det- link til microsoft sine ide drivere? Endret 11. januar 2005 av xmd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå