Sjakal3n Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Skulle starte maskina her en dag, da kom denne meldingen opp: "NTLDR" mangler trykk ctrl og del for å starte maskinen på nytt...... Starter på nytt men det skjer forsatt ikke noe, og jeg har garantert ikke sletter denne fila eller hva det er for noe. Jeg har Windows XP Home. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Fila har blitt borte på en eller annen måte, eller så har disken din gått dukken. Lenke til kommentar
Sjakal3n Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 eg fekk akkurat samme problemet for eit par dager siden. måten eg ordna det på var formatering. men dette er jo best visst du har ein xp cd og er villig til å formatere.. det skal og gå an å kopiere den fila frå xp cden til hardisken din visst du går innpå reparere windows xp... søk litt omkring på www.microsoft.com og google so trur eg du finne meir informasjin Lenke til kommentar
Sjakal3n Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 eg fekk akkurat samme problemet for eit par dager siden. måten eg ordna det på var formatering. men dette er jo best visst du har ein xp cd og er villig til å formatere.. det skal og gå an å kopiere den fila frå xp cden til hardisken din visst du går innpå reparere windows xp... søk litt omkring på www.microsoft.com og google so trur eg du finne meir informasjin må jeg formatere maskinen bare pga en liten stygg fil som er borte? Jeg har jo ikke slettet den engang. Er det ingen andre måter? Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Dette var det nermeste jeg fant. Som KANSKJE kan hjelpe. Feilmelding ligner litt da. Men problemstillingen er ikke helt det samme... http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;255220 Endret 7. januar 2005 av DjKs Lenke til kommentar
Sjakal3n Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Dette var det nermeste jeg fant. Som KANSKJE kan hjelpe. Feilmelding ligner litt da. Men problemstillingen er ikke helt det samme... http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;255220 Takker for hjelpen så langt... Men hva er den kjappeste måten å gjøre dette på? Endret 7. januar 2005 av Sjakal3n Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Dette kan i de fleste tilfeller løses på følgende måte : Boot fra windows platen -> velg installer -> velg reparer tidligere installasjon Lenke til kommentar
Sjakal3n Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Dette kan i de fleste tilfeller løses på følgende måte : Boot fra windows platen -> velg installer -> velg reparer tidligere installasjon fra xp cden? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 ....Boot fra windows platen..... fra xp cden? *HOST* Skal tro hva jeg skrev der ja Fra spøk til alvor, ja, du booter fra xp platen dersom det er xp du har som operativsystem. Lenke til kommentar
Sjakal3n Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 ....Boot fra windows platen..... fra xp cden? *HOST* Skal tro hva jeg skrev der ja Fra spøk til alvor, ja, du booter fra xp platen dersom det er xp du har som operativsystem. da skal jeg prøve det... Lenke til kommentar
CryptoN Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Eller du kan installere et OS til også hive innpå filen fra et annet OS Men det tar sin tid... Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Boot fra XP-CD'n Trykk R første gang du får muligheten til å reparere Kopier ntldr (og ev ntdetect.com) med kommandoen copy d:\i386\ntldr c:\windows\system32 (hvis d er CD-ROM'n din) exit (ntdetect.com skal på c:\) Lenke til kommentar
Sjakal3n Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Boot fra XP-CD'nTrykk R første gang du får muligheten til å reparere Kopier ntldr (og ev ntdetect.com) med kommandoen copy d:\i386\ntldr c:\windows\system32 (hvis d er CD-ROM'n din) exit (ntdetect.com skal på c:\) Takker for alle svar til nå. Vi sliter litt med å kopiere ntldr filen fra xp cden og over i windows. C:\WINDOWS> og hva gjør jeg så? Noen som kan hjelpe? Endret 9. januar 2005 av Sjakal3n Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Boot fra XP-CD'nTrykk R første gang du får muligheten til å reparere Kopier ntldr (og ev ntdetect.com) med kommandoen copy d:\i386\ntldr c:\windows\system32 (hvis d er CD-ROM'n din) exit (ntdetect.com skal på c:\) Takker for alle svar til nå. Vi sliter litt med å kopiere ntldr filen fra xp cden og over i windows. C:\WINDOWS> og hva gjør jeg så? Noen som kan hjelpe? Prøv: d: cd i386 før du prøver: copy ntldr c:\windows\system32 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå