Thel Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 jo lengre tid det går før HW eventuelt setter en policy i forhold til type reklame, jo flere vil blokkere reklamen, og jo mindre penger tjener da HW. Joda, blokker selv ikke reklamen, og synes ikke den er så ille, har sett mye verre! Men stillestående reklamer er best, er det et bra tilbud legger du merke til det, ellers glir bare øynene forbi! Men det med at hw tjener mindre er vell ikke noe problem ettersom reklame-guiden nå skal håve inn litt penger, er vertfall det jeg har skjønt ut av prisguide tråden! Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 For å øke det etterlyste saklighetsnivået, foreslår jeg en poll på reklameblokkering. Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jo lengre tid det går før HW eventuelt setter en policy i forhold til type reklame, jo flere vil blokkere reklamen, og jo mindre penger tjener da HW. taper tv2 penger om jeg skifter kanal under en av deres reklamepauser? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Selvfølgelig må vi tolerere reklame, og selv synes jeg det er mange interessante tilbud som vises på hw.no. Imidlertid bør man passe seg; blir det for hoppende og flashy kan det få en avvisningseffekt. Trådstarter er helt klart inne på noe her, og spesielt på et nettsted som frekventeres av brukere som er ekstra bevisst på dette, bør man trå forsiktig mht hvordan reklamen presenteres. Selv har jeg reservert meg mot telefonsalg, addressert reklame pr. post, avviser dørselgere så bestemt det går an uten å bli uhøflig - og besøker aldri en nettside igjen hvis den skremmer vannet av meg med en reklame som lager lyd når man kommer i nærheten med musepekeren. Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg er enig med trådstarter. "Problemet", for de som irriteres er iferd med å ta overhånd, ikke bare på Hw.no. Det er individuelt i hvor stor gad man kan velge å overse alle flashene og late som de ikke er der. Ser reklamens nødvendighet, - liker faktisk informativ reklame. Men trenger den være påtrengende i sin adferd? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Jo lengre tid det går før HW eventuelt setter en policy i forhold til type reklame, jo flere vil blokkere reklamen, og jo mindre penger tjener da HW. taper tv2 penger om jeg skifter kanal under en av deres reklamepauser? Dersom du er med i målergruppen som brukes for å gi statistisk underlag for TVtitting, så vil du klart koste TV2 virkelige penger om du skifter kanal. Har du aldri hørt om Nielsen rating? Vi har noe lignende her i Norge også. På Internet ser annonsørene traffikken direkte, noe som gjorde denne yrkesgruppen i fyr og flamme da nettet kom: enorme muligheter til overvåking. Det er vanlig at innehaveren av Websidene får inntekter fra antal nedlastinger av reklame, og litt mer for hvert clickthrough. Konklusjonen må være krystallklar: dette koster HW stadig mer i tapte reklameinntekter. Med Orkla inne på eiersiden blir det mer fokus på inntekter og da er det besynderlig at ingen har tatt tak i denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå