Gå til innhold

Hvilken produsent, brikke osv. er best, Forskjell?

Skribenten_

Anbefalte innlegg

det er så mange produsenter av ram på markedet at man nesten må grine :cry:

men er ikke 512 MB DDR, 512 MB DDR uansett hvem som har laget det.. det kan jo ikke være noe forskjell i ytelsen.. jeg bare spør jeg.. for noen

512 MB DDR er billigere en andre avhengig av produsent..

vis det skal være sånn at 512 MB DDR (sorry at jeg bruker det som et eksempel hele tiden :blush: ) fra kingstone gir bedre ytelse en fra GEIL, ja da har vi jo enda mer og tenke på.. i tillegg til alt annnet vi må tenkte på når vi skal kjøpe ram.. alle de ram typene.. PCXXXX numrene og DIMMen og hva det nå en er...

nesten så jeg gal :dribble:

Endret av am3k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ram brikke er god etter timings og hvilken modull du har (eller noe slikt.) for exp. pc3200 (som er det vanligeste) er bedre en pc2700 osv. En brikke må ha lavest timings, for exp. 2-2-2-5-1 og noen har 2,5-3-3-5 eller noe slikt. den med lavest er best.

håper dette hjalp deg litt :)

mvh Erik_s

Endret av Erik_s
Lenke til kommentar
jeg lurer på hvorfor det er så forskjell på akkurat de samme ram brikkene.. når det kun er produsenten som er forskjellig..

Det e ikke bare produsent som e forskjellig. Det finnes mange forskjellige typer 512MB brikker, noen med dårlige(høye) timings og noen med gode(lave). Som sagt så er det også forskjell på kvaliteten, altså kor mye brikken tåler ved øking av volt og fart, ved overklokking.

Endret av PCXray
Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...