LaStrada Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hei! Har nå i over ett år hatt IC7-G og kjørt to S-ATA disker uten noe problem. Like før jul fikk jeg meg enda en disk jeg skulle bruke til OS. Problemet er det at S-ATA pluggene 3 og 4 på hovedkortet funker ikke. Har aldri testa disse pluggene på hovedkortet før. Så det jeg lurte på var om det fantes noen mulighet for å være sikker på at disse er defekte, eller om det feks er noe feil i bios? Har ikke så veldig lyst til å sende det inn til reprasjon (er vel kun 1 år garanti, men det er vel en reklamasjons sak?) pga at vannavkjøling er montert på chipset, gpu og cpu, så det er mye styr å demontere.. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Har du noe i IDE-porten?? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Kan med nesten hundre % sikkerhet si at du må ha drivere til denne. De to diskene du har fra før sitter vel på ICH5 kontrolleren (Intelkontrolleren) og så har du antakelig en Sil 3114 ? kontroller på de to andre SATA portene. Disse trenger du drivere til. Bare å laste ned hos Abit. Edit: Mulig det fulgte med en diskett med drivere med hovedkortet ? Endret 7. januar 2005 av el-asso Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Ah... Håper det er så enkelt Er bare å koble til diskettstasjonen, laste ned drivere og så teste! Takker for svar! Lenke til kommentar
mar Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Du må huske å aktivere "onboard SATA" (*eller noe sånt) i bios. Skal du boote fra disk på SATA 3/4 må du også aktivere "SATA ROM" (*eller noe sånt). *Husker ikke helt hva de tingene heter i biosen, men du finner de nok. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Dette funka dårlig... Prøvde med drivere fra abit sin side, men funka like dårlig... Finner ikke disken hvis den står på port 3 eller 4. "onboard SATA" er aktivert, samme med "SATA rom". chrisege: Har prøvd med og uten ide... Hvordan det? Er det noe forskjell? Endret 7. januar 2005 av LaStrada Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Haha! Må mobbe meg selv her...... Jeg sjekka jo om alt var kobla i i stad, når jeg testa XP installasjonen... Men nå, etter at jeg har testa i XP fant jeg ut at strøm-støpslet til den ene S-ATA disken ikke var kobla til.. Den hadde detti ut, sikkert ikke kobla ordentlig fast... Jaja, noen tabber må vi ha Så da funka det med de driverne fra abit sin side.. Takker for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå