duottar Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Har et problem med s/pdif ut på dette hovedkortet. Får ikke satt den til 5.1 mode. Har først prøvd å gjøre dette med realtek programmet/driverne, men der fant jeg ikke noe om s/pdif. Tok å hentet de nyeste driverne fra realtek.com, og da fikk jeg opp en option med s/pdif men der kunne jeg ikke forandre på noe. Virket som om det bare var til s/pdif inn, ikke ut. Det jeg ønsker med dette er å kunne spille spill i 5.1 mode, men Også å spille musikk i 4 kanaler + sub. Har en marantz forsterker med s/pdif inn. Det funker fint til å se film i ac3, da velger jeg s/pdif i medie spilleren. På mitt forrige hovedkort nf7-s v2.0 var ikke noe av dette et problem. Har prøvd å søke rundt om kring, men finner ingenting som kan hjelpe meg med dette problemet. Virker som om det er flere som har dette problemet.. Så hvis det er noen smarte sjeler her som vet svaret hvordan jeg kan få det til så hadde det kjæmpe Håper bare at jeg ikke trenger å kjøpe lydkort Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Hovedkortet har kun støtte for 5.1 codex så lenge du ikke spiller film med 5.1 DD som det kan kjøre direkte ut på s/pdif'n. Codex'n gir etter min mening latterlig dårlig 5.1 lyd, om det kan kalles det i det heletatt. Ville kjørt den som stereo til vanlig bruk, vet ikke hvor bra det vil fungere med 5.1 på spill som støtter det, f.eks. Doom3. Grunnen til at det fungerte bra på ditt NF7-s er pga det har Soundstorm innebygget, som er en Dolby 5.1 encoder. Den gir 5.1 lyd på all lyd som du kjører ut på s/pdif'n. Soundstorm er noe mange håpet og ønsket av Nvidia skulle ta med på Nforce4 hovedkortene, men dessverre ble det ikke slik. Personlig har jeg en egen pc til musikk og film, med nettopp et Abit kort med Soundstorm. Kommet trolig til å ha den til den til det kommet Soundstorm2 eller noen liknende. Endret 8. januar 2005 av FooKer Lenke til kommentar
duottar Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Og jeg som kjøpte dette hovedkortet bare pga s/pdif utgangen Men et lydkort ordner vel dette?? Eller kan en codec ordne dette? Endret 8. januar 2005 av Liar Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) For å få skikkelig 5.1 dd må du vel ha hardware som encoder. Kun Soundstorm chipen på Nforce2 mcp-t southbridghen som er 100% Dolby godkjent så vidt jeg vet. Er et helvete å få f.eks Creative Audigy digital utgangen til å fungere, da de ikke bruker standard plugg. Vi får krysse fingrene og håpe Nvidia gir ut et lydkort med Soundstorm chipen på, har vært rykter om det. Endret 8. januar 2005 av FooKer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå