Gå til innhold

Komplett.no har gitt 30.000!

Anbefalte innlegg

Kunne jo likesågodt slått sammen alle land på jorden og hatt felles økonomi, kalt landet for "verden" :roll:

Vi som har klart oss bra og ikke ofret alt vi eier, sakt at kuer er hellige, faster når det finne mest mat, driter i hvilken gud naboen heier på og lignenede, ja vi klare og bygge opp en ålret samfunn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ja, godt å gi penger! Men når det gjelder afrika så bør vi sende folk med kunnskap, med landbruksutstyr, fabrikk utstyr o.l og folk som har kunnskapen til dette! Det er de som kunne hjelpe dem! Hjelpe dem å bygge opp en industri! Ikke for løye det fins I-land! Industri land, og de landa er som regel selvstendige!

Og når det gjelder den listen med ting de trenger, de trenge også skole, lærere og mye mer som får et samfunn til å drifte!

Men er vi villige til å hjelpe u-land opp? Vi vil da ende opp med dyrere priser på f.eks kafe, olje og ting som de lager der nede (er noe uvitende om hva de produsererer der nede) kom på sukker og forresten? eller? Uansett.. skal vi hjelpe u-land så må vi ikke bare ofre penger, men også litt av den levesituasjonen vil lever nå.

Lenke til kommentar

Hvis rett skal være rett og skryt skal gis til de som fortjener det, så er det ikke helt korrekt å si at Komplett har gitt 30.000,-. Det er de ansatte i Komplett som tok initiativet til å gi en timeslønn hver i støtte til Røde Kors og det utgjorde 30.000,-.

For øvrig vil også selskapet Komplett bidra til aksjonen, men tror ikke vi tar en offentlig debatt om størrelsen :)

Lenke til kommentar
QUOTE (Daffa @ 08/01/2005 : 01:09)

Vi får inflasjon, alt blir dyrere, å vi får ikke solgt noe ut av landet, å hele Norge går til helvette.

Pinglebolle:

Hvor i all verden har du dette fra?

Det er jo en av hovedgrunnene til politikerne for at de ikke kan bruke penger av oljefondet.

Ehrm, her var det en logisk brist. Du mener vel motsatt?

Var litt off topic her. Bra at komplett gir penger! Visste ikke at komplett hadde så mange ansatte ! Eller så har de ansatte vannvittig høy timelønn :p

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Bra gjort av komplett og deres ansatte :D

Men penger er ikke alt når det gjelder nød og uhjelp. Man må tenke på logistikken (som ikke alltid er grei), hva man skal bruke pengene til (mat,redskaper, materialer etc.), dessuten er kunnskap og et fungerende samfunnsapparat veldig viktig. Nå er jo forholdene forskjellig fra sted til sted så noe vil variere selvdsagt.

Lenke til kommentar
Hvis rett skal være rett og skryt skal gis til de som fortjener det, så er det ikke helt korrekt å si at Komplett har gitt 30.000,-. Det er de ansatte i Komplett som tok initiativet til å gi en timeslønn hver i støtte til Røde Kors og det utgjorde 30.000,-.

For øvrig vil også selskapet Komplett bidra til aksjonen, men tror ikke vi tar en offentlig debatt om størrelsen :)

WOW, 1 times lønn hver....

Men det er fortsatt komplett som tjener på det.

Mener de ansatte heller kunne gi 100-200 kr anonymt som alle oss andre

Lenke til kommentar
Om hele verdens samlede militærbudsjett hadde gått til veldedighet, hadde vi vært kvitt all verdens fattigdom.

de bør vere mange milliarder. en milliard er ikkje mykje penger når de gjelder slikt

Hele verdens samlede militærbudsjett er nok litt større enn en milliard kroner, ja.. ;)

Lenke til kommentar
30 000 var jo ikke akkurat SÅ mye penger, men synes det er greit de gir litt penger..

Jeg har ikke gitt noen penger, og kommer heller ikke å gjøre det, da jeg har en annen mening enn mange andre..

Har ikke gitt noe jeg heller da jeg mener at hvis noe skjer så skjer det for en grunn (er ikke serlig religiøs av meg av den grunn)

Tror spesielt at vi gjør Afrikanerne en bjørnetjeneste med alle pengene som blir sendt ned dit! Det blir som å gjøre et menneske avhengig av narkotika vil jeg påstå! Men nå er jeg ikke noen ekspert så ikke hiss dere opp alle med skyldfølselse for å ha det godt...

Siden jeg bryr meg så lite som jeg gjør er det sikkert mange som lurer på hvorfor jeg lagde denne tråden? Jo det er fordi at jeg synes at det er fint at Komplett.no sine ansatte ikke er grådige!

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
norge har 800milliarder..

så kvifor ikkje bruke dei?

sende noko til ulanda som treng hjelp og utvikle litt i landet

ehem.. oljekassa er på over billionen, mao. over 1000 milliarder..

Men uansett.. alle nonner drar..

Hadde man som andre sagt her, om alle landene i verden hadde gitt 1 års statsbudsjett til de fattige landene og fått fikset opp der.. da hadde man vært langt på vei..

Lenke til kommentar
30 000 var jo ikke akkurat SÅ mye penger, men synes det er greit de gir litt penger..

Jeg har ikke gitt noen penger, og kommer heller ikke å gjøre det, da jeg har en annen mening enn mange andre..

Har ikke gitt noe jeg heller da jeg mener at hvis noe skjer så skjer det for en grunn (er ikke serlig religiøs av meg av den grunn)

Tror spesielt at vi gjør Afrikanerne en bjørnetjeneste med alle pengene som blir sendt ned dit! Det blir som å gjøre et menneske avhengig av narkotika vil jeg påstå! Men nå er jeg ikke noen ekspert så ikke hiss dere opp alle med skyldfølselse for å ha det godt...

Siden jeg bryr meg så lite som jeg gjør er det sikkert mange som lurer på hvorfor jeg lagde denne tråden? Jo det er fordi at jeg synes at det er fint at Komplett.no sine ansatte ikke er grådige!

Du har rett i at det som skjer det skjer for en grunn. Grunnen er spenninger i jordskorpa som har bygget seg opp over laaaang tid og som brått utløses :D

Du har vært med å bidra du også. Du betaler kanskje skatt? :) Uansett så slipper du jo ikke unna moms osv, og den norske stat har jo bidratt med penger som du har vært med på å betale inn :)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Whops da, to nuller mer enn meg :p

Jeg synes det er bra at såpass mange velger å gi penger. Jeg synes absolutt ikke at vi gjør noen som helst noen bjørnetjeneste ved å hjelpe, enten ved å delta i arbeidet eller ved å donere penger. Jeg synes ikke det er mindre enn rett og rimelig at vi i den rike Vesten gir av overfloden vår for å hjelpe dem som ikke har det like lett. Det hadde derimot bekymret meg stort om ingen hadde brydd seg. Vi er én rase og del av et fellesskap som spenner seg over hele kloden. Vi er nødt til å hjelpe hverandre og gi støtte når noen blir rammet av slike katastrofer. Det er bare tilfeldig at det er vi i Vesten som er blitt så rike (etter min mening), og det er ikke riktig å holde alt for oss selv.

Kall meg hippie, idealist eller Miss Universe-kandidat, men det mener jeg altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...